Filozofia relaţiilor cu clienţii

Scopul unei aplicații CRM este de a unifica interacțiunile unei companii cu clienții acesteia și de a valorifica informațiile pe care le obțin despre aceștia.
Sâmbătă
29.09.2012
Costumer Relationship Management (CRM) este instrumentul ideal pentru administrarea interacţiunilor companiei cu clienţii.
 

Costumer Relationship Management (Gestiunea Relaţiilor cu Clienţii), abreviat ca CRM, este instrumentul ideal pentru administrarea interacţiunilor companiei cu clienţii acesteia. De câţiva ani CRM sprijină în mod eficient activitatea comercianţilor şi a managerilor departamentelor de vânzări şi servicii clienţi.

CRM este un software care gestionează şi optimizează relaţia cu clienţii şi prospecţii companiei. Acesta implică folosirea tehnologiei pentru organizarea activităţilor, inclusiv activităţi de vânzări, marketing, precum şi asistenţă pentru clienţi şi service. Unele firme nu-şi definesc în mod clar obiectivele anumitor proiecte. O organizare defectoasă a unei instituţii care vrea să implementeze sistemul CRM, precum şi o estimare eronată a investiţiei necesare poate cauza eşecul a numeroase proiecte.

În general sistemul CRM este utilizata de companiile mari însă este foarte util şi firmelor mici şi mijlocii. Pentru a implementa cu succes acest sistem, trebuie să ai cunoştinţe solide de management şi o pregătire temeinică în relaţiile cu clienţii. De asemenea trebuie să-ţi pregăteşti întreaga echipă pentru instalarea acestei aplicaţii. După ce ai alcătuit un portret detaliat al clientului companiei tale, poţi folosi tehnologia pentru a crea o relaţie solidă cu acesta. Vei învăţa cum să interacţionezi cu clienţii, cum să-i faci loiali companiei tale şi cum să-ţi majorezi veniturile.

Implementarea unui sistem CRM aduce o serie de beneficii companiei: gestionează eficient relaţiile cu clienţii, eficientizează activitatea departamentului de vânzări, studiază comportamentul clienţilor în vederea colectării de feedback şi implicit are efect asupra personalizării ofertei companiei, facilitează fidelizarea clienţilor existenţi, targetează eficient clienţii şi potenţialii clienţi ai companiei.

Dr. Agata Stachowicz-Stanusch şi Maciej Stanush de la Academia Americană de Management demonstrează utilitatea pe care o aduce sistemul CRM. Întocmirea unui raport de activitate săptâmânal durează aproximativ 120 de minute. În schimb, dacă foloseşti sistemul CRM, timpul se reduce la doar 1 minut. Dacă într-o lună trebuie să întocmeşti patru rapoarte de activitate, economiseşti în total 476 de minute.

Efectele implementării unui sistem CRM se vor observa în întreaga activitate a companiei. Perioada de amortizare a investiţiei pentru instalarea acestei aplicaţii n-ar trebui să depăşească un an. În România există deja un grup destul de mare de utilizatori CRM, iar companiile care folosesc acest sistem fac faţă mult mai uşor competiţiei globale.

(E.C. & M.K. )

Articole citite

Ce face un logo să fie bun? /19.06.2022

Logo-ul este primul lucru care le vine în minte oamenilor despre un brand, motiv pentru care este important ca aceștia să îl rețină ca pe o aminitire pozitivă.

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Subiecte populare in Forum

Idei de afaceri în oraşe mici

Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Idei de afaceri în oraşe mici

Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii

Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...

1 Declaratii
Final 09.02.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))

2 Declaratii
Final 25.01.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare

2 Declaratii
Final 16.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce

3 Declaratii
Final 13.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Cei din urma vor fi cei dintai....

3 Declaratii
Final 12.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start

3 Declaratii
Final 12.01.2015