Bicicleta “înaripată” ia calea francizei

Andrei Botescu, fondator Atelierele PEGAS, este cel care a avut ideea recuperării acestui brand naţional.
Miercuri
04.04.2018
Atelierele PEGAS au în portofoliu modele de biciclete pentru adulți și copii, pentru oraș, dar și pentru drumeții pe munte. Proiectul PEGAS s-a născut din pasiune pentru biciclete și din dorința de a construi un brand românesc puternic.
 

Portofoliul PEGAS însumează peste 100 de variante de bicicletă Pegas, luând în calcul paleta de culori disponibilă. Practic, un magazin în sistem de franciză PEGAS va putea oferi clienților și mai ales fanilor PEGAS o experiență completă în alegerea bicicletei potrivite, a accesoriilor cu care aceasta poate fi dotată, precum și a hainelor cu care poate fi purtată. De asemenea, portofoliul PEGAS s-a extins și cu o gamă variată de produse pe roți, pentru timp liber, precum role, trotinete, pennyboarduri, longboarduri sau skateboarduri.

Andrei Botescu, fondator Atelierele PEGAS, este cel care a avut ideea recuperării acestui brand naţional. De la o afacere începută în garaj, din pasiune pentru biciclete, a ajuns să dezvolte un proiect solid, cu identitate puternică. PROFIT system a pregătit pachetul de franciză pentru PEGAS și împărtășește bucuria lansării acestei francize împreună cu Andrei Botescu.

Ne poți spune care este povestea brandului PEGAS? Când ai demarat afacerea? Câte locații există în prezent?

“Povestea a început în 1972, cu un cadru de bicicletă construit într-o fabrică de armament, la Zărnești. Designul era inspirat de muscle bike-urile americane și britanice, care la rândul lor imitau stilul unei motociclete chopper. Silueta PEGAS-ului, cu șa lungă și coarne, avea să devină pentru mii de copii din România comunistă definiția cuvântului „bicicletă”. Și un pic mai mult. Un obiect cult, poate chiar cel care definește cuvântul „copilărie” pentru toți cei care au învățat să meargă pe bicicletă între anii ’70 și ’80. Am reinventat brand-ul PEGAS în 2012, iar Atelierele Pegas lansează constant noutăți pentru iubitorii de vehicule cu două roți și nu numai, colecția actuală incluzând role, skateboarduri și longboarduri, nu numai biciclete cu siluetă ușor recognoscibilă. Vehiculele pe care Atelierele Pegas le propune încearcă să acopere cât mai multe zone din activitatea zilnică a oamenilor, întrucât dorim să combinăm, într-un acord cât mai fin, aspectul util cu cel plăcut. Proiectul PEGAS s-a născut din pasiune pentru biciclete, pentru identitate urbană și din dorința de a construi un brand puternic românesc. Pe lângă nostalgie, PEGAS investește în cercetare și dezvoltare de produse noi, cu un design funcțional și un preț competitiv. În prezent, cinci magazine PEGAS sunt deschise în București, Râmnicu Vâlcea și Timișoara.”

Ce aduce nou brand-ul PEGAS, dar și ce întreține nostalgia vremurilor trecute? Ce emoții și ce valori a generat renașterea brand-ului?

“Mobilitatea, eficienţa şi aspectul deosebit se împletesc în produsele PEGAS, acestea fiind elementele de noutate ale brandului. De asemenea, Atelierele Pegas le oferă fanilor experienţe unice, prin crearea unor concepte întregi, prin care bicicletele PEGAS "trăiesc" un proces complex şi riguros vizavi de fiabilitate, atunci când sunt proiectate şi construite. Fie că vrei să îţi transformi rutina zilnică într-o călătorie continuă sau că vrei să duci o plimbare la nivelul unei amintiri de povestit, PEGAS are o bicicletă potrivită pentru fiecare dintre noi. Mersul pe bicicletă trebuie să redevină un trend în România, deși majoritatea orașelor nu au o infrastructură special creată pentru bicicliști. În același timp, nevoia de a petrece cât mai puțin timp în trafic devine din ce în ce mai mare. PEGAS oferă practic suportul pentru mobilitate printr-o gamă variată de biciclete, astfel încât traseul să fie mai scurt, cu beneficii pe termen scurt, mediu și lung atât pentru utilizatori, cât și pentru mediul înconjurător.”

5togo

Cum și de ce ați decis să lansați franciza PEGAS?

“La 6 ani de la relansarea brand-ului în 2012, PEGAS are o colecție completă, o serie de biciclete care îți oferă, indiferent de destinație, posibilitatea de a transforma orice drum într-o adevărată experiență pe două roți ce combină libertatea de a alege dificultatea drumului cu o notă superioară de eficiență. Odată cu creșterea numărului de bicicliști pe fondul dorinței de a duce o viață sănătoasă, în paralel cu faptul că oamenii au din ce în ce mai puțin timp liber și caută mobilitatea în deplasare, constatăm că oportunitatea deschiderii unui magazin de biciclete este evidentă. Acesta a fost momentul în care am decis că afacerea PEGAS merită să fie francizată, astfel încât bicicleta PEGAS să poată cuceri cât mai multe orașe din România.”

Ce părere ai despre nivelul de maturitate al pieței românești a produselor sportive și, în special, a produselor dedicate ciclismului?

„Nu putem vorbi încă de o maturitate a pieței românești, suntem încă în perioada de creștere, atât în ceea ce privește produsele sportive, cât și în privința produselor dedicate ciclismului. Este un nivel scăzut de achiziție, suntem încă mult sub prețul mediu de achiziție față de alte țări europene. Însă de la an la an, se observă ușoare creșteri, mai ales în orașele unde municipalitățile ajută comunitatea cu infrastructura – fie piste pentru biciclete, fie parcări pentru biciclete.”

Care consideri că sunt atuurile principale care vă diferențiază de concurență, pe lângă nostalgia brand-ului?

„Suntem cea mai cunoscută bicicletă românească care a reapărut pe piață. Suntem un brand care se bazează pe tehnologie și inovație, care de la an la an încearcă să aducă pe piața locală ultimele noutăți globale în materie de biciclete. De aceea avem această gamă foarte extinsă de biciclete, pentru toate tipurile de pasionați, și de aceea lansăm cu o frecvență constantă noi modele de biciclete.”

Care sunt avantajele pentru un viitor candidat la franciza PEGAS?

“Există numeroase avantaje de care vor beneficia francizații PEGAS, dar le voi enumera pe cele mai importante și anume sortimentul variat de produse, sprijinul acordat de francizor în găsirea locației adecvate, garanția produselor, un plan susținut de marketing pentru promovarea brand-ului, platforma e-commerce, produsele inovative. PEGAS investeşte în cercetare şi dezvoltare de produse noi, cu un design funcţional şi un preţ competitiv. Pe site-ul franchising.info.ro, puteți regăsi toate avantajele francizatului, detaliate în catalogul de franciză.”

În ce constă sprijinul pe care îl veți acorda francizaților?

“Rețeaua de suport de la sediul central va oferi francizaților instrumentele de care au nevoie pentru a crește succesul afacerii lor și vor asigura sinergia necesară unor achiziții profitabile. Există mai multe moduri de a câștiga venituri, dincolo de vânzări și service de biciclete. Serviciile în magazin, experiențele gamingului, evenimentele PEGAS, flotele dedicate închirierii bicicletelor, comerț-ul online sunt câteva alte domenii care pot oferi venituri lunare suplimentare. Echipa de suport PEGAS îi ajută pe francizați cu gestionarea comenzilor, inventariere, achiziții, vânzări, marketing, apeluri de suport la call center, instruire și asistență pe teren.”

Care este profilul francizatului PEGAS?

“Pachetul de franciză PEGAS este construit astfel încât să putem colabora cu cât mai mulți parteneri, având ca principal obiectiv dezvoltarea afacerii acestora în orice stadiu de dezvoltare ar putea fi la momentul aderării la rețeaua PEGAS. Cu toate acestea, putem spune că profilul francizatului pe care îl căutăm vizează două scenarii principale. Primul scenariu aparține acelor antreprenori care dețin și operează deja un magazin de desfacere biciclete sau produse nealimentare și sunt dispuși fie să-l transfome în magazin PEGAS, fie să integreze un colț cu produse PEGAS în magazin. Al doilea scenariu îi vizează pe aceia care doresc o afacere nouă, de la zero, care au sau nu au experiențe similare, însă vor să beneficieze astfel de experiența PEGAS.”

Ce ne poți spune în legătură cu investiția financiară în pachetul de franciză PEGAS?

„Taxa pentru franciza PEGAS este 5000 de Euro, iar investiția totală poate fi între 5.000 si 25.000 de Euro, în funcție de amploarea dotărilor pe care francizatul le va face în magazin (mobilier standard, module de cafea, tehnologie si entertainment). Nivelul investiției variază în funcție de tipul de locație și de suprafața acesteia.”

Care este locația ideală pentru un punct de lucru PEGAS?

“Magazinul PEGAS este în special destinat zonelor urbane. Suprafața optimă a unui magazin este de aproximativ 100 mp, însă se vor putea deschide magazine și în alte formate, dar după o analiză specifică a cererii primite din partea candidaților. Formatul tip container poate fi, de asemenea, una dintre opțiuni.”

Care sunt obiectivele de dezvoltare a rețelei de franciză în următorii 5 ani?

“În următorii ani ne dorim mult să devenim un brand semnificativ şi în afara ţării. Pot să spun că acum vindem între 5 şi 8% în afara ţării, dar îmi doresc mult să ajungem la peste 30%. Strategia noastră de penetrare pe pieţele externe este similară cu ce am aplicat în România: construirea unor comunităţi de fani ai brand-ului, care să susţină dezvoltarea. Este o abordare care consumă mult timp, energie şi imaginaţie ̶̶ mult mai mult decât a fost nevoie pe piaţa românească, unde am beneficiat şi de istoria brandului, adică de aproximativ 30 de ani de expunere ca unică marcă de biciclete în ochii mai multor generaţii, care astăzi au bani şi îşi doresc o parte din copilărie înapoi.”


Fornetti Food & Beverage (FFB) üzlet
Florentina Pene
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin

Sunt inebunita dupa produsele IKEA.... sunt utile si oricat de carcotas ai fi nu poti gasi subiect de discutii in privinta calitatii

2 Declaratii
Final 26.06.2015
IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin

Produsele celor de la IKEA sunt accesibile ca pret si nu mai vorbim de calitate care este superioara

2 Declaratii
Final 26.06.2015
Diverta merge la ASE

Cand nu uitam de cultura mai traim pe aceste meleaguri inca romanesti, M A I  V R E M  A R T I  C O L E.... 

3 Declaratii
Final 15.06.2015
Petale de viaţă în afaceri

Am vazut un domn  nins de ani cu haine la fel de venerabile si bine intretinute si cu un buchet mic cumparat de la o doamna venerabila si AM STIUT CUI II ESTE DESTINAT...

4 Declaratii
Final 12.06.2015
Diverta merge la ASE

Un izvor de intelepciune,patriotism,talent ...un izvor :DAN PURIC 

3 Declaratii
Final 14.05.2015
Diverta merge la ASE

DAN PURIC...ce poti sa mai spui ...ce poate spune un nimeni ca mine despre marele DAN PURIC .Incaperile oricat de imense ar fi sunt neincapatoare cand este el prezent.

3 Declaratii
Final 14.05.2015
Storcătorul de bani

La cum arata paharul de suc din imagine...sigur o sa le mearga bine...

3 Declaratii
Final 12.05.2015
Storcătorul de bani

De ce nu storcator de fructe romanesti si legume a caror gust este unic.Portocalele le importam si sunt tratate sa reziate transportului , diferentelor de temperatura,costuri...

3 Declaratii
Final 12.05.2015