Cum descoperi o nișă de piață și profiți de ea?
Știi ce înseamnă piață de nișă. Nu? Atunci trebuie să afli că aceasta înseamnă o zonă care ascunde un potențial concret pentru antreprenori, deoarece nu este încă ocupată de concurență. Adesea, este un segment de piață nou. Cel puțin pentru început, lipsa concurenței, startul pornit înaintea tuturor celorlalți, poate însemna un avantaj imens. Asta dacă ești conștient pe ce poziție ești și știi să profiți de el. De multe ori însă, un astfel de avantaj uluitor este anulat din diverse motive.
Din cauză că exită o mulțime de companii și de magazine care oferă milioane de produse și servicii, se pare că este imposibil să găsești o nișă neexploatată în această piață globală. Și totuși, realitatea contrazice această perspectivă pesimistă. Odată cu dezvoltarea tehnologiei, schimbările apărute în stilul de viață și a creșterii duratei de vârstă a populației, așteptările consumatorilor sunt și ele în expansiune. Sunt căutate produse noi, gusturi noi, servicii necesare pentru bunăstarea acestei populații care are are alte așteptări decât cele tradiționale.
Când căutați o nișă de piață, merită să monitorizați cu atenție tendințele și evoluțiile nu numai la nivel național, ci și în alte părți ale lumii. Urmărește toate canalele disponibile – televiziune, internet, diverse forumuri de discuții și rețele sociale, inspiră-te din ce se întâmplă în străinătate. De asemenea, merită să îți faci o autoanaliză: care sunt interesele tale, situația familială, hobby-urile, educația. Există șanse mari ca în cadrul grupurilor relaționale din care faceți deja parte să existe nevoi pe care le veți putea satisface cu produsul sau serviciul dumneavoastră. Merită să încercați să aflați cum au răspuns alți antreprenori acestor nevoi - poate o poți face mai bine și mai interesant, folosind cunoștințele și abilitățile tale.
Nimic nu se mișcă fără informații
Noile domenii de afaceri necesită întotdeauna o cercetare amănunțită pentru a determina dacă nișa de pe piață pe care ați găsit-o va fi cu adevărat profitabilă. Primul pas este definirea în detaliu a grupului țintă. O piață de nișă poate fi locală (de exemplu, deschidem un club pentru copii într-un nou complex de locuințe), demografică (definită de vârstă și sex) și legată de interese sau specializări (legate de exemplu de pesuit, dealeri de mașini, brutari, sportivi etc. ). Este necesar să-ți dai seama că cel mai important lucru nu sunt sentimentele tale subiective, ci un interes real pentru acest sau acel produs, pentru acest sau acel serviciu. Participarea la târguri comerciale, interviuri cu entuziaști, postarea unui thread pe un forum de internet, pot ajuta la evaluare. Poți apela la ajutorul unor firme specializate, care cerceteaza piața și introduc produse noi pe piață.
A introduce un serviciu sau produs unic fără a determina grupul țintă este destul de riscant, dar nu imposibil. Dacă un produs poate fi folosit de toată lumea, indiferent de vârstă, locație sau statut social, acesta poate avea succes. Gândul, inovația, sunt cele care contează. Cu toate acestea, riscul este cu siguranță mai mare. O idee inovatoare pentru toată lumea a fost crearea unor portaluri de internet care permit comandarea alimentelor pentru livrare de la diverse restaurante. Ideea a prins sută la sută.
Dovezi din trecutul recent
Urmărirea atentă a modificărilor legilor și a situației țării, de exemplu politice sau economice, poate ajuta la găsirea unei lacune. Cel mai bun exemplu este pandemia și răspunsul imediat la aceasta din partea companiilor farmaceutice sau a celor care oferă măști de față, geluri antibacteriene etc. În acest caz, răspunsul copleșitor s-a dovedit a fi un punct de plecare excelent pentru unele companii pentru a începe o afacere.
Mulți potențiali antreprenori se tem să investească într-o afacere dintr-un segment de piață neexplorat. Ei cred că, la început, vor avea puțini clienți dub cauza faptului că este în mare parte o afacere de nișă. Ei cred că o piață mai mică înseamnă un succes limitat. Totuși, aceasta este o presupunere falsă. Îngustarea câmpului și mai puțină concurență pot face produsul și mai popular.
O problemă este o oportunitate
Afacerile de masă se bazează pe o luptă constantă cu concurența, pe investiții semnificative în publicitate și marketing și, adesea, pe nevoia de a apela la prețurile promoționale. În schimb, operarea într-o piață de nișă ne ajută să ne dezvoltăm propria afacere, mai degrabă decât să ne susținem brandul pe piață. Un cuvânt puternic asociat cu nișa este specializarea. Clientului modern îi place să se simtă special atunci când cheltuiește bani. Mai mult, el este dispus să plătească mai mult pentru această unicitate. O piață de nișă poate completa nevoile deja îndeplinite de alte companii sau poate fi creată.
Cum se poate realiza acest lucru? De exemplu, schimbarea preferințelor consumatorilor - o astfel de soluție este oferta din ușă în ușă, care este răspunsul la lipsa de timp a consumatorilor - așa că astăzi putem comanda un coafor, maseur, mecanic auto, legume și fructe livrate la ușa noastră . Ritmul de viață s-a dovedit a fi o oportunitate pentru multe afaceri noi. Cu toate acestea, există mai multe schimbări similare care rezultă din dezvoltarea economică. Și acestea sunt atât pozitive, cât și negative.
Așa că merită să ne gândim la problemele pe care consumatorii trebuie să le rezolve, pentru că odată cu fiecare problemă vine o oportunitate de a o rezolva. Inspirația poate fi determinată de ceva ce se întâmplă în casa lor, la locul de muncă sau poate fi legată de situația din țară. Revenind, un astfel de exemplu a fost recenta pandemie, care a afectat fiecare segment, plecând de la familie, până la spațiul global. În acest context de criză, companiile au început să importe și apoi să producă măști de protecție, dezinfectanți sau echipamente.
Nișa de piață este speculată întotdeauna, iar primul venit beneficiază de așa-numitul efect de prioritate. Odată instalat în “pole position” este mai greu pentru cei care vin din urmă să te depășească. Ceea ce nu însemnă că nu vor încerca și că, în anumite condiții, chiar nu vor reuși să te depășească.
O oportunitate ratată?
Branduri emblematice la nivel mondial nu au reușit să profite de avantajul dat de a fi primele pe o anumită piață, chiar dacă, pentru mult timp, au dominat-o. Succesul în afaceri nu este dat o dată pentru totdeauna. Dacă nu menții avantajul tehnologic, dacă promovarea începe să lase de dorit, chiar dacă produsul sau serviciul este patentat, va apărea rapid unul similar.
În concluzie, trebuie spus că nișa de piață nu este un concept rezervat doar companiilor emergente. Chiar și cei care există de câțiva ani ar trebui să-l caute. Găsirea unei nișe pe piață ajută nu numai la deschiderea către noi clienți, ci și la menținerea loialității celor existenți, deoarece produsele actualizate, interesante îi asigură că brandul evoluează. Același lucru este valabil și pentru conceptele de franciză, unde vedem că noii veniți încearcă să aducă ceva nou pe piață, ceea ce obligă adesea mărcile consacrate să inoveze, să se deplaseze mai departe în viitor.
Articole citite
Franciza Nomasvello oferă oportunitatea de a te alătura unei afaceri profitabile în domeniul epilării definitive.
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
Când peste 30.000 de vizitatori trec pragul unei expoziții, în numai trei zile, nu poate fi vorba decât despre Frachising Expo Paris, cel mai mare târg de franciză din lume.
Tot mai mulți proprietari de animale de companie vor să apeleze la serviciile unui comportamentist, dar sunt greu de găsit. Care sunt cerințele pentru a practica această meserie?
Diverse, un brand cunoscut în lumea modei, care activează cu succes pe piețele din Europa Centrală și de Est, caută parteneri în România.
Cele mai citite
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Sezonul cald care se apropie este cel mai propice moment pentru începerea unei afaceri cu înghețată, iar oferta Ice and Roll și Cake and Roll face toți banii.
Stația RomBeer este un concept în plină dezvoltare, unic în România, căruia i se adaugă tot mai mulți parteneri convinși de soliditatea și profitabilitatea francizei.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Iată că precedentul a fost creat pentru franciza Bella Italia Pizza Express! Ce mai rămâne de făcut? Nimic mai simplu ...
Subiecte populare in Forum
Alocații pentru copii
Spune-mi, cu pașaport românesc pot primi alocații pentru copii până la 18 ani? Am citit informatiile de pe site https://cetatenie.md/detskie-posobiya/
Reputația francizei, un aspect esențial
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacere pusă la cale într-o cafenea
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Starbucks vine în biroul companiilor
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
KFC preferă mall-urile
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacerile Safety Broker au crescut în timpul crizei
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Profi ia locul Rapidului din Brașov
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Franciza de provincie: un business cu suflet
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...