Lanțul de magazine de proximitate Zabka a intrat pe piața românească
Lanțul de magazine de proximitate Zabka a intrat pe piața românească / Retailerul polonez de proximitate Żabka, care are peste zece mii de magazine în țara de proveniență, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
Marţi
09.04.2024
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
 

Aceasta este prima investiție majoră a lanțului de magazine în afara Poloniei. Intrarea oficială pe piața din România a fost confirmată de Consiliul Concurenței care a autorizat tranzacția prin care Żabka Polska preia DRIM Daniel Distribuție FMCG S.R.L. și RetailCo. Magazinele vor fi deschise, în prima fază, în zonele urbane. În paralel, compania ia în considerare introducerea conceptului de magazine autonome Nano, care funcționează deja în Polonia și Cehia. Primul magazin Zabka Nano a fost deschis in 2021, iar în prezent retailerul deține peste 50 de astfel de locații. Magazinele funcționează în clădiri de birouri, cluburi sportive, dar și în incinta unor retaileri precum Decathlon sau Leroy Merlin.

Żabka Polska este proprietarul celui mai mare lanț de magazine din Europa Centrală și de Est. Pe parcursul a 25 de ani de funcționare, lanțul a devenit lider în acest segment de vânzări. Funcționarea punctelor de vânzare se bazează pe modelul de franciză. În prezent, peste 8.500 de antreprenori dețin franciza, pe baza unui acord de cooperare. În calitate de antreprenori cu drepturi depline, aceștia își desfășoară activitatea pentru profitul lor, își angajează proprii angajați, își achită obligațiile fiscale și de asigurări și conduc contabilitate independentă. Spre deosebire de magazinele care operează în afara sistemului de franciză, francizații Żabka primesc sprijin extins din partea lanțului pentru a-i ajuta să-și conducă afacerea: un magazin complet echipat și aprovizionat (inclusiv mobilă, electrocasnice, sisteme IT, bunuri), o serie de cursuri de formare gratuite, instrumente tehnologice, suport IT și service. De asemenea, aceștia sunt acoperiți de o asigurare unică „Politică de Afaceri”, care, în condițiile convenite cu compania de asigurări, îi protejează împotriva diverselor situații neprevăzute care pot apărea în timpul conducerii propriei afaceri și asigură stabilitatea financiară la încheierea cooperării. De asemenea, folosesc instrumente (inclusiv aplicația Cyberstore și portalul Manager) care le permit să controleze fluxurile financiare, gestionarea vânzărilor și a depozitelor și chiar le permit să estimeze obligațiile fiscale viitoare.

Cu peste zece mii de magazine ale sale, livrări la domiciliu, soluții digitale și peste trei milioane de clienți serviți zilnic, Grupul Żabka, este parte a CVC Capital Partners. CVC, înființată în anii 1980 de un grup de capitaliști de risc, printre care Steven Koltes, Donald Mackenzie și Rolly van Rappard, este deținută majoritar de angajații săi. În portofoliul companiei se regăsesc branduri cum ar fi Panzani, Douglas, Alvogen, Lipton, multe prezente și în România.


Ștefan Pricop
Business Development Manager