Filozofia relaţiilor cu clienţii

Scopul unei aplicații CRM este de a unifica interacțiunile unei companii cu clienții acesteia și de a valorifica informațiile pe care le obțin despre aceștia.
Sâmbătă
29.09.2012
Costumer Relationship Management (CRM) este instrumentul ideal pentru administrarea interacţiunilor companiei cu clienţii.
 

Costumer Relationship Management (Gestiunea Relaţiilor cu Clienţii), abreviat ca CRM, este instrumentul ideal pentru administrarea interacţiunilor companiei cu clienţii acesteia. De câţiva ani CRM sprijină în mod eficient activitatea comercianţilor şi a managerilor departamentelor de vânzări şi servicii clienţi.

CRM este un software care gestionează şi optimizează relaţia cu clienţii şi prospecţii companiei. Acesta implică folosirea tehnologiei pentru organizarea activităţilor, inclusiv activităţi de vânzări, marketing, precum şi asistenţă pentru clienţi şi service. Unele firme nu-şi definesc în mod clar obiectivele anumitor proiecte. O organizare defectoasă a unei instituţii care vrea să implementeze sistemul CRM, precum şi o estimare eronată a investiţiei necesare poate cauza eşecul a numeroase proiecte.

În general sistemul CRM este utilizata de companiile mari însă este foarte util şi firmelor mici şi mijlocii. Pentru a implementa cu succes acest sistem, trebuie să ai cunoştinţe solide de management şi o pregătire temeinică în relaţiile cu clienţii. De asemenea trebuie să-ţi pregăteşti întreaga echipă pentru instalarea acestei aplicaţii. După ce ai alcătuit un portret detaliat al clientului companiei tale, poţi folosi tehnologia pentru a crea o relaţie solidă cu acesta. Vei învăţa cum să interacţionezi cu clienţii, cum să-i faci loiali companiei tale şi cum să-ţi majorezi veniturile.

Implementarea unui sistem CRM aduce o serie de beneficii companiei: gestionează eficient relaţiile cu clienţii, eficientizează activitatea departamentului de vânzări, studiază comportamentul clienţilor în vederea colectării de feedback şi implicit are efect asupra personalizării ofertei companiei, facilitează fidelizarea clienţilor existenţi, targetează eficient clienţii şi potenţialii clienţi ai companiei.

Dr. Agata Stachowicz-Stanusch şi Maciej Stanush de la Academia Americană de Management demonstrează utilitatea pe care o aduce sistemul CRM. Întocmirea unui raport de activitate săptâmânal durează aproximativ 120 de minute. În schimb, dacă foloseşti sistemul CRM, timpul se reduce la doar 1 minut. Dacă într-o lună trebuie să întocmeşti patru rapoarte de activitate, economiseşti în total 476 de minute.

Efectele implementării unui sistem CRM se vor observa în întreaga activitate a companiei. Perioada de amortizare a investiţiei pentru instalarea acestei aplicaţii n-ar trebui să depăşească un an. În România există deja un grup destul de mare de utilizatori CRM, iar companiile care folosesc acest sistem fac faţă mult mai uşor competiţiei globale.

(E.C. & M.K. )
/2/
Vezi mai multe

Articole citite

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Studenții români vor să fie proprii lor șefi /30.12.2014

Studiul Barometrul antreprenoriatului românesc arată că 52% dintre tinerii studenţi vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.