Francizații trebuie să creadă în produsele noastre

Emilian Grecu: "Am încercat să creștem într-o perioadă în care toată piața scădea. În timpul crizei financiare tablourile și produsele decorative au devenit locomotiva afacerii noastre.”
Luni
27.08.2012
Emilian Grecu, manager general Startonight, consideră că cea mai mare provocare pentru afacerea sa a fost să se dezvolte în perioada crizei financiare.
 

Ce reprezintă conceptul Startonight și când a apărut pe piața din România?
Stratonight oferă o gamă diversificată de produse cu proprietăți luminoase în întuneric: plafoane false cu imagini vizibile numai noaptea, tablouri Dual-View ce pot fi admirate și în întuneric, ceramică luminoasă pentru interior și piscine, articole decorative pentru casă și grădină, articole și accesorii vestimentare, vopsea de asfalt etc. Conceptul a fost dezvoltat de oameni de știință români. Eugen Neagu este de fapt românul care a dezvoltat nucleul firmei noastre. El, împreună cu alți cercetători din Germania, au descoperit un polimer care are proprietatea de e a emite lumina vizibilă în întuneric și au început să-l aplice pe o serie de obiecte. Startonight a fost înființată în anul 2007, iar eu am dezvoltat sistemul de franciză și management al companiei.

Ce experiență aveți în domeniul francizei?
În perioada 2003-2006 am fost director de vânzări la Angst, o companie de mezeluri care avea magazin și în București. Am venit cu ideea să dezvoltăm afacerea în franciză și așa am ajuns la 20 de magazine Angst. În 2007, am dezvolat în paralel o franciză care oferea servicii de curățenie, pe care am vândut-o ulterior. Așa mi-am construit experiența pe piața francizelor din România.

Cum ați dezvoltat conceptul francizei Startonight și cum a decurs recrutarea primilor francizați?
Prima franciză am dat-o unui român stabilit în Spania. Nu ne-am întâlnit cu acesta. Am semnat contractul și i-am trimis toate actele prin poștă. L-am cunoscut ulterior, la târgul de franciză din Valencia. În februarie 2008 am participat la Târgul de Franciză de la București. Au urmat o serie vizite la târgurile din Europa pentru a ne face cunoscuți. Cea mai simplă și directă modalitate de recrutare a francizaților o reprezintă participarea la târgurile de franciză. Acolo mergi și te prezinți, iar oamenii care vin sunt un target pentru afacerea ta. După ce a venit criza am stopat puțin procesul de promovare și de extindere din cauza costurilor mari. Am avut de ales între a dezvolta produse noi și a participa la târguri de franciză. Am ales prima variantă. Nu am mai mers constant la aceste târguri. Oricum, din anul 2009 acestea au început să fie mai puțin performante.

Care considerați că sunt cele mai mari provocări pe care le-ați întâmpinat de când ați început acest business?
Cea mai mare provocare a fost să rezistăm pe piață în perioada crizei financiare, perioadă în care noi am lansat produse noi. Asta a fost cea mai mare provocare: într-o perioadă în care toată lumea suferă, tu să reușești să te menții și să te dezvolți. De fapt aici apare și diferența între o afacere normală și una în franciză care vine și-ți oferă un avantaj competitiv: un nume cunoscut, costuri bune – sunt doar câteva elemente din rețetă care îți vin în ajutor. În perioada crizei, tablourile și produsele decorative au fost cele mai vândute produse din gama noastră. Au devenit un fel de locomotivă pentru noi.

Care ar fi portretul candidatului perfect pentru o franciză Startonight?
Francizatul Startonight trebuie să demonstreze că poate dezvolta afacerea pe piața pe care vrea să activeze. Din experiența noastră acest lucru este cel mai important. Avem și o taxă de franciză, de 10.000 de euro. Din 25% din valoarea taxei de franciză, francizații își aleg produse. Suntem un pic mai circumspecți la persoanele care au mulți bani și vin să cumpere o afacere pentru copii sau pentru soție. Francizatul trebuie să creadă în produsele noastre. După ce vede produsele noastre trebuie să spună dacă poate sau nu să le vândă. Noi le furnizăm acestora tot ce este necesar: soluții, modalități de lucru, un teritoriu în care să activeze etc.


Subiecte populare in Forum

Franciza care te face fericit

Ma bucur sa aud ca o companie bio romaneasca...vrea sa-si extinda portile peste hotare..E de bine

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Creşteri pe toată linia pentru Ikea

Mă bucur că drumul celor de la Ikea este ascendent...Înseamnă ca produsele lor sunt bune...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Creşteri pe toată linia pentru Ikea

Parcurg zilnic articolele din prezentul site si norii negri care imi dau destul de des tarcoale dispar pentru ca ceva ii imprastie...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Franciza care te face fericit

Fericire in fiecare zi...numai in basme dar si acolo apar zmei.vrajitoare ...se vede tineretea autorului articolului

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Franciza care te face fericit

Roata fericirii cu ariile ei interesante,toti avem nevoie de asa ceva dar cand auzi din mai multe surse chiar o doresti cu toata fiinta

3 Declaratii
Final 19.02.2015
Creşteri pe toată linia pentru Ikea

Din discutiile purtate produsele Ikea se bucura de calitate si diversitate superioara si atunci este normal ca desfacerile sa creasca

3 Declaratii
Final 16.02.2015
1 milion de euro pentru o benzinărie

Se vor afla si dedesubturile ,de ce s-a urmarit distrugerea a tot ce insemna productie,si cui a folosit

2 Declaratii
Final 09.02.2015
Babo, o afacere cu suflet

Foarte putini opameni se pot lauda ca au realizat tot ce au visat in copilarie ,perseverenta ar fi unul din secrete dar sustinerea vine de pe aceleasi meleaguri ?

2 Declaratii
Final 09.02.2015