Carrefour mai pleacă dintr-o țară

Carrefour renunță la operațiunile pe care le deținea în Columbia. În acest sens, a încheiat un acord cu retailerul sud-american Cencosud, care va prelua operațiunile grupului francez pentru suma de două miliarde de euro. Cele două părți se așteaptă ca tranzacția să fie finalizată până la finalul anului. Grupul francez va continua să investească pe piețele unde este lider și unde consideră că există potențial de dezvoltare, cum ar fi Brazilia și Argentina.
Columbia este cea de-a treia țară din care retailerul se retrage în acest an. Prima mișcare a fost retragerea din Grecia, în luna iunie, țară grav afectată de criză, căreia i-a urmat Singapore, în luna august, unde francezii au fost primii care au introdus conceptul de hipermarket. În ultimii ani retailerul a mai ieșit și din țări ca Japonia, Mexic, Rusia sau Thailanda.
În urmă cu câteva luni, agenția de presă Reuters anunța ieșirea grupului francez din România, Polonia și Turcia. Georges Plassat, președintele grupului Carrefour, declara la momentul respectiv că ”în Polonia, țară în care grupul are o poziționare puternică, Carrefour va continua să se extindă într-o varietate de formate.”
În România, Carrefour ocupă poziția a doua în clasamentul retailerilor moderni, după nemții de la Kaufland. De la anunțul ieșirii de pe piața locală, grupul francez a continuat să se dezvolte în țara noastră, compania franceză anunțând deschiderea a șase unități în Constanța și inaugurând recent noi supermaketuri la Bacău și Focșani.
Grupul Carrefour deține peste 15.500 de magazine în 32 de țări și numără peste 475.000 de angajați. În România, Carrefour operează 3 formate de magazine: 25 de hipermarketuri, 59 de supermarketuri Carrefour Market și 8 magazine de proximitate de tip franciză Carrefour Express Angst.
Criza economică a determinat ieșirea unor retaileri din România, printre care se numără și turcii de la G’Market, care au vândut ultimele lor supermarketuri către Carrefour și Mega Image. Totodată au fost scoase din piață și toate rețelele de supermarketuri afalte în proprietatea unor antreprenori locali: Pic, Spar, Ethos și Trident.Un alt retailer despre care s-a scris în presa de specialitate că ar putea părăsi o serie de piețe, printre care și țara noastră, este Real, deținut de grupul german Metro. Divizia Real a nemților numără peste 420 de magazine în Germania, Polonia, Rusia, România, Turcia și Ucraina. Principalul favorit la achiziția operațiunilor internaționale ale grupului Real este grupul francez Auchan, despre care s-a vehiculat că ar fi interesat și de cumpărarea operațiunilor Carrefour.
(L.N.)
Articole citite

Franciza Used Product este un concept care, cu siguranță, va fi din ce în ce mai mult implementat în viitorii ani.
Titlul reprezintă motto-ul Papírny Moudrý, fabrica cehă care a devenit unul dintre cei mai importanți producători de „capcane de muște”, mizând pe globalizare.
Franciza Used Products este în plin proces de expansiune și caută parteneri strategici pentru creșterea numărului de magazine.
Franciza Used Products este o afacere sustenabilă, care încurajează conceptul de reciclare și reintroducere a produselor electronice și electrocasnice noi și pre-utilizate în ciclul comercial.
Sistemul de franciză DIEGO, un model de comerț cu amănuntul la cheie care funcționează cu succes de trei decenii, caută noi parteneri în România.
Cele mai citite

Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.
Cererea de alimente ecologice este în creștere în toată Europa, creând oportunități pentru inițierea de afaceri agricole durabile, prin intermediul francizei.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Știai că există o franciză profitabilă care pregătește copiii, prin joc, pentru provocările viitorului?
Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.
Subiecte populare in Forum
Franciza care te face fericit
Ma bucur sa aud ca o companie bio romaneasca...vrea sa-si extinda portile peste hotare..E de bine
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Mă bucur că drumul celor de la Ikea este ascendent...Înseamnă ca produsele lor sunt bune...
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Parcurg zilnic articolele din prezentul site si norii negri care imi dau destul de des tarcoale dispar pentru ca ceva ii imprastie...
Franciza care te face fericit
Fericire in fiecare zi...numai in basme dar si acolo apar zmei.vrajitoare ...se vede tineretea autorului articolului
Franciza care te face fericit
Roata fericirii cu ariile ei interesante,toti avem nevoie de asa ceva dar cand auzi din mai multe surse chiar o doresti cu toata fiinta
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Din discutiile purtate produsele Ikea se bucura de calitate si diversitate superioara si atunci este normal ca desfacerile sa creasca
1 milion de euro pentru o benzinărie
Se vor afla si dedesubturile ,de ce s-a urmarit distrugerea a tot ce insemna productie,si cui a folosit
Babo, o afacere cu suflet
Foarte putini opameni se pot lauda ca au realizat tot ce au visat in copilarie ,perseverenta ar fi unul din secrete dar sustinerea vine de pe aceleasi meleaguri ?