Rețeaua olandeză Spar reunește peste 12.000 de magazine la nivel mondial.
Joi
25.10.2012
Olandezii sunt cunoscuți la nivel mondial ca cei mai mari producători și exportatori de flori, dar și ca dezvoltatorii unei rețele de supermarketuri în franciză.
 

Compania brașoveană Retail Center Association, deținătoarea master francizei supermarketurilor olandeze Spar pe România, are în plan dezvoltarea la nivel regional și național, prin deschiderea de noi magazine, precum și prin acordarea de subfranciză retailerilor autohtoni interesați de operarea acestui brand. ”Trebuie să profităm de beneficiul unei master francize. Dezvoltarea retailerului olandez la nivel global- 4 continente și 33 de țări- s-a făcut în timp exact prin același sistem: acordarea de subfrancize, astfel ajungând să fie unul dintre cei mai mari retaileri din lume”, declară într-un comunicat de presă Adriana Aionesei, director achiziții.

Primul supermarket Spar din România a fost deschis în anul 2006, iar în prezent rețeaua retailerului numără 10 unități pe teritoriul țării noastre. Cel mai recent magazin a fost deschis în aprilie 2012, în zona centrală a Brașovului, după principiile francizorului Spar International Olanda. Rețeaua Spar din Brașov a lansat la începutul acestui an o platformă de vânzări online, care vizează cumpărătorii din orașul Brașov și din zonele limitrofe. Produsele disponibile în magazinul online au același preț ca și cele din unitățile fizice Spar, iar transportul se face gratuit pe raza orașului, termenul maxim de livrare fiind de două ore.

În această toamnă, Spar România s-a alăturat retailerilor care sprijină producția locală de legume și fructe românești, prin lansarea campaniei ”Din glia românească”, comercializând produse autohtone. Printre retailerii care încurajează consumul de produse românești se numără și Carrefour și Metro care au lansat programe speciale de promovare a acestora.

Compania brașoveană Retail Center Association a fost înființată în anul 2011. În același an compania a preluat master franciza Spar pe 60-70% din teritoriul României de la o companie din Timișoara. În contract nu sunt incluse și județele din vestul țării.

Un alt retailer care se dezvoltă prin franciză în țara noastră este Carrefour, care a lansat în octombrie 2011, în parteneriat cu Angst, un brand de succes din România, franciza Carrefour Express. Retailerul francez deține în prezent 8 francize, toate în București. Pe piața din Brașov, Carrefour oprează un hipermarket și două supermarketuri Carrefour Express.

(L.N.)
Elena Cărăușu
ziarist

Subiecte populare in Forum

Franciza care te face fericit

Ma bucur sa aud ca o companie bio romaneasca...vrea sa-si extinda portile peste hotare..E de bine

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Creşteri pe toată linia pentru Ikea

Mă bucur că drumul celor de la Ikea este ascendent...Înseamnă ca produsele lor sunt bune...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Creşteri pe toată linia pentru Ikea

Parcurg zilnic articolele din prezentul site si norii negri care imi dau destul de des tarcoale dispar pentru ca ceva ii imprastie...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Franciza care te face fericit

Fericire in fiecare zi...numai in basme dar si acolo apar zmei.vrajitoare ...se vede tineretea autorului articolului

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Franciza care te face fericit

Roata fericirii cu ariile ei interesante,toti avem nevoie de asa ceva dar cand auzi din mai multe surse chiar o doresti cu toata fiinta

3 Declaratii
Final 19.02.2015
Creşteri pe toată linia pentru Ikea

Din discutiile purtate produsele Ikea se bucura de calitate si diversitate superioara si atunci este normal ca desfacerile sa creasca

3 Declaratii
Final 16.02.2015
1 milion de euro pentru o benzinărie

Se vor afla si dedesubturile ,de ce s-a urmarit distrugerea a tot ce insemna productie,si cui a folosit

2 Declaratii
Final 09.02.2015
Babo, o afacere cu suflet

Foarte putini opameni se pot lauda ca au realizat tot ce au visat in copilarie ,perseverenta ar fi unul din secrete dar sustinerea vine de pe aceleasi meleaguri ?

2 Declaratii
Final 09.02.2015