Franciza H&M a invadat Asia

Produsele comercializate în magazinele H&M provin din 16 outlet-uri. 80% din îmbrăcăminte este fabricată în Asia, iar restul în Europa.

Foto: H&M Group

Marţi
20.11.2012
Retailerul suedez de fashion a început să-şi dezvolte reţeaua de franciză în Asia. Europa rămâne deocamdată în stand-by.
 

H&M, retailerul de modă care a anuţat că vrea să-şi extindă reţeaua de magazine cu încă 300 de unităţi până la finalul acestui an, a deschis primul magazin în franciză din Thailanda, în Bangkok. Magazinul este operat de un antreprenor din Singapore care se ocupă de dezvoltarea reţelei H&M şi în Indonezia. Europa rămâne singurul continent în care retailerul suedez nu dezvoltă deocamdată o reţea de franciză. H&M a intrat pe piaţa din România în aprilie 2011, iar până în prezent a deschis 19 magazine.

Retailerul suedez are planuri ambiţioase de expansiune a reţelei de franciză în Asia. „Considerăm că brandul H&M are un potenţial excepţional de dezvoltare în Thailanda”, spune JS Gil, antreprenorul care se ocupă de dezvoltarea francizei H&M pe piaţa asiatică.

Pentru luna octombrie a acestui an, retailerul suedez a raportat o creştere de 15% a profitului, comparativ cu perioada similară a anului trecut. În 2011, H&M a deschis peste 300 de magazine, în prezent retailerul având peste 2700 de unităţi în întreaga lume.

Compania H&M (Hennes&Mauritz) a fost fondată în anul 1947, în Suedia, şi este listată la NASDAQ OMX Stockholm. H&M nu se poziționează ca o marcă de lux pe niciuna dintre piețele pe care operează, ci ca un lanț de magazine care se adresează tuturor categoriilor de clienți.

H&M este al doilea retailer de modă din lume, după grupul Inditex. Stefan Persson, proprietarul H&M, este al treilea cel mai bogat om din Europa. Averea în valoare de 24,2 miliarde dolari a suedezului Stefan Persson este însă cu 16,1 miliarde dolari mai mică faţă de cea a spaniolului Amancio Ortega, deţinătorul grupului Inditex.

(L.N.)
Elena Cărăușu
ziarist