Inditex vrea să ajungă la 100 de magazine pe piața locală
Foto: Gary Knight
Grupul spaniol Inditex, liderul pieței locale de modă, duce brand-urile Zara, Pull&Bear, Stradivarius și Bershka în mall-ul pe care Carrefour îl dezvoltă împreună cu NEPI la Ploiești. Portofoliul grupului va ajunge astfel la 88 de magazine pe piața românească. În decursul acestui an retailerul de fashion a inaugurat 12 noi magazine: patru în Craiova, două în Sibiu și șase în Iași. Inditex are în plan să păstreze ritmul de expansiune și vrea să încheie anul viitor cu o rețea de peste 100 de magazine.
Deşi când a intrat pe piaţa românească, Inditex a mizat pe extinderea în cadrul centrelor comerciale, în prezent retailerul este interesat de spațiile stradale și caută clădiri monument unde poate să deschidă unități sub brand-urile pe care le deține. Pe lângă cele patru magazine stradale Zara, Pull&Bear, Stradivarius și Bershka pe care compania le deține în centrul Capitalei, în zona Piața Unirii, Inditex mai are un magazin stradal Zara în Pitești, într-o clădire veche de peste 110 ani, situată în centrul orașului, și încă două magazine stradele în Sibiu, Zara și Massimo Duti.
La nivel internațional, în țări ca Franța, Austria, Germania, Spania sau Italia, multe dintre magazinele Zara sunt deschise în clădiri istorice, Amancio Ortega Gaona, președintele și fondatorul Inditex fiind unul dintre membrii UNESCO.
Grupul spaniol a anunțat la nivel internațional un profit de aproape un miliard de euro (944 milioane de euro) pentru prima jumătate a anului 2012. În primele şase luni ale acestui an Inditex a deschis 166 de magazine noi, operând în prezent o reţea de aproape 5.700 de magazine în 85 de ţări din întreaga lume.
Afacerile din România ale retailerului se cifrează la peste 120 milioane de euro, jumătate din sumă fiind generată de Zara, unul dintre cele mai populare brand-uri de modă din țara noastră. Inditex a intrat iniţial prin franciză în România, în anul 2004, şi direct trei ani mai târziu. Spaniolii au adus pe piața locală brandurile Zara, Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho şi Uterque.
Un alt retailer care a mizat puternic pe expansiune în acest an este H&M, principalul concurent al grupului Inditex. Retailerul suedez a deschis cinci magazine noi în 2012 și are programate alte șase inaugurări până la finalul anului. H&M are planuri ambițioase de expansiune și la nivel internațional: 300 de noi magazine până în luna noiembrie.
Şi Takko Fashion plănuieşte să ajungă la 100 de magazine în România. Retailerul are 57 de unităţi pe piaţa locală şi vrea să deschidă între 6 și 8 magazine noi în fiecare an, în orașele cu peste 70.000 de locuitori. Alţi concurenţi ai brandurilor grupului spaniol Inditex prezenţi pe piaţa românească sunt New Yorker, C&A, Mango, Motivi, Pimkie, Koton.
(E.C.)Articole citite
Ați auzit de celebrul slogan “Cei trei R”, de pe vremuri, preluat de la americani? Franciza Okidoki îl aplică cu mult succes când este vorba despre îmbrăcăminte.
Franciza poloneză Esotiq & Henderson – specializată în lenjerie intimă, costume de baie și cosmetice - caută noi parteneri de încredere în mai multe țări, printre care și România.
Este foarte greu să-ți faci un nume în industria modei în aceste zile. Soluția pentru cei care vor să înceapă poate fi o franciză, de exemplu marca Esotiq.
O firmă cu tradiție în producția de îmbrăcăminte, dezvoltată de peste trei decenii în Turcia, caută parteneri de franciză în România.
Brandul polonez Esotiq & Henderson vrea să intre pe piața din România. Ce trebuie să faci să devii partener?
Cele mai citite
Saloanele Magic, un concept de franciză bazat pe o experiență consolidată, inovație și produse premium, își dovedește în fiecare zi profitabilitatea
Franciza Nomasvello oferă oportunitatea de a te alătura unei afaceri profitabile în domeniul epilării definitive.
Stația RomBeer este un concept în plină dezvoltare, unic în România, căruia i se adaugă tot mai mulți parteneri convinși de soliditatea și profitabilitatea francizei.
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Subiecte populare in Forum
Primăvara asta se poartă formele!
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Pas cu pas spre vestul Capitalei
Investiția în criptovalută oferă un venit foarte bun. Am propria experiență de a lucra cu diferite platforme de tranzacționare, însă instaforex review...
Dariusz Milek, fondatorul CCC: ”Suntem mulţumiţi de rezultatele din România”
Am cumparat si eu produce CCdar deocamdata sunt multumita.Cu schimbatul e mai greu , am patit-o si eu dar era alta firma...
Dariusz Milek, fondatorul CCC: ”Suntem mulţumiţi de rezultatele din România”
Precis ati nimerit peste un lucrator dezinteresat,daca ar fi fost un adevarat comerciant incerca sa va ajute si cu un simplu telefon va rezolva problema ,dar la noi suntem...
Dariusz Milek, fondatorul CCC: ”Suntem mulţumiţi de rezultatele din România”
In urma cu 4 zile am cumparat o pereche de pantofi pt un nepotel,de la magazinul ccc din Oradea.Din nefericire i am cumparat mai mari cu un nr ,am incercat sa i schimb la Cluj...
Vin englezii
Ii primim cu binecunoscuta ospitalitate romaneasca.Le amintim ca romanii care muncesc pentru ei au fost siliti de nevoi sa munceasca din greu pentru ei si nu trebuie...
Vin englezii
Din informatiile mele stiu ca englezii sunt intai practici si apoi eleganti,la noi are prioritate partea financiara...
Românilor le plac brand-urile poloneze
Incaltamintea e la mare cautare iar cand mai sunt si reduceri ...nu te poti abtine..