La gura sobei: povestea unei francize românești

Povestea Romstal începe în anul 1994, când compania inaugurează primul magazin din România, în incinta centrului comercial Unirea din București. Conceptul de franciză s-a dezvoltat într-o formă incipientă încă din primul an de activitate, prin deschiderea reprezentanței din Miercurea Ciuc. Cinci ani mai târziu Romstal număra 47 de puncte de vânzare în întreaga țară, iar în 2002 are loc evenimentul care stă la baza transformării Romstal în companie multinațională: deschiderea primului magazin din Chișinău, Republica Moldova. În prezent, Romstal are 150 de puncte de vânzare în România, dintre care 35 sunt francize și deține magazine și în Rusia, Bulgaria, Ucraina și Serbia.
Romstal oferă trei tipuri de francize: de distribuție, în structura monocelulară multiplă și de tip business format franchising. ”Franciza de distribuție este o modalitate prin care francizatul primește dreptul de a vinde produse într-un magazin ce poartă denumirea francizorului. Dacă optează pentru o franciză de tip monocelular multiplă, după ce deschide inițial o franciză monocelulară, francizatul poate deschide mai multe unități în noi locații. Prin franciza de tip business format franchising, francizorul nu vinde un produs sub o marcă, ci vinde un format complet de afacere, elaborat și testat”, explică reprezentanții companiei.
Cea mai puternică franciză autohtonă
Franciza Romstal nu necesită taxă de intrare în sistem. Compania oferă partenerilor stocuri de marfă la deschiderea magazinelor, ale căror plați se vor efectua după vânzare și la termen. Persoanele interesate să se alăture rețelei de franciză Romstal trebuie să dețină un spațiu comercial de minimum 150 mp, prevăzut cu locuri de parcare și să fie pregătite să investească aproximativ 200 de euro/mp. De asemenea, acestea trebuie să prezinte o garanție a stocului de marfă aflat în custodie.
Ultimele studii arată că marca Romstal este cunoscută de peste 70% din populația României. Clienții permanenți ai unei francize Romstal pot să asigure aproximativ 80% din cifra de afaceri, restul reprezentând vânzări pe segmentele de piață secundare. ”Francizele Romstal sunt permanent implicate în proiecte de promoții, bonusuri și discount-uri. Nu trebuie să planificați campanii pentru clienții dumneavoastră. Ele există deja, trebuie doar să le puneți în aplicare”, spun reprezentanții companiei.
(E.C.)
Articole citite

Franciza Used Product este un concept care, cu siguranță, va fi din ce în ce mai mult implementat în viitorii ani.
Titlul reprezintă motto-ul Papírny Moudrý, fabrica cehă care a devenit unul dintre cei mai importanți producători de „capcane de muște”, mizând pe globalizare.
Franciza Used Products este în plin proces de expansiune și caută parteneri strategici pentru creșterea numărului de magazine.
Franciza Used Products este o afacere sustenabilă, care încurajează conceptul de reciclare și reintroducere a produselor electronice și electrocasnice noi și pre-utilizate în ciclul comercial.
Sistemul de franciză DIEGO, un model de comerț cu amănuntul la cheie care funcționează cu succes de trei decenii, caută noi parteneri în România.
Cele mai citite

În ultimii ani, românii au descoperit o afacere profitabilă: plantațiile de afin. Cererea este în creștere, iar condițiile pedoclimatice favorabile determină o recoltare a fructelor cu aproximativ două săptămâni înaintea competitorilor europeni.
Franciza RomBeer a lansat un concept de rulotă dotată cu cameră frigorifică, singura din România adaptată pentru vânzarea de bere artizanală în spații deschise.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Subiecte populare in Forum
Franciza care te face fericit
Ma bucur sa aud ca o companie bio romaneasca...vrea sa-si extinda portile peste hotare..E de bine
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Mă bucur că drumul celor de la Ikea este ascendent...Înseamnă ca produsele lor sunt bune...
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Parcurg zilnic articolele din prezentul site si norii negri care imi dau destul de des tarcoale dispar pentru ca ceva ii imprastie...
Franciza care te face fericit
Fericire in fiecare zi...numai in basme dar si acolo apar zmei.vrajitoare ...se vede tineretea autorului articolului
Franciza care te face fericit
Roata fericirii cu ariile ei interesante,toti avem nevoie de asa ceva dar cand auzi din mai multe surse chiar o doresti cu toata fiinta
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Din discutiile purtate produsele Ikea se bucura de calitate si diversitate superioara si atunci este normal ca desfacerile sa creasca
1 milion de euro pentru o benzinărie
Se vor afla si dedesubturile ,de ce s-a urmarit distrugerea a tot ce insemna productie,si cui a folosit
Babo, o afacere cu suflet
Foarte putini opameni se pot lauda ca au realizat tot ce au visat in copilarie ,perseverenta ar fi unul din secrete dar sustinerea vine de pe aceleasi meleaguri ?