Ce au în comun KFC şi H&M?

Lanțul KFC a ajuns la un număr de 49 de restaurante pe piața locală.
Joi
14.03.2013
La prima vedere, nimic. Am putea chiar spune că meniurile de la KFC nu ne dau voie să îmbrăcăm cele mai skinny şi în vogă haine de la H&M. Totuşi...
 

Iubim aripioarele de la KFC pentru gustul lor apetisant şi iubim hainele şi accesoriile de la H&M pentru că ne ajută să urmăm ultimele trend-uri în fashion. Ce au totuşi în comun cele două brand-uri? Gold Plaza Baia Mare. KFC şi H&M au deschis câte o nouă unitate în cadrul centrului comercial. Mai mult decât atât, inaugurarea a avut loc în aceeaşi zi, 7 martie.

Odată cu această deschidere, KFC România a creat 25 de noi locuri de muncă şi preconizează că cifra de afaceri a restaurantului în primul an se va ridica la 700.000 de euro. „Inaugurarea de la Baia Mare marchează restaurantul KFC cu numărul 49 din România și primul din Maramureș“, a declarat Monica Eftimie, Director Marketing KFC. „Deschiderea acestui restaurant face parte din strategia de extindere în România a KFC, iar în perioada următoare ne dorim să continuăm acest trend de creștere.”

Lanţul de restaurante KFC este operat în sistem de franciză, licenţa pentru România fiind acordată în 1997 companiei US Food Network. În prezent, în România sunt deschise 49 de restaurante KFC atât în Bucureşti, cât şi în alte oraşe precum Timişoara, Cluj-Napoca, Suceava, Oradea, Piteşti şi Braşov. De asemenea, KFC România operează şi un restaurant la Chișinău, Republica Moldova. Primul restaurant KFC din România a fost deschis în aprilie 1997 pe Blvd. Magheru din București.

Principalii competitori ai lanţului KFC de pe piaţa locală sunt McDonald’s (65 de restaurante, dintre care 7 sunt francize) şi Subway, intrat pe piaţa locală în aprilie 2012 (deține 12 unități).

H&M a intrat pe piața românească în urmă cu doi ani, când a deschis magazinul din AFI Palace Cotroceni București.

:

Pentru H&M, deschiderea din Gold Plaza Baia Mare marchează cel de-al 24-lea magazin al reţelei din România. Retailerul urmează să mai deschidă în această primăvară un magazin la Botoşani, în Uvertura Mall. Din cele 24 de magazine, nouă sunt în Bucureşti, două la Cluj şi câte unul în Arad, Ploieşti, Timişoara, Iaşi, Suceava, Sibiu, Târgu-Mureş, Oradea, Craiova, Constanţa, Brăila, Bacău şi Baia Mare.

Retailerul suedez a intrat pe piața românească în martie 2011, când a deschis magazinul din AFI Palace Cotroceni. Principalii concurenți H&M de pe piața locală sunt C&A, New Look, dar și brandurile ale grupului Inditex. La nivel internaţional, grupul suedez are peste 2.700 de magazine în 40 de pieţe, inclusiv magazine deschise în sistem de franciză.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist