Diego: 21 ani de experiență în sectorul francizei

Diego este un nume important atât pe piața comerțului cu parchet laminat, mochete, podele PVC, perdele, tapet și accesorii aferente acestora, cât și pe piața de franciză din Ungaria, România și Slovacia. Compania a ajuns la un număr de 130 de unități, dintre care 4 magazine proprii, restul fiind francize. Diego a intrat pe piața românească în anul 2004 și a deschis primele magazine în zona intracarpatică. ”După ce a izbucnit criza economică am oprit puțin dezvoltarea și am rămas în această regiune”, spune Szőke István, directorul de dezvoltare al rețelei. În acest an compania a început extinderea și în regiunea extracarpatică a României.
În prima jumătate a anului 2013 ați deschis magazine în București, Râmnicu Vâlcea și Alexandria. Ce măsuri ați luat pentru a facilita expansiunea în aceste regiuni?
În perioada premergătoare anului trecut, partenerii de franciză trebuiau să vină la centrala din Ungaria să se aprovizioneze cu mărfuri, distanța dintre regiunea intracarpatică a României și centrală fiind mai mică. Anul trecut am luat decizia strategică să transportăm noi mărfurile către magazine și ca atare a dispărut acel impiediment de a ne dezvolta în teritoriile mai îndepărtate. Astfel, am hotărât ca din acest an să încercăm să deschidem magazine în Capitală și în restul orașelor aflate pe traseul logistic între Ungaria și București.
Cum a depășit Diego obstacolele apărute în perioada recesiunii economice?
Franciza Diego are 21 de ani de existență. În tot acest timp am reușit să dezvoltăm un model de business de succes. Chiar și în cei patru ani de perioadă de criză nu am pierdut foarte mult. Au fost ani foarte grei, însă am găsit sau am încercat să găsim împreună cu partenerii de franciză soluții pentru toate problemele ivite. Vreau să menționez faptul că toți partenerii care au contract cu Diego trebuie să aibă aceleași perspective, în funcție de investiția pe care o vor face. Avem foarte mulți parteneri care au deschis mai multe magazine. Partenerul cu cele mai multe are 7 magazine, însă avem și foarte mulți parteneri care au deschis două, trei sau patru magazine.
Cum vedeți Dvs. o afacere în franciză și ce recomandări aveți pentru persoanele interesate de acest model de business?
Franciza este un model de afacere bun, care îți oferă protecție și îți pune la dispoziție un model de business. Dacă poți să trăiești cu gândul că cineva îți dă o rețetă de funcționare, care trebuie respectată, atunci franciza e de recomandat. Dacă ești de așa natură încât nu poți să accepți ca cineva să-ți dea sfaturi, chiar dacă acele sfaturi sunt în interesul tău, atunci recomand tuturor să uite franciza. Franciza este o formă de colaborare în cadrul căreia interesul de grup primează față de interesul personal al fiecărei persoane. Cei care vor să aleagă o franciză să se documenteze temeinic în legătură cu aceasta și să fie foarte precauți, pentru că, să fim sinceri și între francizori sunt mulți care nu merită denumirea de francizor. Sunt niște bani investiți și, ca orice investiție, trebuie cumpătată în prealabil. Chiar și în cadrul francizei, chiar dacă avem o rețetă, tot noi suntem bucătarii, deci banii sunt riscați de persoana care îi investește.
Ce informații puteți să ne oferiți despre piața de franciză din Ungaria, comparativ cu cea din România?
Noi suntem membrii Asociației Maghiare de Franciză. Unul dintre colegii de serviciu este vicepreședintele acestei asociații așa că dispun de câteva informații recente. În Ungaria, în fiecare an, Asociația de Franciză sărbătorește începerea unui nou an de activitate, iar în cadrul acestei eveniment sunt prezentate companiile care se bucură de succes. Piața de franciză din Ungaria este una foarte puternică, mult mai dezvoltată decât cea din România. Asociația Maghiară de Franciză are o influență foarte puternică, chiar și în domeniul politic, și are un potențial real de a influența cadrul legislativ, astfel încât francizații și francizorii să fie avantajați de această legislație.
Articole citite

Franciza Used Product este un concept care, cu siguranță, va fi din ce în ce mai mult implementat în viitorii ani.
Titlul reprezintă motto-ul Papírny Moudrý, fabrica cehă care a devenit unul dintre cei mai importanți producători de „capcane de muște”, mizând pe globalizare.
Franciza Used Products este în plin proces de expansiune și caută parteneri strategici pentru creșterea numărului de magazine.
Franciza Used Products este o afacere sustenabilă, care încurajează conceptul de reciclare și reintroducere a produselor electronice și electrocasnice noi și pre-utilizate în ciclul comercial.
Sistemul de franciză DIEGO, un model de comerț cu amănuntul la cheie care funcționează cu succes de trei decenii, caută noi parteneri în România.
Cele mai citite

Când pui alături o franciză cum este Fibonacci Kids și un partener cu o vastă experiență în lumea sistemelor de siguranță pentru copii și pasionat de cele de educație adaptate viitorului, nu poate fi vorba decât de succes.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Într-o lume în care educația de calitate este tot mai căutată, programul inovator Fibonacci Kids – matematică mentală vedică, dedicat copiilor între 4 și 14 ani, și-a găsit rapid locul în inimile părinților și copiilor din Bacău.
Retailerul METRO Cash & Carry a lansat recent o nouă campanie de brand pentru rețeaua de franciză LaDoiPași.
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Subiecte populare in Forum
Franciza care te face fericit
Ma bucur sa aud ca o companie bio romaneasca...vrea sa-si extinda portile peste hotare..E de bine
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Mă bucur că drumul celor de la Ikea este ascendent...Înseamnă ca produsele lor sunt bune...
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Parcurg zilnic articolele din prezentul site si norii negri care imi dau destul de des tarcoale dispar pentru ca ceva ii imprastie...
Franciza care te face fericit
Fericire in fiecare zi...numai in basme dar si acolo apar zmei.vrajitoare ...se vede tineretea autorului articolului
Franciza care te face fericit
Roata fericirii cu ariile ei interesante,toti avem nevoie de asa ceva dar cand auzi din mai multe surse chiar o doresti cu toata fiinta
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Din discutiile purtate produsele Ikea se bucura de calitate si diversitate superioara si atunci este normal ca desfacerile sa creasca
1 milion de euro pentru o benzinărie
Se vor afla si dedesubturile ,de ce s-a urmarit distrugerea a tot ce insemna productie,si cui a folosit
Babo, o afacere cu suflet
Foarte putini opameni se pot lauda ca au realizat tot ce au visat in copilarie ,perseverenta ar fi unul din secrete dar sustinerea vine de pe aceleasi meleaguri ?