"Antreprenorii să uite de programul de lucru de 8 ore"
În urmă cu 11 ani ați fondat FlorideLux, companie care este un nume important în piața florăriilor din România. De ce v-ați îndreptat atenția spre acest domeniu de activitate?
Am pornit florăria FlorideLux în 2003 şi timp de 1 an am lucrat la realizarea produselor, website-ului, să învăţăm despre industrie. La vremea respectiă nu existau magazine online de floristică, iar o mică analiza a pieţei a relevat un apetit crescut al românilor pentru flori şi cadouri. Evident, în perioada de criză acest apetit s-a diminuat semnificativ dar a permis afacerilor serioase să înflorească.
Un buchet de flori poate schimba automat ziua celei care îl primește, iar Dvs conduceți un business care aduce multe zâmbete. Cum decurge o zi de lucru din viața Dvs?
Fiecare zi este o provocare, pornind de la ora 7.00 dimineaţa până seara la 22.00. Este greu, uneori foarte greu, mai ales în perioadele de vârf când nici nu ajungem acasă dar mergem înainte, cu încredere şi multă dorinţă de a schimba o piaţă, cea a florilor. În fiecare zi avem grijă ca toţi clienţii noştri să fie mulţumiţi şi, mai mult de atât să îi provocăm cu noi creaţii. Aceştia nu ezită să răspundă provocărilor şi de multe ori avem vânzări mult peste media pieţei tocmai datorită creativităţii.
Ce trenduri remarcați pe piața florăriilor din România, atât cele online cât și cele offline?
Nu aş putea spune că remarc un trend ci mai degrabă un fenomen natural, cel al unirii celor 2 medii (ON – OFF – line) într-un singur mediu, cel al cumpărătorului, unde acesta face legea şi el este cel mai important. De ce, pentru că în acest fel comparaţia este extrem de simplă, poti foarte uşor să migrezi de la o florărie la alta fără să îţi baţi capul prea mult. Riscurile revin 100% consumatorului.
Prin intermediul francizei, familia FlorideLux s-a mărit cu patru noi membri. Ce planuri aveți pentru dezvoltarea francizei FlorideLux în acest an?
Ne dorim foarte mult să fim prezenţi în Iaşi, Oradea, Timişoara, Constanţa, Brăila, Craiova şi cel puţin 2 florării FlorideLux în Bucureşti, pe lângă atelierul nostru. Pe 2 mai am deschis la Piteşti pe Str. Teiuleanu nr 48, vis a vis de Consiliul Judeţean, iar pe 20 Mai deschidem în Arad, în Piaţa Avram Iancu nr. 15, lângă ING.
Suntem în discuţii avansate pe foarte multe oraşe însă ne lovim de puterea de cumpărare a celor din acele oraşe şi într-un fel sau altul nu ne grăbim; aşteptăm să se aşeze reţeaua pentru a putea să menţinem preţurile corecte şi în oraşele cu putere de cumpărare mică. Ne dorim foarte mult să avem propriile linii de produse, însă acesta este un plan pe termen lung şi foarte lung.
Care sunt principalele criterii după care vă alegeți francizații care se alătură familiei FlorideLux?
Omul! Ei bine da, trebuie să regăsim în el pasiunea şi dedicarea pe care o avem noi, trebuie să regăsim în el mândria de a fi român, să iubească florile şi mai mult de atât, să fie avid după creaţie şi să iubească frumosul. Florăria, ca afacere în general, este riscantă, mult mai mult ca alte afaceri întrucât lucrezi cu perisabilitate iar fluctuaţiile lunare sunt atât de mari încât uneori nu poţi planifica mai nimic, iar francizatul trebuie să ştie acest lucru şi să înţeleagă riscurile dar, mai important, scopul şi să vadă dincolo de primele 18 luni.
Spuneați într-o reclamă TV că ”Românii sunt înnebuniți după flori”. După ce este înnebunit Marius Dosinescu, mai exact ce hobby-uri aveți?
Eu sunt înnebunit după tehnologie şi după business-ul cu flori... astfel încât vreau să transform modul în care se vând florile, nu doar în România, ci în toată lumea. Sunt sigur ca românii pot face lucrurile mai bine decât alţii care activează în această industrie, dar, cu o singură condiţie: să înteleagă ce fac şi mai mult de atât să fie ghidaţti corect. Putem ajunge să devenim furnizor pentru Olanda, putem ajunge să ne extindem în alte ţări şi să facem business, trebuie mai întâi să avem încredere în noi şi în ceea ce oferim, iar ca antreprenori să uităm definitiv de programul de lucru de 8 ore.
(E.C.)
Articole citite
Franciza Used Product este un concept care, cu siguranță, va fi din ce în ce mai mult implementat în viitorii ani.
Titlul reprezintă motto-ul Papírny Moudrý, fabrica cehă care a devenit unul dintre cei mai importanți producători de „capcane de muște”, mizând pe globalizare.
Franciza Used Products este în plin proces de expansiune și caută parteneri strategici pentru creșterea numărului de magazine.
Franciza Used Products este o afacere sustenabilă, care încurajează conceptul de reciclare și reintroducere a produselor electronice și electrocasnice noi și pre-utilizate în ciclul comercial.
Sistemul de franciză DIEGO, un model de comerț cu amănuntul la cheie care funcționează cu succes de trei decenii, caută noi parteneri în România.
Cele mai citite
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Ai visat vreodată să ai propria ta afacere? Noi avem soluția perfectă! Într-o lume în care toți caută mâncare autentică și gustoasă, Ciorbe și Plăcinte este răspunsul pe care toți îl adoră.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
În ţările din fosta Iugoslavie franciza este la început de drum, însă în ultimii ani a parcurs un traseu ascendent, spune Igor Bogojevic, Director General PROFIT system Serbia.
Subiecte populare in Forum
Franciza care te face fericit
Ma bucur sa aud ca o companie bio romaneasca...vrea sa-si extinda portile peste hotare..E de bine
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Mă bucur că drumul celor de la Ikea este ascendent...Înseamnă ca produsele lor sunt bune...
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Parcurg zilnic articolele din prezentul site si norii negri care imi dau destul de des tarcoale dispar pentru ca ceva ii imprastie...
Franciza care te face fericit
Fericire in fiecare zi...numai in basme dar si acolo apar zmei.vrajitoare ...se vede tineretea autorului articolului
Franciza care te face fericit
Roata fericirii cu ariile ei interesante,toti avem nevoie de asa ceva dar cand auzi din mai multe surse chiar o doresti cu toata fiinta
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Din discutiile purtate produsele Ikea se bucura de calitate si diversitate superioara si atunci este normal ca desfacerile sa creasca
1 milion de euro pentru o benzinărie
Se vor afla si dedesubturile ,de ce s-a urmarit distrugerea a tot ce insemna productie,si cui a folosit
Babo, o afacere cu suflet
Foarte putini opameni se pot lauda ca au realizat tot ce au visat in copilarie ,perseverenta ar fi unul din secrete dar sustinerea vine de pe aceleasi meleaguri ?