În magazinele Veganz poți găsi aproape orice aliment care se află şi în supermarketurile tradiţionale, diferența fiind că aici niciun produs nu este de origine animală.
Luni
16.06.2014
Un neamț ne arată că se poate. Acesta a dezoltat în Germania și Austria primul lanţ de supermarketuri vegan din lume, iar peste 2 ani va deschide primul magazin din Polonia.
 

Probabil că la ora actuală încă există multe persoane care nu știu exact ce înseamnă vegan. Sau chiar dacă știu, preferă să ocolească acest subiect. De ce? Pentru că sunt mari fani ai produselor din carne de porc, de pui, de vită șamd. Un vegan scoate din dieta sa toate produsele de origine animală, inclusiv peștele, ouăle și produsele lactate. De asemenea, veganii au un stil specific de viață în care evită purtarea produselor vestimentare confecționate din piele de animale, inclusiv lână sau mătase. Iată însă că un neamț ne arată că poți exploata la maximum acest domeniu și poți scoate un profit frumușel.

Jan Bredack, un german aflat în floarea vârstei - 42 de ani, care a lucrat ca manager pentru gigantul auto Daimler, a dezvoltat începând cu 2011 primul lanţ de supermarketuri vegan, aceasta după ce el însuşi a renunţat la carne, scrie publicație Thelocal.de. Bredack operează un lanţ de zeci de magazine în Berlin şi alte oraşe din Germania precum Hamburg, Munich și Frankfurt şi a făcut şi primii paşi spre a-şi exporta conceptul.

În luna mai, el a inaugurat primul supermarket Veganz din Viena şi vizează noi locații în alte alte mari capitale europene: Londra, Amsterdam, Zurich, Barcelona şi Copenhaga, pe care le-a planificat pentru anul viitor. De asemenea, pentru 2016 vrea să se extindă în Polonia. "Decizia de a deschide un supermarket vegan am luat-o după ce am văzut o serie de produse vegan în Statele Unite ale Americii şi în Rusia", a declarat acesta.

În magazinele Veganz poți găsi aproape orice aliment care se află şi în supermarketurile tradiţionale. Diferenţa este că nimic nu conţine carne, chiar dacă pe rafturi sunt produse pe care le găsești și în supermarketurile tradiționale precum brânzeturi, pește, ”tofurky”, rață, cârnați sau șnițel. Toate acestea au însă la bază un ingredient cunoscut sub denumirea de tofu, sau mai pe românește soia.

Creatorul lanțului de supermarketuri Veganz susţine că în jur de 80% dintre clienţii magazinelor lui nu sunt adepţi ai alimentaţiei vegan şi nici măcar vegetarieni. De asemenea, potrivit spuselor lui Bredack, 60% dintre aceștia au studii superioare, iar 17% sunt studenți.

În România nu există studii exacte despre câți vegani există însă din ce în ce mai mulți români se arată interesați de alimentele pe care le consum. Mulți dintre români devin vegani și vegetarieni din motive etice, estetice, medicale sau religioase. Deocamdată neamțul nu a trecut România pe lista țărilor în care vrea să se dezvolte, însă nu știm ce ne rezervă viitorul. Noi susținem orice idee nouă de business, drept urmare și pe cea a lui Bredack. Cu siguranță cifra de afaceri a acestuia ar crește simțitor în perioada posturilor religioase pe care mulți români le respectă cu strictețe.

 


Elena Cărăușu
ziarist

Subiecte populare in Forum

Panda iubeşte Asia

Timpul a inceput sa devina usor usor un dusman..n am timp....e o expresie atat de uzuala...Timpul nu mai are rabdare... 

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Mereu imi doresc un stil de viata echilibrat si sanatos si mereu imi spun ..de maine...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Ne-am neglijat produsele autohtone si ne-am aruncat pe euri...cine rezista traieste cine nu   unde-i nu-i durere si suspin

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Panda iubeşte Asia

Ceva se intampla cu timpul,ar trebui umblat la calendar sau mai degraba la incalzirea globala...ei daca o sa zburam pe Marte chiar  daca numai dus un mic numar dintre...

3 Declaratii
Final 19.02.2015
Panda iubeşte Asia

Indiferent de varsta auzim expresiile :ce repede trece timpul...mai am nevoie de timp...nu pot sa-mi impart timpul in functie de obligatii...si totusi viteza miscarii...

3 Declaratii
Final 12.02.2015
Un nou concept echilibrat

Incepem sa alegem ce este bun pentru sanatatea noastra si nimic nu se compara cu alimentele sanatoase,eu le-as spune alimentele noastre romanesti

3 Declaratii
Final 03.02.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Bine ca tot maghiarii...fac ...Romanii stau si asteapta...pacat...

2 Declaratii
Final 25.01.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Fiind vorba de un brand maghiar ar trebui s-o lase mai moale cu extinderea prin Transilvania...maine,poimane spun ca Suceava este a lor si vin cu steagul lor.

2 Declaratii
Final 14.01.2015