Prima cafenea Starbucks a fost înființată în 1971, în Piața Pike din Seattle, iar în momentul de față are în portofoliu peste 20.000 de locații la nivel global.
Duminică
08.03.2015
O nouă firmă poloneză are planuri interesante pentru piaţa locală după ce a cumpărat lanţul Starbucks.
 

Firma poloneză AmRest, cunoscută în Varşovia drept deţinătoarea francizelor KFC, Pizza Hut şi Burger King, au cumpărat cu 16 milioane de euro  cafenelele Starbucks din România şi din Bulgaria. Se pare că aceştia au remarcat potenţialul pe care brand-ul  îl are pe piaţa locală şi au în plan triplarea afacerii în următorii ani.

Starbucks a intrat pe piaţa din România în anul 2007, la momentul rescpectiv franciza fiind deţinută de grupul elen Marinopoulos. Anul trecut, grecii au pierdut franciza în favoarea unei companii din Bulgaria.

În prezent, Starbucks are o reţea de 14 cafenele în România, dintre care 10 în Bucureşti şi 4 în ţară. Printre principalii concurenţi ai brand-ului se numără Gloria Jeans, Cafepedia, C House Lounge şi City Cafe. Ritmul de creştere al afacerilor de profil şi profiturile obţinute, arată că piaţa locală a cafenelelor are potenţial de dezvoltare în următorii ani.

AmRest Holdings, compania care a achiziţionat operaţiunile Starbucks din România, este cel mai mare operator de restaurante din Europa Centrală. Preluarea lanțurilor de cafenele Starbucks din România și Bulgaria se potrivește perfect cu strategia AmRest, oferind o intrare pe piața din România, a doua mare țară din Europa Centrală.

Brand-ul Starbucks face parte din portofoliul AmRest din anul 2007, când prima cafenea Starbucks a fost deschisă la Praga. În momentul încheierii tranzacției pentru preluarea celor 19 cafenele din România şi din Bulgaria, AmRest opera 67 de cafenele Starbucks în Polonia, Cehia și Ungaria.


Elena Cărăușu
ziarist

Subiecte populare in Forum

Franciza care te face fericit

Ma bucur sa aud ca o companie bio romaneasca...vrea sa-si extinda portile peste hotare..E de bine

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Creşteri pe toată linia pentru Ikea

Mă bucur că drumul celor de la Ikea este ascendent...Înseamnă ca produsele lor sunt bune...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Creşteri pe toată linia pentru Ikea

Parcurg zilnic articolele din prezentul site si norii negri care imi dau destul de des tarcoale dispar pentru ca ceva ii imprastie...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Franciza care te face fericit

Fericire in fiecare zi...numai in basme dar si acolo apar zmei.vrajitoare ...se vede tineretea autorului articolului

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Franciza care te face fericit

Roata fericirii cu ariile ei interesante,toti avem nevoie de asa ceva dar cand auzi din mai multe surse chiar o doresti cu toata fiinta

3 Declaratii
Final 19.02.2015
Creşteri pe toată linia pentru Ikea

Din discutiile purtate produsele Ikea se bucura de calitate si diversitate superioara si atunci este normal ca desfacerile sa creasca

3 Declaratii
Final 16.02.2015
1 milion de euro pentru o benzinărie

Se vor afla si dedesubturile ,de ce s-a urmarit distrugerea a tot ce insemna productie,si cui a folosit

2 Declaratii
Final 09.02.2015
Babo, o afacere cu suflet

Foarte putini opameni se pot lauda ca au realizat tot ce au visat in copilarie ,perseverenta ar fi unul din secrete dar sustinerea vine de pe aceleasi meleaguri ?

2 Declaratii
Final 09.02.2015