Superstiţii în afaceri

Una dintre cele mai întâlnite superstiţii din mediul business este legată de hainele pe care oamenii de afaceri le poartă la anumite evenimente. Mulţi au un costum norocos sau după caz, o rochie, pe care îl/o îmbracă la o întâlnire importantă. De aici, apar şi alte obiecte sau accesorii aducătoare de noroc: colierul primit în dar de la bunici, pietrele care înlătură energiile negative, un pix scump care este folosit doar când se semnează contractele importante, o cravată care te face să te simţi mai puternic, un ceas care face ca timpul să-ţi fie favorabil, o cruciuliţă sfinţită etc.
Numărul fatidic 13 are un cuvânt de spus şi în mediul business. Unii oameni de afaceri evită pe cât posibil să încheie parteneriate în zilele de 13 pentru a nu avea ghinion. O directoare a unei companii din România avea o altă superstiţie legată de perioadele calendaristice. Aceasta le-a interzis subalternelor să semneze contracte în perioadele „mai delicate” ale lunii, deoarece, credea ea, în „acele zile” doamnele nu dau randamentul maxim.
Se spune că trebuie să păşeşti cu piciorul drept pragul de la intrarea în companie pentru a avea noroc în ziua respectivă. Regula este valabilă şi pentru când te ridici dimineaţa din pat: pune mai întâi piciorul drept pe podea pentru ca toate să-ţi meargă bine. Când îţi bei cafeaua la serviciu, amestecă zaharul cu linguriţa în sensul invers acelor de ceasornic ca să alungi toate energiile negative.
Dacă eşti angajat într-o companie în care mediul de lucru nu e tocmai plăcut, iar unul dintre colegi reuşeşte să-şi găsească un alt loc de muncă, roagă-l să-şi târască piciorul de pragul uşii la plecare pentru a putea să te tragă şi pe tine după el.
Deşi criza economică modială din perioada 1929-1933 a început într-o zi de joi, numită „Joia neagră”, o vorbă din bătrâni spune că cea mai potrivită zi pentru a deschide un nou magazin este joia deoarece în această zi se câştigă cei mai mulţi bani. Iar dacă vrei să eviţi falimentul, să nu fluieri niciodată în interiorul companiei deoarece fluieratul sună a pustiu şi aduce pagubă.
Într-o companie din Marea Britanie pantofii cu toc înalt sunt un element obligatoriu în dress code-ul organizaţiei deoarece directoarea acesteia a constatat că cele mai bune parteneriate au fost încheiate de femeile care purtau pantofi cu toc foarte înalt.
Chiar şi poliţiştii rutieri au superstiţii: dacă banda metrică (ruleta) le cade din geantă este posibil ca în ziua respectivă să aibă accident. Aşa cum trebuie să te fereşti să le spui pescarilor „Baftă!” înainte să plece la pescuit, tot aşa trebuie să eviţi să le pomeneşti ceva despre ruletă poliţiştilor, „Ruletă întinsă!” fiind cea mai nefericită exprimare în domeniul lor.
Unii dintre noi aleg să se agaţe de superstiţii, iar alţii preferă să le distrugă. Atât timp cât nu ne ghidăm întreaga existenţă după superstiţii şi nu le ducem la extreme, ele nu pot face rău nimănui. Pisica neagră şi cifra 13 pot aduce şi noroc. La fel cum poţi pica un examen sau poţi pierde un partener important chiar dacă porţi un talisman.
(LNK)Articole citite

Logo-ul este primul lucru care le vine în minte oamenilor despre un brand, motiv pentru care este important ca aceștia să îl rețină ca pe o aminitire pozitivă.
Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.
Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.
Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.
Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.
Cele mai citite

Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Ce face un tânăr care a decis să-şi croiască singur un drum în viaţă? Achiziţionează o franciză „5 to go” şi se apucă serios de treabă!
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start