Nu-ți lăsa angajații să te critice

Anonimatul oferit de internet este adesea exploatat de angajații care consideră că societatea în care lucrează îi tratează nedrept. Aceștia pot posta tot felul de comentarii care-ti vor afecta imaginea companiei pe diferite pagini web, forumuri sau rețele de socializare, și pot dezvălui informații despre politica salarială a angajatorului, practicile de recrutare, sistemul de management al companiei. Bineînțeles, multe dintre aceste comentarii vor fi scrise sub forma unor ”bârfe” care vor incita și alți oameni să ia parte la discuție.
Dă cărțile pe față
Potrivit experților, un prim pas pentru a scăpa de remarcile negative este să fii deschis față de angajații tăi și să le explici pe înțelesul tuturor care sunt politicile companiei. De asemenea, trebuie să-ți respecți toate promisiunile și să oferi doar informații reale despre planurile de dezvoltare ale companiei. Trebuie să înveți să-ți tratezi angajații ca pe niște parteneri de afaceri pentru a avea o relație bună cu aceștia.
Totuși, chiar dacă abordezi o comunicare deschisă, există posibilitatea ca unul angajați să posteze pe internet comentarii negative despre compania ta. Ce-i de făcut în această situație? În primul rând încearcă să analizezi comentariile fără să te implici emoțional. În acest fel vei putea avea un feedback corect față de angajați și vei putea exploata partea pozitivă a criticii aduse. În plus, vei fi văzut ca un lider corect. Mulți antreprenori fac greșeala de a răspunde într-un mod impulsiv la aceste critici, ceea ce poate crea o dispută și mai mare. Experții recomandă să evitați reacțiile de acest tip deoarece le pot aduce satisfacții angajaților, chiar și în situația în care acuzațiile sunt nedreptățite.
Atenție la persoanele interesate de un job în cadrul companiei tale
Îți poți atrage comentarii negative și de la persoanele care nu sunt încă angajate în compania ta, respectiv de la persoanele pe care le chemi la interviuri. Fii foarte atent la modul în care organizezi selecția și recrutarea personalului. Feedback-ul persoanelor care nu trec de interviul de angajare este foarte important. Nu este suficient să le spui acestora: ”Vă mulțumesc pentru participarea la interviu, dar din păcăte nu sunteți calificați pentru postul nostru.” Trebuie să îi oferi un motiv clar și pertinent pentru care nu a fost selectat. Altfel riști ca acestea să-ți facă o reclamă negativă companiei.
Potrivit International Public Relations Association, Relațiile Publice (PR-Public Relations) sunt ”funcția managerială care evaluează atitudinea publicurilor, identifica politicile și procedurile unui individ sau ale unei organizații față de interesul public, elaborează și execută un program pentru a dobândi înțelegerea și acceptarea publicului.” Relațiile publice sunt deseori utilizate pentru promovarea unui brand, pentru că, spre deosebire de advertising sau alte instrumente ale mixului de marketing, se adresează direct consumatorilor și atrag mai ușor simpatia, încrederea și susținerea acestora, aducând o mai mare credibilitate comunicării.
(LNK)Articole citite

Logo-ul este primul lucru care le vine în minte oamenilor despre un brand, motiv pentru care este important ca aceștia să îl rețină ca pe o aminitire pozitivă.
Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.
Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.
Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.
Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.
Cele mai citite

Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Ce face un tânăr care a decis să-şi croiască singur un drum în viaţă? Achiziţionează o franciză „5 to go” şi se apucă serios de treabă!
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start