Femeile din spatele afacerilor

Cea mai cunoscută româncă de pe Planetă este Nadia Comăneci, gimnasta care a obținut prima notă de 10 din istoria Jocurilor Olimpice. Nadia conduce împreună cu soțul ei Academia de Gimnastică ”Bart Conner Gymnastics Academy, Perfect 10 Production Company”.

Sursa foto: www.bartandnadia.com

Vineri
05.10.2012
Afacerile nu mai reprezintă demult un domeniu exclusiv al bărbaților. Cu toate acestea există în continuare o serie de stereotipuri în ceea ce privește percepția asupra femeilor manager.
 

În timp ce la nivel european proporția managerilor de top femei este de 29%, aproximativ 34% din pozițiile de conducere ale companiilor din România sunt ocupate de femei, potrivit unui studiu realizat de către Mercer, o companie specializată în resurse în umane, parte a Marsh&McLennan Companies. Ponderea româncelor în echipele de management este mult mai mare decât în alte țări europene, cum ar fi Italia (22%), Germania (20%) sau Olanda (19%).

Studiile arată că în general nu există diferențe între managerii femei și managerii bărbați din punct de vedere al eficienței, orientării către îndeplinirea sarcinilor, acuratețea și consistența decizională precum și deschiderea către inovație. Există însă în continuare stereotipuri în ceea ce privește percepția despre femeile manager: ele sunt văzute ca fiind mai tolerante și atente cu angajații, însă mai indecise în comparație cu bărbații aflați la conducerea unei companii.

În general femeile manager din România lucrează în domenii precum resursele umane, marketingul, comunicarea, relatiile publice, serviciile financiare sau serviciile profesionale, au vârsta cuprinsă între 25 și 45 de ani și se află într-o poziție de conducere de cel puțin 5 ani. Construcțiile, transporturile și IT-ul sunt domenii în care pozițiile de conducere sunt deținute preponderent de bărbați.

În ultimii cinci ani numărul firmelor din România conduse de femei a crescut cu 12-15%, cele mai multe companii fiind din domeniul comerțului și serviciilor, potrivit Melaniei Mirea, directorul BCR. Topul celor mai de succes femei de afaceri din România este dominat de Mariana Gheorghe, CEO OMV Petrom și Liliana Solomon, CEO Vodafone România.

Printre cele mai de succes femei de afaceri din România se numără și Camelia Șucu, proprietara firmei Class-Mob, care operează brandul de mobilier şi decoraţiuni de lux Class Living, Cristina Bâtlan, directorul executiv Musette, companie prezentă în capitalele modei precum Milano sau New York, Irina Socol, manager Siveco România, Carmen Şeitan, managerul magazinului de lux Distinto şi proprietara francizelor Canali şi Moschino în România.

Cea mai puternică femeie din lume este, potrivit Forbes, cancelarul german Angela Merkel, în vârstă de 58 de ani. Secretarul american de Stat Hillary Clinton ocupă poziţia a doua, iar Dilma Rousseff, preşedintele Braziliei, se află pe locul al treilea.

(LNK)

Articole citite

Ce face un logo să fie bun? /19.06.2022

Logo-ul este primul lucru care le vine în minte oamenilor despre un brand, motiv pentru care este important ca aceștia să îl rețină ca pe o aminitire pozitivă.

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Subiecte populare in Forum

Idei de afaceri în oraşe mici

Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Idei de afaceri în oraşe mici

Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii

Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...

1 Declaratii
Final 09.02.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))

2 Declaratii
Final 25.01.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare

2 Declaratii
Final 16.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce

3 Declaratii
Final 13.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Cei din urma vor fi cei dintai....

3 Declaratii
Final 12.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start

3 Declaratii
Final 12.01.2015