Magazinele mici – un nou trend în România?

Americanii își cumpără produsele necesare din magazinele de cartier.
Joi
10.05.2012
Americanii își fac cumpărăturile de pe internet sau din magazinele de la colțul blocului. Există șanse ca românii să adopte un comportament similar? Noile tendințe ale pieței arată că da.
 

Deși piața muncii din Statele Unite ale Americii se îmbunătățește treptat, iar puterea de cumpărare a consumatorilor de peste ocean a crescut, americanii sunt încă prudenți atunci când cheltuie bani. Ca urmare a economiilor făcute de ei, marile magazine au înlocuit produsele vândute la promoție cu produse de înaltă calitate. În prezent, americanii își fac majoritatea cumpărăturile de pe internet și își procură produsele necesare din magazinele de cartier sau din supermarket-urile din apropiere.

Noul comportament al consumatorilor din Statele Unite începe să afecteze activitatea marilor magazine de pe piața americană. Best Buy, dealer de aparate electrocasnice, a anunțat închiderea a 50 de unități. În schimb, magazinele mici au început să se extindă. Wall-Mart, cel mai mare lanț de supermarket-uri din Statele Unite, vrea să deschidă în acest an 100 de magazine.

Trend-ul magazinelor mici apare treptat și în România. Metro Cash&Carry, cel mai mare retailer de pe piața autohtonă, a lansat franciza ””La Doi Pași”, brand care reunește 200 de magazine deținute de mici comercianți independenți. Fiecare magazin are circa 1.500 de produse, potrivit www.wall-street.ro. Metro și-a păstrat specificul cash&carry, de vânzare cu ridicata, pe bază de legimitație de client. Retailerul susține un program de franciză similar și în Bulgaria și în Polonia.

(E.C.)

Articole citite

Ce face un logo să fie bun? /19.06.2022

Logo-ul este primul lucru care le vine în minte oamenilor despre un brand, motiv pentru care este important ca aceștia să îl rețină ca pe o aminitire pozitivă.

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Subiecte populare in Forum

Idei de afaceri în oraşe mici

Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Idei de afaceri în oraşe mici

Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii

Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...

1 Declaratii
Final 09.02.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))

2 Declaratii
Final 25.01.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare

2 Declaratii
Final 16.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce

3 Declaratii
Final 13.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Cei din urma vor fi cei dintai....

3 Declaratii
Final 12.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start

3 Declaratii
Final 12.01.2015