Ce responsabilități are un retailer

Dacă un vânzător încearcă să ascundă defectul unui produs pe care îl solicită un client trebuie să știe la ce consecințe să se aștepte.
Joi
10.05.2012
Cumpărătorul nu este obligat să verifice dacă produsul pe care îl achiziționează are defecte.
 

Garanția și beneficiile ei
Producția și calitatea produselor comercializate trebuie să fie protejată continuu în condițiile evoluției tehnologice și a nevoilor în creștere ale societății. Răspunderea pentru produsele defectuoase sau periculoase constitue o nouă formă de răspundere civilă cu conținut specific. În cazul achiziționării unui produs defectuos cumpărătorul este absolvit de orice vină, întreaga responsabilitate revenindu-i comerciantului. Urmările juridice pentru acțiunile unui vânzător care îl privează pe un cumpărător de garanția unui produs și îi ascunde acestuia defectele bunului cumpărat sunt stipulate în Codul Civil.

Un produs vândut are un defect fizic dacă:

-Defectul reduce valoarea sau utilitatea produsului pentru scopul desemnat în contract

-Produsul nu are competențele pe care vânzătorul le-a asigurat cumpărătorului

-Produsul a fost vândut cumpărătorului în stare incompletă.

-Garanția unui produs poate fi văzută ca un instrument de protecție a clienților. Ea oferă o mână de ajutor cumpărătorului care a achiziționat un lucru defect. Sub incidența garanției, cumpărătorul poate:

-să solicite o reducere de preț

-să solicite înlocuirea produsului defect cu unul în stare perfectă de funcționare

-să solicite repararea produsului

-să rezilieze contractul.

În funcție de prejudiciul cauzat de produsul defect, cumpărătorul poate solicita în anumite condiții și despăgubiri. Dacă prejudiciul adus clientului este rezultatul unor împrejurări pentru care vânzătorul nu este răspunzător, despăgubirile solicitate vor fi mai mici. El poate solicita, de exemplu, să i se restitue aumite cheltuieli.

Garanția unui produs este valabilă doar dacă este solicitată în termenul prevăzut în certificatul de garanție (care poate să difere de la caz la caz). În cazul unei vânzări între persoane angajate în activități economice, solicitarea trebuie să fie făcută imediata după depistarea defectului.

Garanția poate fi folosită și după expirarea acesteia în cazul în care ați făcut o notificare scrisă (în termenul limită prevăzut în certificatul de garanție) prin care îl informați pe vânzător că produsul este defect.

Cum sunt pedepsite activitățile frauduloase ale comercianților

Prevederile Codului Civil protejează cumpărătorul și pun în același timp o mare răspundere pe umerii vânzătorului. Va fi sancționat vânzătorul care, cu bună știință, va încerca să ascundă defectele unui produs sau cel care încearcă să asigure clientul că produsul respectiv nu are niciun defect. Va fi tras la răspundere și vânzătorul care încearcă să atribuie unui produs calități pe care acesta nu le are. Cumpărătorul nu este obligat să verifice dacă expunerea vânzătorului este adevărată. El îi oferă credibilitate acestuia iar în cazul în care produsul achiziționat este defect, clientul este protejat de prevederile articolelor din Codul Civil.

Sursa: www.franchising.pl


Articole citite

Ce face un logo să fie bun? /19.06.2022

Logo-ul este primul lucru care le vine în minte oamenilor despre un brand, motiv pentru care este important ca aceștia să îl rețină ca pe o aminitire pozitivă.

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Subiecte populare in Forum

Idei de afaceri în oraşe mici

Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Idei de afaceri în oraşe mici

Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii

Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...

1 Declaratii
Final 09.02.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))

2 Declaratii
Final 25.01.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare

2 Declaratii
Final 16.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce

3 Declaratii
Final 13.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Cei din urma vor fi cei dintai....

3 Declaratii
Final 12.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start

3 Declaratii
Final 12.01.2015