De ce să angajezi un proaspăt absolvent de facultate?

Vineri
20.12.2013
Astăzi, studenții își gasesc cu greu un loc de muncă cu toate că “s-ar zice” că sunt bine calificați și au cunoștințele necesare pentru a face față provocărilor de pe piața muncii.
 

Pe de altă parte, dacă studenții își găsesc mai greu de lucru, situația ar trebui să se schimbe în cazul absolvenților de master, ei fiind mai bine pregătiți.

Iată câteva motive pentru care firmele ar trebui să angajeze proaspeți absolvenți de facultate:

  • au informațiile proaspete în minte și le pot pune in aplicare – pot face o corelare intre teoria invatata la facultate si ideile practice ce se pot adapta la specificul companiei;
  • sunt deschisi la nou si dornici sa invete din fiecare situatie ivita;
  • sunt flexibili la un program incarcat, “statul peste program” fiind de mult un lucru “normal”;
  • accepta si salarii mai mici pentru ca nu au experienta in munca, dar pornesc de la ideea ca acest lucru se va schimba cu trecerea timpului;
  • accepta situatii pe care un angajat cu experienta nu le-ar accepta - de exemplu le sunt atribuite si alte responsabilitati pe langa cele din fisa postului;
  • sunt dornici sa se afirme si doresc sa reuseasca profesional, fiind dispusi sa puna locul de munca pe primul plan.

 

Cu toate acestea, aceste motive/avantaje nu trebuie să faca subiectul unor situatii de tip “ manipulare” de catre angajator sau “exploatare” la maxim pe principiul de “a scoate bani din piatra seaca”. Aceste situatii sunt des intalnite nu numai in randul absolventilor, multi angajati regasindu-se in descrierea de mai sus, considerandu-se doar niste “ sclavi” intr-o lume corporatista.

Angajatorii profită de multe ori de aceste lucruri și de situatia economică actuala dificila pentru a impovara angajatii si de a le “ pune in carca” mai multe sarcini si responsabilitati. De asemenea, angajatii se plang si de faptul ca salariile lor continua sa scada, acest lucru nefiind proportional cu volumul de munca prestat sau cu rezultatele aduse in companie.

(Monica Popescu)


/1/
Vezi mai multe

Articole citite

Ce face un logo să fie bun? /19.06.2022

Logo-ul este primul lucru care le vine în minte oamenilor despre un brand, motiv pentru care este important ca aceștia să îl rețină ca pe o aminitire pozitivă.

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.