Sfaturi de la părintele marketingului

Sâmbătă
16.06.2012
Unul dintre cei mai cunoscuți oameni de marketing din lume a participat recent la un training în țara noastră.
 

Profesorul Philip Kotler, supranumit părintele marketingului din lume, autor a cărților ”Principiile marketingului” și ”Managementul marketingului” a vizitat pentru a doua oară România la începutul lunii iunie. El a participat la trainingul certificat în Marketing 3.0, eveniment organizat de V+O Communication, Confident Public Relations și Choice Management & Consulting. Wall-street.ro a sintetizat cele mai importante sfaturi pe care profesorul le-a adresat celor câteva sute de manageri care s-au strâns la evenimentul organizat la Ateneul Român din București.

Cel mai bun moment de creștere al unei companii este atunci când concurenții își micșorează bugetele. Philip Kotler recomandă antreprenorilor să profite de turbulențele economice și să se dezvolte în țările în care sunt bani cum ar fi China, Brazilia, Rusia, India.

Investițiile în social media: Facebook, Twitter trebuie făcute treptat pentru a evita eșecul. Marketerii trebuie să schimbe modele de business prin inovație deoarece lumea este într-o continuă schimbare. De asemenea ei trebuie să dezvolte o relație armonioasă cu directorul financiar, văzut de Philip Kotler ca un dușman.

Părintele marketingului consideră că cel mai important lucru pentru un director de marketing este să fie empatic cu consumatorul doarece doar așa business-ul său va urma un traseu ascendent.

Companiilor le este recomandat să se implice în acțiuni de responsabilitate socială și să-și facă brand-urile iubite. Numele brand-urilor trebuie să fie ușor de pronunțat și de recunoscut. Marketerii trebuie să fie la curent cu toate noutățile și să facă tot ce este posibil pentru clienții lor, adoptând modelul P&G- ”Totul este marketing”.

Wall-street.ro prezintă și ce secrete spune Philip Kotler că au companiile care au lansat branduri de success: interesele angajaților sunt aceleași, salariile directorilor generali sunt modeste, comunicarea cu top managementul este ușoară, angajații sunt pasionați de ceea ce fac, fluctuația de personal este mică, o cultură organizațională de care oamenii sunt mândri.

Philip Kotler este implicat în cercetarea și dezvolarea marketingului de mai bine de 55 de ani. Activitatea sa îl plasează pe poziția 11 în Top 50 cei mai mari gânditori de afaceri ai lumii. Asociația Americană de Marketing i-a oferit lui acestuia titlul de ”Marketing Educator Award”.


Articole citite

Ce face un logo să fie bun? /19.06.2022

Logo-ul este primul lucru care le vine în minte oamenilor despre un brand, motiv pentru care este important ca aceștia să îl rețină ca pe o aminitire pozitivă.

Idei de afaceri în oraşe mici /17.02.2015

Chiar dacă multe dintre ele sunt „locuri în care nu se întâmplă nimic“, business-urile locale se pot dezvolta foarte bine şi în oraşele mici. Trebuie să fiţi doar mai atenţi la specificul fiecărei localităţi în parte şi mai ales la necesităţile locuitorilor. Publicaţia „Adevărul“ ne propune o trecere în revistă cu idei de afaceri în oraşe mici.

Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii /03.02.2015

Ernst&Young a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care și-a propus să afle răspunsul la două întrebări: care sunt cele mai importante bariere în dezvoltarea profesională a femeilor şi care sunt elementele care le pot propulsa în carieră.

De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor /22.01.2015

Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.

Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri /06.01.2015

Jones Lang LaSalle a realizat un studiu care analizează extinderea şi prezenţa a 250 de retaileri internaţionali în peste 57 de pieţe comerciale importante. Citeşte pe ce loc se află Bucureştiul şi ce capitală ocupă poziţia fruntaşă.

Subiecte populare in Forum

Idei de afaceri în oraşe mici

Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Idei de afaceri în oraşe mici

Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii

Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...

1 Declaratii
Final 09.02.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))

2 Declaratii
Final 25.01.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare

2 Declaratii
Final 16.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce

3 Declaratii
Final 13.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Cei din urma vor fi cei dintai....

3 Declaratii
Final 12.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start

3 Declaratii
Final 12.01.2015