2017-11-21

O nouă șansă pentru antreprenori

Lucrezi în străinătate și ți-ar plăcea să te întorci în țară? Ai putea să achiziționezi o franciză și să-ți începi propria afacere! Despre acest program, vorbim cu Iulian Popescu.

România Start-up Plus (RSUP) este o amplă linie de finanțare a microîntreprinderilor și firmelor mici și mijlocii (IMM), prin care statul acordă fonduri nerambursabile de maximum 200.000 de lei (44.000 euro) noilor IMM-uri, în anumite condiții.

Iulian Popescu Fot. Iulian Popescu

477 de milioane de euro vor fi acordați românilor care vor să intre în afaceri, prin programul România Start-up Plus.
Foto: Iulian Popescu, reprezentant legal al Asociatiei Diaspora.

Când ați depus proiectul prin care ați aplicat la rolul de administrator de granturi europene în cadrul programului România Start-Up Plus?

Proiectul a fost depus in septembrie 2016, dar verificarea și aprobarea proiectelor a durat până în octombrie 2017. Anul trecut s-au depus 347 de proiecte, din care au rămas acum 169. Datorită acestei întârzieri, românii care vor să-și înființeze propria afacere vor putea face acest lucru cel mai probabil în 2018-2019.

Care sunt pașii următori?

După semnarea contractului de finanțare cu statul, vom derula ulterior campania de stimulare a antreprenoriatului. În acel moment, se va ajunge la beneficiarii finali sau la grupurile-țintă, adică la românii care vor să se apuce de afaceri.

Antreprenorii - aspiranți vor fi incluși într-un program de cursuri și vor fi învățați cum să-și deschidă firme, cum să facă afaceri și să devină profitabili.

Care sunt carateristicile acestui program de finanțare și prin ce este el mai atractiv decât altele din trecut?

Prin linia de finanțare România Start-up Plus, statul estimează că vor fi create 5.070 de IMM-uri, minimum 10.400 de locuri noi de muncă și peste 50.000 de persoane, șomeri, persoane inactive, angajați sau persoane care desfășoară o activitate independentă, care vor beneficia de sprijin în cadrul celor 169 de proiecte aprobate.

Care este grupul țintă pentru acest program?

Grupul țintă va cuprinde, fără discriminare, reprezentanți ai tuturor categoriilor sociale, economice, etnice, persoane cu dizabilități, persoane vârstnice care intră în categoria eligibilă. Se urmărește accesul femeilor, tinerilor, persoanelor vulnerabile, cu dizabilități, pentru crearea unor noi locuri de muncă sustenabile și durabile.

Programul promovează inovarea socială, în special cu scopul de a testa și eventual a implementa la scară largă soluții inovatoare, la nivel local sau regional pentru a aborda provocările sociale.

Ce se întâmplă cu candidații selectați pentru participarea în program? Când trebuie să se întoarcă în România?

Intrucât activitățile de instruire și depunere ale planului de afaceri se desfășoară on-line, candidatul nu trebuie să se întoarcă în țară decât dacă planul său de afaceri a fost selectat pentru finanțare.

Este obligatorie prezența la cursuri?

Este obligatorie parcurgerea integrală a programului de formare. 42 de ore se vor desfășura live prin video-conferințe în prezența unui trainer, iar 21 de ore vor fi parcurse în ritmul propriu al candidatului, putându-se pune ulterior întrebări trainerilor.

In cazul în care planul de afaceri este selectat pentru finanțare, cum se vor distribui banii?

Banii vor fi virați conform cash-flow-ului propus în planul de afaceri. Într-o primă etapă, se vor vira maximum 75% din suma solicitată după care, dacă în termen de 12 luni se face dovada că afacerea a înregistrat un venit de aproximativ 10.000 de euro, se va vira și restul de 25% din suma solicitată în planul de afaceri. Banii vor fi virați în urma completării unor cereri de prefinanțare sau cereri de plată. Echipa noastră va oferi suport candidaților în pregătirea acestora.

Care sunt zonele geografice eligibile în programul Romania Start-up Plus?

Antreprenorii care vor beneficia de ajutorul european trebuie să aibă reședința sau domiciliul în mediul rural sau în cel urban, într-una dintre cele 7 regiuni mai puțin dezvoltate ale României, respectiv Nord-Est, Nord-Vest, Vest, Sud-Vest Oltenia, Centru, Sud-Est sau Sud Muntenia. Bucureștiul si județul Ilfov sunt excluse de la această finanțare. De asemenea, viitorii patroni trebuie să aibă reședinta sau domiciliul în regiunea în care se implementează proiectul.

Firmele nou înființate vor trebui să aibă sediul social și, dupa caz, punctul sau punctele de lucru în mediul urban, în regiunea de dezvoltare în care se implementeaza proiectul.

Intră pe www.diasporaintreprinzatoare.ro, înscrie-te pe site și urmează pașii indicați.

Distribuie articolul

Comentează pe forum

0

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank