Banca de Joburi sau afacere proprie?

„Ne ținem francizații aproape și le punem la dispoziție tot know-how-ul pentru desfășurarea afacerii, inclusiv informații privind amenajarea spațiului, angajarea personalului și abordarea clienților. Oferim training și asistență continuă, astfel încât francizatul să simtă că face parte dintr-o rețea puternică", declară Filip Mihail Bogdan, Director General la Banca de Joburi.
Miercuri
13.12.2017
Cei mai mulți dintre cei care se gândesc la mediul de afaceri din România și își doresc să investească într-o afacere renunță rapid la această idee. Pentru un antreprenor trecut prin experiența unei afaceri eșuate, ideea unei francize este o opțiune sigură.
 

Francizorul Banca de Joburi a înțeles acest lucru și, prin urmare, a început francizarea afacerii în domeniul resurselor umane cu ceva timp în urmă. Din dorința de a educa piața forței de muncă și de a da posibilitatea și altor antreprenori de a beneficia de o afacere la cheie, de succes, Banca de Joburi a lansat prima franciză din domeniul recrutării și plasării forței de muncă cu capital 100% românesc. Banca de Joburi a fost înființată în 2002 și are ca obiect principal de activitate recrutarea, selecţia şi plasarea personalului în țară și în străinătate. Rețeaua are în prezent 2 unități proprii în Brașov și 6 unități în regim de franciză, localizate în București, Constanța, Pitești, Vaslui și Chișinau. Pe măsură ce rețeaua de francizați a ajuns la un anumit grad de dezvoltare, Banca de Joburi consideră că este momentul potrivit să consolideze rețeaua de franciză, căutând noi parteneri în România.

Raportându-se strict la acea categorie de antreprenori care sunt în căutarea unei idei de afaceri sau nu au expertiză în domeniu, Filip Mihail Bogdan, Director General la Banca de Joburi, explică de ce consideră Banca de Joburi că francizarea este o soluție rapidă și accesibilă:

Zilnic suntem bombardați de știri privind mega-afaceri, idei grozave de afaceri și oportunități în afaceri. Clar, în mintea fiecăruia dintre noi, se formează un gând privind deschiderea unei companii pe cont propriu. Începi să cauți, să te documentezi, să stai la cozi și să înfrunți birocrația. Completezi dosare peste dosare, stai la cozi și uneori pui întrebări fără să primești însă răspunsuri. Vei dezvolta parteneriate și vei fi probabil fericit, sperând că ai reușit. Trec însă lunile și rezultatele întârzie să apară, astfel că îți vei da seama în scurt timp că ți-ai cheltuit toate economiile și că nu mai ai resurse pe care să le investești în visul tău.

Din păcate acesta este parcursul a peste 90% din afacerile nou înființate. Ne-am dori ca statisticile să fie mai bune, însă cifrele nu ne ajută.

Având în vedere aceste statistici, Banca de Joburi și-a propus să creeze pârghii pentru cei interesați de o afacere la cheie, dând mai departe din experiența antreprenorială dobândită în peste 15 ani de activitate.

Cum face Banca de Joburi acest lucru, ne împărtășește Filip Mihail Bogdan, Director General la Banca de Joburi:

Ne ținem francizații aproape și le punem la dispoziție tot know-how-ul pentru desfășurarea afacerii, inclusiv informații privind amenajarea spațiului, angajarea personalului și abordarea clienților. Oferim training și asistență continuă, astfel încât francizatul să simtă că face parte dintr-o rețea puternică. De asemenea, punem la dispoziția francizaților propriile proiecte de recrutare pentru ca aceștia să obțină venituri din prima lună de activitate. Aleg în acest fel siguranța pe care o oferim și certitudinea că vor beneficia de servicii la cele mai înalte standarde, servicii pe care le transmit mai departe și clienților proprii.”

Francizatul Banca de Joburi poate fi un antreprenor dornic să se lanseze în acest domeniu de activitate, care să aibă experiență în domeniul resurselor umane sau poate fi orice altă agenție de recrutare și plasare a forței de muncă care își dorește să atingă performanța în acest domeniu de activitate.

Din punct de vedere financiar este foarte important ca antreprenorul sa dețină mijloacele financiare necesare intrării în rețeaua de franciză, investiției inițiale și cash flow-ul pentru acoperirea cheltuielilor lunare în primele luni de activitate. Investiția inițială va fi între 10.000 și 15.000 de EUR, ceea ce include costurile cu amenajarea sediului, branduirea acestuia conform specificațiilor francizorului, achiziționarea bazei materiale (birouri, calculatoare, copiatoare, etc.), cheltuielile cu angajarea personalului și alte cheltuieli specifice, conform catalogului de franciză Banca de Joburi, disponibil pe portalul franchising.info.ro

Tariful pentru intrarea în rețeaua de franciză variază între 15.000 de Euro + TVA pentru o singură locație și 30.000 de Euro + TVA pentru a obține exclusivitate teritorială. Taxa de redevență variază între 3% și 5% din încasări. Francizatul va mai plăti un tarif pentru folosirea sistemului informatic, în valoare de 100 EUR + TVA/ lună/ unitate deschisă, precum și o taxă de publicitate de 2% din cifra de afaceri. Toate detaliile privind modul de calcul al tarifelor sunt specificate în catalogul de franciză Banca de Joburi.

Spaţiul necesar va fi de minimum 40-60 mp și va trebui împărţit în aproximativ 3-4 camere, astfel încât să existe o sală de recepţie/ așteptare, o sală de interviuri, o sală de efectuare a înscrierilor candidaţilor și un birou pentru departamentul de marketing.

Durata contractului de franciză este de minimum 3 ani, cu posibilitate de reînnoire automata, fără percepere de taxe suplimentare.


Fornetti Food & Beverage (FFB) üzlet
Florentina Pene
Business Development Manager