2012-10-18

Săptămâna supermarketurilor

Cei mai cunoscuți retaileri din comerțul modern din România deschid în această săptămână magazine noi.

Expansiunea agresivă a retailerilor prezenți pe piața locală a crescut gradul de acces al consumaorului român la comerțul modern, care a ajuns să reprezinte în prezent aproape jumătate din totalul cheltuielilor gospodăriilor din România pentru produsele de larg consum, potrivit unui studiu al companiei de cercetare Gfk România, realizat pe primul semestru al anului 2012. Lidl, Mega Image, Profi și Billa au deschis cele mai multe unități pe parcursul acestui an. Săptămâna aceasta marchează magazine noi pentru Lidl, Profi, Mega Image și Kaufland, retailerul numărul unu pe piața comerțului modern.

supermarket

Conform unui studiu realizat de GfK România, la nivelul întregii ţări comerţul modern câştigă teren în dauna celui tradiţional, fiind responsabil pentru 48% din cheltuielile casnice pentru bunurile de larg consum.

Lidl, unul dintre primii zece comercianți de produse alimentare la nivel mondial, deschide astăzi două noi magazine în București și Oradea. Săptămâna viitoare retailerul va inaugura o unitate și la Iași. Nemții dețin în prezent 148 de magazine pe piața locală și vor să ajungă la 160 de unități până în februarie 2013. "Lidl va continua investiţiile în România în paralel cu crearea de noi locuri de muncă la nivel naţional. Lidl are în prezent mai mult de 3.000 de angajaţi în reţeaua de magazine, centrele regionale de distribuţie şi în sediul central", potrivit unui comunicat al companiei.

Profi, retailerul care s-a redenumit la începutul acestui an magazin de proximitate, a deschis ieri prima unitate din localitatea Aleșd, județul Bihor. Retailerul a creat astfel 26 de locuri noi de muncă într-un oraș cu o populație de aproximativ 10.000 de locuitori. Până la sfârșitul acestui an, retailerul intenționează să mai deschidă și alte magazine. “Ne respectăm planurile și [...] este foarte posibil să și depășim numărul de magazine pe care ne-am propus să le deschidem în acest an”, a declarat Pawel Musial, directorul general Profi Rom Food.

Mega Image, cel mai mare lanț de supermarketuri din România, a deschis ieri un magazin pe bulevardul 1 Mai din București, ajungând astfel la 156 de unități la nivel național. Până la sfârșitul lunii octombrie, retailerul belgian va deschide alte cinci magazine. În ultimii doi ani, Mega Image s-a axat pe dezoltarea segmentului de proximitate. Retailerul a intrat pe piața locațiilor de dimensiuni mai mici, de conveniență, sub un nou concept: Shop&Go.

Și Kaufland, retailerul care ocupă prima poziție în topul retailerilor moderni din România, deschide astăzi un nou supermarket, în cadrul complexului comercial dezvoltat de InterCora în cartierul bucureștean Vitan. Prin deschiderea acestei unități, Kaufland va intra în competiție directă cu Metro Group, care operează în zonă un supermarket Real și Carrefour, care deține o unitate în centrul comercial Vitantis.

Magazinul din cartierul Vitan este a patra unitate pe care Kaufland o deschide în acest an, după Medgidia, Bistrița și Alexandria. Nemții au mizat puternic pe deschiderea de noi magazine în ultimii trei ani când consumul a scăzut cumulat cu aproape 20%. Kaufland a reuşit între 2009 şi 2011 aproape să îşi dubleze reţeaua de magazine, până la 71 de unităţi.

Pe termen lung, perspectivele sectorului de retail din România sunt favorabile, retailul modern aflându-se pe un traseu ascendent, în dauna celui tradițional. Potrivit studiilor specialiștilor, aproximativ 55% din piața locală de retail este reprezentată de lanțurile moderne de retail.

(E.C.)

Distribuie articolul

Comentează pe forum

1

Elena Cărăușu

ziarist

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank