Zara, o poveste spaniolă profitabilă

Pe piața românească, grupul Inditex are 88 de magazine aparținând brand-urilor Zara, Zara Home, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho si Massimo Dutti.
Joi
18.07.2013
Grupul spaniol de modă Inditex a înregistrat în anul 2012, în România, afaceri de peste 150 milioane de euro.
 

Amancio Ortega, fondatorul grupului spaniol de modă Inditex, a fost clasat la începutul anului 2013, de cătrea revista Forbes pe locul 1 în topul celor mai bogați oameni din Spania și pe locul 3 - în lume, cu o avere estimată la 27 miliarde de dolari. Dacă aruncăm o privire la rezultatele financiare ale grupului, putem spune că averea spaniolului nu ne miră deloc. Numai pe piața românească, în 2012, Inditex a înregistrat, potrivit Mediafax, o cifră de afaceri totală de 671 milioane de lei (150,6 milioane euro), cu 30% mai mari comparativ cu anul anterior, si un profit net de 97,2 milioane lei (21,8 milioane euro), in crestere cu 20%. Aproximativ jumătate din profit, respectiv 51,4 milioane lei, a fost generat de cele 20 de magazine Zara.

Zara este primul brand al grupului Inditex care a apărut pe piața românească. În anul 2004, Zara deschidea primul magazin în Plaza România din București, în regim de franciză. Trei ani mai târziu, Inditex intra direct pe piața românească de fashion, în prezent fiind unul dintre principalii jucători din domeniu. La nivel internațional, brand-ul Zara este întâlnit în peste 400 de orașe de pe cinci continente.

Un alt antreprenor care s-a îmbogățit de pe urma unei afaceri de succes în domeniul fashion este suedezul Stefan Persson, deținătorul grupului H&M (Hennes&Mauritz). Cele mai recente date financiare ale retailer-ului suedez pe piața locală ne arată că în cel de-al doilea trimestru al anului fiscal în curs, respectiv perioada martie-mai 2013, vânzările H&M în România au crescut cu 38% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 222 milioane coroane suedeze (25,8 milioane euro).

Alte nume importante de pe piața de fashion din România, o parte dintre acestea operând în franciză pe piața locală, sunt New Look, New Yorker, C&A, Takko, Terranova, Reserved, Mango, Promod, BSB ș.a.

(L.N.)
Elena Cărăușu
ziarist
/3/
Vezi mai multe

Subiecte populare in Forum

Dariusz Milek, fondatorul CCC: ”Suntem mulţumiţi de rezultatele din România”

Am cumparat si eu produce CCdar deocamdata sunt multumita.Cu schimbatul e mai greu , am patit-o si eu dar era alta firma...

3 Declaratii
Final 12.05.2015
Dariusz Milek, fondatorul CCC: ”Suntem mulţumiţi de rezultatele din România”

Precis ati nimerit peste un lucrator dezinteresat,daca ar fi fost un  adevarat  comerciant incerca sa va ajute si cu un simplu telefon va rezolva problema ,dar la noi suntem...

3 Declaratii
Final 28.04.2015
Dariusz Milek, fondatorul CCC: ”Suntem mulţumiţi de rezultatele din România”

In urma cu 4 zile am cumparat o pereche de pantofi pt un nepotel,de la magazinul ccc din Oradea.Din nefericire i am cumparat mai mari cu un nr ,am incercat sa i schimb la Cluj...

3 Declaratii
Final 07.04.2015
Vin englezii

Ii primim cu binecunoscuta ospitalitate romaneasca.Le amintim ca romanii care muncesc pentru ei au fost siliti de nevoi sa munceasca din greu  pentru ei si nu trebuie...

2 Declaratii
Final 15.03.2015
Vin englezii

Din informatiile mele stiu ca englezii sunt intai practici si apoi eleganti,la noi are prioritate partea financiara...

2 Declaratii
Final 13.03.2015
Românilor le plac brand-urile poloneze

Incaltamintea e la mare cautare iar cand mai sunt si reduceri ...nu te poti abtine..

3 Declaratii
Final 28.01.2015
Românilor le plac brand-urile poloneze

Romanii iubesc munca si sunt fericiti cand gasesc un loc de munca alaturi de familie

3 Declaratii
Final 28.01.2015
Românilor le plac brand-urile poloneze

Nu am nimic cu punctele de desfacere dar ma intreb ce se intampla inainte de a se ajunge la ele, mai exact productia ,care a disparut sau mai binezis a aparut la cei care au...

3 Declaratii
Final 28.01.2015