2015-04-16

Propriul patron sau angajat?

Exista numeroase motive pentru care antreprenorii aleg sa investeasca intr-o franciza.

Fie ca vorbim despre un restaurant fast-food, un salon de infrumusetare sau de un salon auto, o afacere la cheie pare sa fie alegerea perfecta pentru cei care vor sa fie proprii lor sefi. Vorbim despre o franciza, o afacere testata, care vine cu o reteta deja pregatita. Avantajul este ca investitia intr-un astfel de business poate incepe chiar de la 1000 de euro.

business

Investiţia iniţială într-o agenţie Eximtur ajunge la aproximativ 10.000 de euro.

De exemplu, investiţia iniţială într-o agenţie Eximtur ajunge la aproximativ 10.000 de euro, potrivit Asociaţiei Române de Franciză (ARF). Din această sumă, 1.000 de euro este taxa de intrare în sistem. Redevenţa anuală, cota pentru utilizarea numelui, este de 250 de euro. La aceste valori, Eximtur face parte dintre cele mai ieftine francize de pe piaţa locală.

Anton Constantin, preşedintele ARF, citat de Jurnalul National, consideră că cele mai ieftine francize au valori între 1500 de euro şi 15.000 de euro. El spune că sub 10% dintre francizele de pe piaţa locală intră în această categorie. Comparativ, prin Prima maşină se poate cumpăra, printr-un credit garanat de stat, un autoturism  de cel mult 15.000 de euro.

Pe lângă condiţiile pecuniare, se ţine cont de oraşul sau zona în care îşi va desfăşura activitatea noul francizat. Zona trebuie să corespundă atât demografic, cât şi ca amplasament, existând criterii privind locaţia: dimensiuni, dotări minimale, etc”, explică Anton Constantin in acelasi articol publicat de Jurnalul National. Francizorul este interesat şi de determinarea cu care viitorul francizat se va implica în administrarea afacerii. “Cu cât conceptul necesită un nivel mai mic de investiţii, deci o perioadă mai redusă pentru recuperarea capitalului investit, cu atât perioada pentru care se semnează contractul este mai scăzută. Media este de trei ani, ajungând până la cinci ani”, menţionează Anton Constantin

Cele mai cunoscute afaceri în franciză din România sunt: ”Gogoașa Înfuriată”, ”Elvila”, ”Turabo Cafe”, ”Jolidon”, ”Musette”, ”Tina R”, ”Startonight”, ”Rodipet”, ”Rompetrol”, ”Piritex”, ”Ana Pan”, ”Best Clean”, ”Rent a Benz”, ”Expert Detailing”, ”Mobexpert”, ”Romstal”, ”Fereastra Suki”, ”Perfect Nails”.

Cele mai cunoscute brand-uri care au intrat pe piața internă prin francizare sunt: “McDonald’s”, ”KFC”, ”Broaster Chicken”, ”WU XING”, ”Four Star Pizza”, ”New York Pizza”, “Pizza Hut”, ”City Wok”, “Fornetti”, ”Danny Donuts” , “Burger King”, “Golden Pie”, “Wienerwald”, “Clate”, “Coca-Cola”, “Pepsi”, “Yves Rocher”, “H&M”, ”Miniblu”, ”Replay”, ”Mexton”, “s.Oliver”, ”VERO MODA”, ”Veronesse”, ”Gloria Jean’s”, ”New Look”, ”Motor Jeans”, ”Etam”, ”Perfect Nails”, ”Safety Broker”, ”Mr. Bricolage”,”Elvila”, ”Lavazza”, “Segafredo Zanetti Espresso”, ”Caffe Filicori Zecchini”, ”Caffe Vergnano”, ”Illy Caffe”, ”Julius Meinl”, ”Euroins”.

Distribuie articolul

Comentează pe forum

4

Elena Cărăușu

ziarist

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank