2016-11-21

Renaşterea francizei cu mâncare chinezească

Proprietarul francizei are 5 locaţii în Cluj şi vrea să extindă în ţara franciza restaurantelor Shanghai.

Trei parteneri, doi români şi un chinez, au deschis primul Restaurant Shanghai în Cluj cu 18 ani în urmă, în anul 1998. Succesul acestuia a condus la deschiderea primului Fast Food cu acelaşi specific în 2006, după care au urmat alte două deschideri, în Iulius Mall şi în Cora Hypermarket. Pentru că cererea de produse era în creştere, cei trei parteneri au lansat o ofertă de franciză pentru alte locaţii din ţară. Astfel, in anul 2008, mai precis în luna august, s+a deschis la Bacău prima franciză Restaurant Shanghai. Au urmat şi altele, tot la Bacău şi Baia Mare. Dar a venit criza economică şi împreună cu ea o acută lipsă de clienţi, aşa că locaţiile Shaghai cu mâncare chinezească s-au închis rând pe rând. În 2011, unul dintre cei doi parteneri români ai francizei a decis să revină pe piaţă.

Shanghai Fot. Restaurant Shanghai

„Avem cinci locaţii în prezent, 1 restaurant şi 4 locaţii de tip express, toate situate în municipiul Cluj”, spune Istvan Szilagyi, directorul de marketing al reţelei Restaurant Shanghai. De curând compania a lansat o campanie de promovare online prin care susţine dezvoltarea francizei în trei formate diferite: restaurant, fast food sau catering.

Pentru restaurant, taxa de franciză este de 10.000 de euro, iar redevenţele şi taxele de promovare reprezintă 5 % din vânzările realizate. Istvan Szilagyi spune că pentru acest tip de afacere francizatul are nevoie de un spaţiu minim de 150 metri pătraţi, din care 40-50 metri pătraţi pentru bucătărie. Deasemenea, francizatul va avea nevoie de minim 17.500 euro pentru investiţii în dotarea bucătăriei, pentru sistemele informatice şi pentru sistemul de supraveghere video. La aceste cheltuieli se adaugă investiţiile cu amenajarea spaţiului, cheltuieli a căror valoare depinde de starea spaţiului în momentul achiziţiei francizei.

Pentru franciza de fast food Shanghai Express, taxa de franciză este de 5.000 de euro, taxă valabilă înclusiv pentru companiile cu activitate de catering. În cazul fast food-urilor, investiţiile se ridică la aproximativ 13.000 de euro plus cheltuieli pentru amenajarea spaţiului, spaţiu a cărui dimensiune poate varia ântre 50 şi 70 metri pătraţi minim, în funcţie de amplasament.

În ceea ce priveşte personalul necesar pentru deservirea acestor unităţi, pentru restaurant sunt necesare 12 persoaner angajate pentru 2 ture de funcţionare, în timp ce pentru Shanghai Express numărul angajaţilor se reduce la jumătate.

Demn de remarcat este faptul că francizorul se angajează faţă de francizat să ofere asistenţă pentru implementarea HACCP, fapt rar întâlnit la francizele de alimentaţie publică, prin care franciza Restaurant Shanghai se diferenţiază net de alte francize din domeniu.

Vrei să fii la curent cu informaţiile despre francize? Abonează-te la newsletterul franchising.info.ro !

Distribuie articolul

Comentează pe forum

0

Carol Popa

ziarist
Trimite pe autor

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank