2012-05-09

Cum influențează mass-media succesul unei francize

Mass- media poate deveni un instrument pentru promovarea afacerilor în franciză dacă este utilizată în mod adecvat. O relație deschisă și o bună comunicare cu presa poate aduce multiple beneficii unei afaceri în franciză. Mesajele transmise prin mass-media pot spori reputația unei francize prin rolul pe care îl au: informarea și influențarea publicului țintă.

Relația francizelor cu mass-media

Unii oameni de afaceri dezvoltă relații continue cu mass-media pentru publicitatea gratuită pe care o pot obține. Însă calitatea relațiilor cu presa este mult mai importantă decât aspectul cantitativ. O atitudine favorabilă din partea presei poate influența semnificativ dezvoltarea unei afaceri în franciză.

Relația francizelor cu presa scrisă

În urma crizei economice și a expansiunii diverselor forme ale audiovizualului un număr considerabil de publicații scrise din România au dispărut de pe piață. Cu toate acestea presa scrisă este importantă pentru a comunica anumitor segmente ale publicului o serie de mesaje.

Publicațiile care apar în anumite zone ale României oferă francizorilor și francizaților posibilitatea să se adreseze diverselor segmente de public identificate pe baza criteriilor geografice.

Publicațiile de specialitate sunt un alt mijloc prin care pot fi promovate afacerile în franciză, ele adresându-se direct publicului țintă al franchisingului. Anunțarea ultimelor evenimente legate de companie și aducerea în atenția publică a problemelor de potențial interes pentru o franciză se face de obicei prin intermediul acestor publicații specializate.

Indiferent dacă este publicat în presa scrisă tipărită sau în presa scrisă online, un editorial care comentează favorabil activitățile și performanțele financiare ale unui francizor va conta mai mult în ochii celor care vor să devină francizați decât un raport anual.

Ofertele promoţionale

Cadourile, cupoanele, voucherele de reducere oferite la cumpărarea anumitor ziare sau reviste sunt un mijloc prin care multe francize își fac reclamă. De exemplu, la sărbătorirea unui an de prezență pe piața din România,H&M a oferit cupoane în valoare de 20 de lei în mai multe reviste dedicate femeilor. Cupoanele au putut fi folosite doar în ziua aniversării, pe 25 martie 2012.

Comunicatele de presă

Francizorii/francizații pot informa presa despre un eveniment sau produs prin intermediul comunicatelor de presă. Însă potrivit literaturii de specialitate, doar unul din 10 comunicate de presă este preluat de măcar o publicaţie şi încă şi mai puţine sînt acceptate de un număr suficient de mare de ziare şi reviste. Produsele care sunt cu adevărat noi sau care prezintă un interes real pentru public precum și evenimentele vor primi negreşit atenţia cuvenită din partea mass-media.

Relația francizelor cu audiovizualul

Televiziunea poate fi folosită ca un instrument de relații publice de un francizor priceput. El își poate prezenta produsele și serviciile unui număr mare de potențiali francizați prin intermediul televiziunii, unul dintre cele mai credibile medii de comunicare. Trebuie acordată o atenție sporită aparițiilor televizate deoarece așa cum ele pot crește succesul unei afaceri în franciză, tot ele pot duce la involuția acesteia.

Și radioul poate fi folosit ca mediu de comunicare în cazul unei afaceri în franciză. În general, ceea ce este valabil la televiziune, se aplică și la radio.

Afacerile în franciză pot fi promovate prin intermediul reclamelor difuzate la televizor și la radio. Reclama de televiziune oferă avantajul de a utiliza atât codul sonor, cât și cel vizual pentru a dovedi beneficiile produsului/serviciului oferit.

În România, cele mai multe informații și noutăți despre francize pot fi regăsite în publicațiile online.

(E.C.)

Distribuie articolul

Comentează pe forum

1

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank