Luni
10.12.2018
După deschiderea a 8 magazine proprii, rețeaua de franciză PEGAS capătă contur prin deschiderea primului magazin în franciză.
 

În 17 noiembrie 2018, la Brașov, echipa PEGAS a sărbătorit deschiderea primului magazin în franciză, care aparține lui Marian Grădinariu. Magazinul deține o suprafață de 100 de metri pătrați, iar investiția totală până în prezent a fost de 40.000 de euro, din care 70% reprezintă stocul de produse. Evenimentul de lansare din ELIANA MALL a constat într-o petrecere caracteristică PEGAS, cu oameni activi, care iubesc sportul. Locul de testare a bicicletelor a fost amplasat în parcarea edificiului comercial, în timp ce la etajul 1, în noul magazin PEGAS, oamenii au putut petrece în voie. Deși temperatura nu a trecut de câteva grade, dorința de a testa bicicletele PEGAS a celor care au participat la evenimentul de lansare a fost copleșitoare. După câteva săptămâni de la deschidere, aflăm primele impresii ale antreprenorului privind desfășurarea activității și reacțiile clienților, precum și cum a decurs colaborarea cu francizorul încă de la prima discuție și până în prezent.

PROFIT System: Ați mai condus o altă afacere înainte de a porni afacerea în franciză PEGAS? 

Marian Grădinariu: Nu. Actualmente activez ca evaluator autorizat în domeniul proprietăților imobiliare, iar anterior am lucrat în comerț, în urmă cu aproximativ 8 ani, în domeniul materialelor de construcții.

PROFIT System: Cum v-ați decis să cumpărați franciza PEGAS? Aveți o pasiune pentru biciclete sau practicați diverse sporturi?

Marian Grădinariu: Ideea de business cu biciclete o aveam de ceva vreme și la momentul când a apărut anunțul cu franciza Pegas am spus, din prima, DA. Știam că, teoretic, este mai ok să deschid o afacere în franciză decât un magazin cu diverse mărci. Tododată, francizorul avea deja experiență și am spus să încerc. Nu sunt o persoană foarte activă din punct de vedere sportiv, iar mersul pe bicicletă este cam singurul sport pe care îl practic. În ceea ce privește pasiunea pentru sporturi, în afară de biciclete, sunt atras de hochei.

PROFIT System: Cum a decurs perioada de pregătire a deschiderii magazinului Pegas? Cât a durat acest proces din momentul în care ați semnat contractul cu francizorul?

Marian Grădinariu: Ca perioadă de pregătire de la momentul semnării contractului până la deschidere au fost 5 săptămâni, însă am avut alte 2 luni anterioare în care am discutat termenii contractuali, am căutat locația pentru magazin - aici am fost tot timpul în legătură cu francizorul pentru a avea și ok-ul lui pe locație - și celelalte detalii. Practic, după semnarea contractului, doar am pus în practică amenajarea magazinului prin echiparea acestuia cu mobilierul aferent și cu produsele pe care le convenisem anterior. 

PROFIT System: Cum ați găsit locația pentru afacere si care sunt criteriile pe care le-ați avut în vedere?

Marian Grădinariu: Am căutat să fie o locație cu un posibil trafic cât mai mare pentru ca să atragem cât mai mult din acesta. Prin prisma meseriei de evaluator de proprietăți imobiliare pe care o am, cunoșteam câteva posibile spații de închiriat și cu un potențial bun pentru această idee de business. 

PROFIT System: Care considerați că sunt atuurile acestui business? Ce vă place cel mai mult la această franciză?

Marian Grădinariu: Atu-ul business-ului este faptul că oamenii încep din ce în ce mai mult să conștientizeze că din viața lor lipsește activitatea fizică și că trebuie să schimbe acest lucru, pentru sănătatea lor. Astfel, una dintre opțiunile acestora a început să fie bicicleta, care îmbină plăcerea de a se plimba cu aspectul unei vieți mai sănătoase.

La această franciză, posibil că și la alte francize să fie la fel, îmi place faptul că am fost ajutat de la început, s-a spus lucrurilor pe nume, mi s-au prezentat plusurile și minusurile, am fost consiliat în privința modului de amenajare a magazinului, etc.

Chiar și acum, după ce am deschis magazinul, încă sunt consiliat privind diversele probleme zilnice. Cei din cadrul echipei Pegas, cât și cei de la Profit system franchise - cei care ne-au consiliat în tot procesul de negociere/semnare contract/implementare - sunt cu adevărat o echipă remarcabilă. 

PROFIT System: Ce părere aveți despre planul de marketing implementat de francizor și despre vizibilitatea brand-ului în piață?

Marian Grădinariu: Din punctul meu de vedere, cred că francizorul dorește să promoveze un stil de viață cât mai sănătos, îndemnându-ne să încercăm să utilizăm bicicleta zi de zi datorită tuturor beneficiilor mersului pe bicicletă. Brand-ul, în piață, cred că încă este perceput de foarte multă lume ca fiind simbolul copilăriei, prima lor bicicletă. De altfel, de la momentul deschiderii și până astăzi, prima reacție a multora dintre  persoanele care au vizitat magazinul a fost „ooauuu, uite bicicletă cum am avut eu”. Brand-ul Pegas este foarte cunoscut pe piața din România, iar în Brașov cu atât mai mult. 

PROFIT System: Orice început are și momente de cumpănă, de regulă. Cum a fost în cazul dumneavoastră? Cum au decurs primele săptămâni de activitate? Ați tras anumite concluzii? V-ați confruntat cu anumite probleme? Dacă da, cum le-ați depășit?

Marian Grădinariu: Datorită faptului că am ales să deschidem în luna noiembrie, când sezonul utilizării bicicletelor este la final, pot spune că momentul de cumpănă a fost de la început. În primele săptămâni, am avut o activitate comercială destul de redusă, însă a fost o perioadă în care am încercat să ne facem vizibili în zona în care am deschis magazinul. Actualmente încercăm să ajungem la toată lumea din Brașov prin promovarea magazinului cu ajutorul pliantelor de promovare, Facebook etc. În perioada care urmează, vom încerca să pregătim sezonul de anul viitor, să promovăm serviciile de service-reparații pe care le oferim clienților în vederea pregătirii bicicletelor pentru sezon.

Problemele identificate până acum au fost mai mult de ordin tehnic, probleme de soft de gestiune, însă am primit ajutor de fiecare dată din partea celor de la Pegas. Este prematur să trag concluzii în privința business-ului, însă recomand tuturor care doresc să deschidă acest tip de afacere să fie conștienți că este un business ușor de nișă, cu perioade de vârf și cu perioade mai puțin intense din punct de vedere comercial, să aibă încredere în ei, să ofere seriozitate clienților și rezultatele vor apărea.

PROFIT System: Ce așteptări aveți pentru primul an de activitate? Care credeți că vor fi principalele direcții de dezvoltare ale business-ului?

Marian Grădinariu: În primul rând, sper să fiu sănătos. La finalul primului an de activitate, sper ca business-ul să înceapă să crească și să înceapă să apară primele rezultate financiare pozitive. Ca direcție de dezvoltare viitoare, aș dori să mai deschid un punct de lucru în Brașov în decursul anului 2019. Apoi, după stabilizarea magazinelor, vom începe să luăm în calcul și distribuția către magazinele partenere.


Marian Grădinariu, francizat PEGAS / "Atu-ul business-ului este faptul că oamenii încep din ce în ce mai mult să conștientizeze că din viața lor lipsește activitatea fizică și că trebuie să schimbe acest lucru, pentru sănătatea lor."

Subiecte populare in Forum

philips respironics millennium m10 php in chemistry buy nembutal pentobarbital sodium online

Oprindelse: Holland Renhed i %: 98 Te1eghrmm ⛽️ @DUBZMNY 📦🍁💯🔞 https://alphamegachem.com/product/buy-3-fpm-online-store/ Top queries buy peruvian pink...

1 Declaratii
Final 06.09.2024
Franciza iubitorilor de animale

M-ar interesa detalii pentru județul Gorj. Mulțumesc!

1 Declaratii
Final 25.03.2021
Grupul Floria atacă piața B2B

Bună. Ma numesc Emilia. Am 44 de ani. Ma interesează o franciza ptr o florărie. Am avut o florărie deschisa în Rm Vilcea. Pe care am închis-o temporar... Vreau sa...

1 Declaratii
Final 14.12.2019
IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin

Sunt inebunita dupa produsele IKEA.... sunt utile si oricat de carcotas ai fi nu poti gasi subiect de discutii in privinta calitatii

2 Declaratii
Final 26.06.2015
IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin

Produsele celor de la IKEA sunt accesibile ca pret si nu mai vorbim de calitate care este superioara

2 Declaratii
Final 26.06.2015
Diverta merge la ASE

Cand nu uitam de cultura mai traim pe aceste meleaguri inca romanesti, M A I  V R E M  A R T I  C O L E.... 

3 Declaratii
Final 15.06.2015
Petale de viaţă în afaceri

Am vazut un domn  nins de ani cu haine la fel de venerabile si bine intretinute si cu un buchet mic cumparat de la o doamna venerabila si AM STIUT CUI II ESTE DESTINAT...

4 Declaratii
Final 12.06.2015
Diverta merge la ASE

Un izvor de intelepciune,patriotism,talent ...un izvor :DAN PURIC 

3 Declaratii
Final 14.05.2015