Cum va evolua piața de retail alimentar din Europa Centrală

Hipermarketurile, supermarketurile și magazinele de tip discount controlează aproximativ 52% din piața regională a Europei Centrale.
Marţi
10.07.2012
Un raport al companiei de cercetare PMR arată că piața de retail alimentar din Europa Centrală, inclusiv România, va ajunge la 117 mld. Euro în anul 2014.
 

PMR, o compania de cercetare britanico-americană, a analizat piața de retail alimentar din Europa Centrală. Potrivit unui raport întocmit de analiștii companiei, piața de retail alimentar din Europa Centrală va câștiga 10,5 miliarde de euro până în anul 2014 și va ajunge la valoarea de 117 miliarde euro, informează business24.ro. În ultimii 3 ani, piața din regiunea Europei Centrale a pierdut 5,5 miliarde de euro ca urmare a crizei economice și a slăbirii monedelor locale față de euro.

În anul 2011, piața de retail alimentar din România, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia și Slovacia a a ajuns la valoarea de 107 miliarde euro, în creștere cu 2,8% în comparație cu anul 2010. Creșterea a fost generată de magazinele de tip discount, de supermarketuri și de majorarea prețului alimentelor.

Hipermarketurile, supermarketurile și magazinele de tip discount controlează aproximativ 52% din piața regională a Europei Centrale. În prezent, în cele 6 țări analizate există peste 4.400 de magazine de tip discount, iar numărul acestora este așteptat să crească cu aproximativ 12%, potrivit estimărilor PMR. România și Polonia ar putea avea cea mai mare creștere a numărului de magazine.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Subiecte populare in Forum

Panda iubeşte Asia

Timpul a inceput sa devina usor usor un dusman..n am timp....e o expresie atat de uzuala...Timpul nu mai are rabdare... 

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Mereu imi doresc un stil de viata echilibrat si sanatos si mereu imi spun ..de maine...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Ne-am neglijat produsele autohtone si ne-am aruncat pe euri...cine rezista traieste cine nu   unde-i nu-i durere si suspin

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Panda iubeşte Asia

Ceva se intampla cu timpul,ar trebui umblat la calendar sau mai degraba la incalzirea globala...ei daca o sa zburam pe Marte chiar  daca numai dus un mic numar dintre...

3 Declaratii
Final 19.02.2015
Panda iubeşte Asia

Indiferent de varsta auzim expresiile :ce repede trece timpul...mai am nevoie de timp...nu pot sa-mi impart timpul in functie de obligatii...si totusi viteza miscarii...

3 Declaratii
Final 12.02.2015
Un nou concept echilibrat

Incepem sa alegem ce este bun pentru sanatatea noastra si nimic nu se compara cu alimentele sanatoase,eu le-as spune alimentele noastre romanesti

3 Declaratii
Final 03.02.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Bine ca tot maghiarii...fac ...Romanii stau si asteapta...pacat...

2 Declaratii
Final 25.01.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Fiind vorba de un brand maghiar ar trebui s-o lase mai moale cu extinderea prin Transilvania...maine,poimane spun ca Suceava este a lor si vin cu steagul lor.

2 Declaratii
Final 14.01.2015