Miercuri
04.09.2019
Un concept inedit a fost pus la cale de Jolyon M’Bei, împreună cu Silvia Tomaschek, unul dintre francizații Leonidas din România.
 

Cu lapte, cu alune, cu cremă, cu fructe sau cu biscuiți, albă, aerată sau amăruie – ciocolata de calitate te duce într-un univers al gusturilor rafinate, în care vrei să revii cât mai des pentru a-ți delecta papilele gustative. Combinată și cu un buchet superb de flori este soluția ideală, pentru multe ocazii speciale. 

Cu o istorie impresionantă de peste 100 de ani, brandul Leonidas este numărul 1 în lume la vânzarea de ciocolată belgiană de calitate, cu zeci de sortimente de praline premium, comercializate în aproximativ 1400 de magazine din toată lumea.

Așa cum menționam și în articolul din mai 2019, conceptul Leonidas a fost adus prin franciză în țara noastră, în anul 2001, de către Jolyon M’Bei. Astăzi avem bucuria de a discuta cu Silvia Tomaschek, unul dintre francizații Leonidas care a deschis recent, împreună cu soțul său, cea de-a doua locație Leonidas în cadrul mall-ului Sun Plaza.

Ce v-a determinat să alegeți o franciză din domeniul cofetărie-ciocolaterie? Când și cum ați decis să vă alăturați rețelei de franciză LEONIDAS?

Am ales Leonidas din ... pasiune pentru ciocolată și din dorința de a oferi clienților magazinului meu o experiență unică. Ce cadou mai frumos, pe lângă un buchet sau un aranjament floral, altul decât ciocolata? Când spun ciocolată, mă gândesc instant la ciocolata belgiană, iar Leonidas este cea mai vândută ciocolată belgiană și în topul celor mai buni furnizori de ciocolată din lume. În anul 2017 l-am cunoscut pe master francizatul Leonidas din România, mai exact pe Jolyon M’Bei și, de la o discuție la o cafea, am ajuns la un concept inedit și deosebit totodată: flori și ciocolată Leonidas. În vara anului 2018 am deschis un shop-in-shop, Leonidas și Endorphine – flori și ciocolată.

Mi-ați spus că aveați deja experiență în antreprenoriat întrucât dețineați o florărie proprie în momentul preluării francizei LEONIDAS. În ce a constat sprijinul acordat de francizor la redeschiderea noului concept de florărie - ciocolaterie?

Așa cum am menționat, înainte să adaug Leonidas în portofoliul meu de produse, aveam un atelier-magazin de flori. Pe lângă buchete și aranjamente ready to go, oferim și servicii de aranjamente florale pentru evenimente private și corporate. Targetul nostru era să intrăm și în zona de online cu florile. Clienții care cumpără online flori caută de fapt un cadou special care să conțină flori și altceva, în general ceva ... dulce. Așa că cel mai potrivit produs dulce a fost - pentru noi - ciocolata Leonidas. Jolyon a fost alături de noi de la începutul acestui proiect. Ne-a ajutat atât pe partea de consultanță, cât și de proiect, cu experiența pe care o deține deja de peste 15 ani în acest business.

Cum considerați că a evoluat piața ciocolateriilor în ultimii ani și care este trendul pe care îl resimțiți?

Românii au devenit din ce în ce mai conștienți de calitatea produselor pe care le consumă. Pe lângă faptul că Leonidas este un brand vechi pe piața românească și cu o notorietate puternică, Leonidas reprezintă pentru consumator ciocolata de calitate. Leonidas e ciocolată în care regăsești gustul boabelor de cacao, al untului de cacao, al cremei de cafea sau al fructelor exotice. Trendul în zona de autoconsum a crescut mult în ultimii ani, clienții preferând calitatea în defavoarea cantității.

V-a ajutat noul concept la dezvoltarea business-ului? Ați resimțit o îmbunătățire a afacerii, un upgrade al ofertei după combinarea celor două activități? Ce v-au spus foștii clienții ai florăriei?

Brandul Leonidas a adus un plus de valoare zonei în care se regăsea doar magazinul de flori. Mai mult decât atat, clienții existenți au ales de cele mai multe ori și ciocolată pe lângă flori, deci aș putea zice că cele două produse se completează într-un mariaj perfect.

În ce mod contribuie francizorul la dezvoltarea afacerii dumneavoastră în prezent? Care considerați că sunt avantajele aderării la o rețea de franciză?

A fi sub umbrela unui master francizat prezintă destul de multe avantaje, printre care aș enumera două mari și anume: experiența acestuia pe piața pe care o împărtășește cu francizații și consultanța într-un domeniu cu caracteristici specifice.

Cât de mult considerați că vă ajută internetul sau, mai bine spus, rețelele de social media, în acest domeniu?

Rețelele de social media au avut un impact din ce în ce mai mare pe segmentul business, în ultimii ani. Pe lângă avântul Facebook, se simte prezența din ce în ce mai puternică a platformei Instagram. E explicabil, acolo sunt consumatorii de toate vârstele. Evoluția smartphone-urilor a avut un mare impact în zona aceasta, multe din cumpărături făcându-se online. Iar cadourile se cumpără în general online, în primul rând datorită timpului redus al consumatorului și datorită elementului „surpriză”. Ce poate fi de mai mare impact decât un cadou livrat direct la ușă, nu-i așa?

Câți clienți serviți anual și care sunt categoriile de clienți pe care le vizați?

În luna august, am împlinit 1 an în formula ciocolată și flori și aș zice că am servit peste 4.000 de clienți, un număr considerabil care a crescut natural, fără să fi investit foarte mult în zona de publicitate. Website-ul nostru este încă în lucru și acest fapt ne-a determinat să ne conservăm mare parte din resurse.

Ce greutăți ați întâmpinat pe parcursul dezvoltării celor 2 afaceri și cum le-ați depășit?

Greutățile au fost mai mult pe partea de autorizări din partea diverselor autorități, însă, cu perseverență și răbdare, le-am depășit cu brio. Un alt neajuns a fost, în preajma sărbătorilor, spațiul de depozitare al pralinelor, însă acest lucru va fi rezolvat deja din această lună, prin crearea unui spațiu de depozitare in-house, dedicat ciocolatei.

Ce așteptări sau planuri aveți pentru următorii 5 ani?

Ne așteptăm ca vânzările să crească progresiv cu educarea consumatorului, în special prin creșterea autoconsumului și prin creșterea volumului de ciocolată vândut anual. În acest sens ne vom concentra pe dezvoltarea magazinului online și pe deschiderea altor puncte de vanzar, în special în București.

De ce ați recomanda această franciză și altor antreprenori interesați de domeniul ciocolateriilor? 

Raspunsul e simplu: Leonidas este cea mai renumită și cea mai gustoasă ciocolată din lume! Pentru a reuși însă, este nevoie de implicare puternică, dedicare și pasiune pentru această „muncă” de mic ciocolatier. Este o condiție să îți placă să consumi ciocolată și să oferi cadouri ca să reușești.


Delicatese Leonidas / Cu lapte, cu alune, cu cremă, cu fructe sau cu biscuiți, albă, aerată sau amăruie – ciocolata de calitate te duce într-un univers al gusturilor rafinate, în care vrei să revii cât mai des pentru a-ți delecta papilele gustative.

Subiecte populare in Forum

KFC și Pizza Hut merg la munte

O sa le meagra bine sigur. Multa bafta!_________________________________Steve WorksPizzeria Napoli

4 Declaratii
Final 04.07.2015
Franciza Express se extinde și în afara Bucureștiului

Provincia a ramas de izbeliste...umblam ca bezmeticii dupa un loc de munca si cu sanse minime

4 Declaratii
Final 12.06.2015
Retailerii cu cele mai multe reclame în perioada Paştelui

Nu ma asteptam ca Metro sa fie cap de lista la reclame...

4 Declaratii
Final 12.05.2015
Premieră pe piața de retail din România

Ce bine ar fi daca romanii s-ar intoarce acasa.Toti si-ar dori dar aici ce sa faca?

4 Declaratii
Final 12.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Numai cand privesti fotagrafia atasata si papilele gustative o iau razna...Cui nu i plac dulciurile?

3 Declaratii
Final 12.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Inutil sa adaug ploaia torentiala din cavitatea bucala...minunat ca apar si alte produse pentru ca numarul celor  "dulci" (medical) din pacate este in crestere

3 Declaratii
Final 08.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Romanii stiu sa sarbatoreasca si fara dulciuri nu ar mai fi sarbatoare...fara cozonac este imposibil sa sarbatoresti Sfintele sarbatori pascale

3 Declaratii
Final 07.05.2015
Premieră pe piața de retail din România

Ce bine ar fi daca pe langa piata de desfacere am fi si producatori de orice...ceva care sa ne dea un raspuns la intrebarea:ce lasam in urma noastra ?

4 Declaratii
Final 27.04.2015