Recomandări pentru sistemele de franciză

Măsurile pentru menținerea sănătății sunt prioritare / Sănătatea și siguranța angajaților și clienților ar trebui să fie prima preocupare a fiecărui francizor și francizat
Luni
23.03.2020
Pentru a gestiona criza Coronavirus cu cât mai puține pagube, știind că nicio afacere nu poate scăpa complet neafectată, sistemele de franciză ar putea să ia în considerare câteva recomandări făcute de litigatorul american Michael Sturm.
 

Răspândirea COVID-19 este o amenințare pentru economia globală la o scară cu care nu ne-am confruntat până acum. Recent, Organizația Mondială a Sănătății a declarat pandemia glogală, piețele bursiere s-au prăbușit, au fost declarate stări de urgență, călătoriile au fost restricționate, întreprinderile s-au închis și s-au impus restricții de deplasare și izolare la domiciliu. Specialiștii din domeniul medical au recomandat ca toate companiile să ia măsurile de precauție pentru a ajuta la “aplatizarea curbei” și încetinirea transmiterii virusului, a declarat Sturm pentru Global Franchise Magazin. 

În această situație, sistemele de franciză se confruntă cu presiuni care afectează afacerile. Numărul și veniturile clienților pot scădea brusc. Lanțurile de aprovizionare pot fi și ele afectate. Și, poate, cel mai dificil dintre toate este să aproximăm cât va dura toată această poveste și cât de severă va fi.

Deoarece, după trecerea crizei Coronavirus, ritmul de recuperare este dificil de prevăzut, planificarea afacerilor necesită luarea în considerare a mai multor situații care pot sau nu să fie valabile. În unele privințe, planificarea în cadrul unui sistem de franciză este chiar mai dificilă decât în ​​cazul altor companii, în special acolo unde este necesară o luare rapidă a deciziilor. Ca principiu general, relația de franciză se bazează pe contracte între entități economice deținute independent, spre deosebire de a fi o relație superioară / subordonată, unde sunt date și trebuie executate comenzi.

Comunitățile de franciză sunt, de asemenea, frecvent dispersate geografic, motiv pentru comunicarea trebuie să fie o provocare, cu atât mai puțin când călătoria este restricționată, iar angajații pot lucra de la distanță.

Așadar, puse în fața acestei situații, sistmele de franciză ar putea lua în considerare următoarele:

1.Sănătatea și siguranța angajaților și clienților ar trebui să fie prima preocupare a fiecărui francizor și francizat. Având în vedere acest lucru, francizorul ar trebui să transmită autorităților locale de sănătate orice informații privind suspiciuni de îmbolnăvire a angajaților sau primite de la francizați.

2. Pentru a proteja funcționarea sistemului, în limita posibilităților, dezvoltați și implementați un protocol „de lucru de acasă” pentru angajații francizorului. Luați în considerare problemele de conectare, inclusiv accesul la internet, serviciul de telefonie mobilă și funcțiile de conferință video, dacă este necesar.

Distribuiți orice informații de contact noilor francizați, astfel încât aceștia să poată rămâne în legătură cu personalul cheie de asistență. Consultați consilierii locali pentru ocuparea forței de muncă atunci când implementați orice facilitate de "muncă de acasă" pentru a evita încălcările legislative privind salariale și orele de muncă. De asemenea, francizații care pot adopta strategii de lucru de la domiciliu ar trebui îndemnați să aibă o discuție cu consilierii cu privire la respectarea legilor.

Va urma

 


Sistemul de franciză trebuie să se adapteze / Francizorii și francizații trebuie să fie într-o comunicare permanentă pentru a se adapta la situațiile create de criză
Ștefan Pricop
Business Development Manager