Cum găsești francizații doriți

Francizatul bun înseamnă dezvoltarea rețelei
Francizatul bun înseamnă dezvoltarea rețelei / Un francizor trebuie să știe din timp care este profilul viitorilor parteneri
Luni
12.10.2020
Procesul de identificare a francizaților nu este deloc ușor. Ce ar trebui făcut și cum se face o bună promovare a conceptului ?
 

Sunteți gata de franciză ?

De obicei, antreprenorii și companiile încep să se gândească la dezvoltarea și acordarea unei francize atunci când întâlnesc un număr suficient de mare de clienți mulțumiți care își exprimă deschis interesul pentru cooperare sau întreabă: Putem face și noi la fel ? Cum ? Dacă cineva este dispus să „copieze ”conceptul vostru și sub marca voastră, atunci este, de regulă, un semn că afacerea pe care o conduceți este percepută ca fiind de succes și promițătoare și că este timpul să vă concepeți propria franciză. Pregatirea unei companii pentru franciză este un proces complex. Pentru început, sunt necesare mai multe documente: un acord de franciză, un manual operațional, un model financiar, materiale de marketing. Compania trebuie să definească condițiile în care noii antreprenori - francizați - se vor alătura rețelei, să ia în considerare „profilul” candidaților, ce fel de oameni pot fi, cu ce experiență de afaceri și calități antreprenoriale au. În plus, trebuie stabilite comisioanele de franciză pe care beneficiarii le vor plăti în schimbul know-how-lui , instruirii și sprijinului acordat. Valoarea taxelor nu va determina doar venitul furnizorului, ci și cât va fi franciza de atractivă și disponibilă pentru potențialii francizați. Datorită tuturor acestor procese și numeroaselor documente care trebuie pregătite pentru dezvoltarea conceptului de franciză, majoritatea companiilor nu intră singure în tranziția francizei, ci mai degrabă optează pentru ajutor și cooperare cu companii de consultanță specializate în franciză.

Cine este francizatul perfect ?

Un francizor care este complet pregătit să extindă rețeaua ar trebui să aibă deja un răspuns precis la această întrebare. Mai exact, să aibă un profil detaliat al candidatului dorit. În esență, francizatul ideal este o persoană care va respecta și va aplica regulile și standardele rețelei, care știe și înțelege ce este o franciză și care se va implica activ în afacerea unității de franciză. De asemenea, este de așteptat să înțeleagă structurile de bază ale afacerilor și ale economiei (realizarea unui plan de afaceri, de exemplu, nu ar trebui să fie o problemă pentru el). În plus, ar trebui să aibă suficient capital pentru a menține afacerea până la punctul de “echilibru”. Francizatul ideal ar trebui să aibă un puternic spirit antreprenorial, pe care furnizorul îl poate verifica în prima „sarcină”, întrucât francizații, cel mai adesea și mai presus de toate, trebuie să găsească un spațiu / spații adecvate pentru afacere. Aproape fiecare francizor este în căutarea unui candidat angajat, o persoană care este gata să dedice cât mai mult timp și atenție locului de muncă. Francizorul se așteaptă, de asemenea, ca această afacere să fie o sursă semnificativă, dacă nu singura, de venit pentru francizat, ceea ce înseamnă că achiziția unei francize va fi ca o nouă viață, nu doar o investiție într-un nou proiect condus de altcineva.

O altă întrebare importantă care apare în timpul acestui proces se referă la mediul de afaceri al candidatului. Întrebarea este dacă ar trebui ca francizatul să fie din industrie sau poate fi o persoană care nu a fost implicată în această afacere până acum ? Nu există un răspuns clar la această întrebare. Experiența poate fi un avantaj pentru unii candidați sau o povară pentru alții. Totul depinde de sistemul de franciză, de cerințele și caracteristicile sale. În sistemele în care sunt necesare cunoștințe specifice sau în care este extrem de important să aveți acces la locații bune sau la o bază mare de clienți potențiali, francizorul va căuta un partener cu experiență în industrie. Cu toate acestea, acolo unde experiența anterioară se poate dovedi a fi o limitare, candidații cu o abordare nouă vor fi mai valoroși.

Tu judeci, dar și ei te judecă

În timp ce, în procesul clasic de recrutare, evaluatorul este exclusiv angajatorul, în franciză lucrurile stau un pic diferit. Potențialul francizat poate să compare mai multe sisteme, cerințele acestora și condițiile de cooperare în franciză și să ia o decizie finală. Prin urmare, din punctul de vedere al francizatului, furnizorul ideal este un antreprenor / companie care are un pachet de franciză complet și bine conceput, materiale informative bune și un profil de candidat stabilit. El nu se teme să prezinte modele de contracte și modele de afaceri financiare viitorilor parteneri. În plus, se apreciază dacă francizorul dă dovadă de empatie în relația cu francizații. 

Pregătirea înseamnă treaba pe jumătate deja făcută

Înainte de a începe să căutați în mod activ francizați, pregătiți toate instrumentele de comunicare. Ar trebui să formulați și să publicați informații de bază despre franciza voastră, să pregătiți argumente pentru a convinge candidatul că merită să investească în marca voastră, să creați un slogan atractiv.

Fiecare francizat vrea să știe:

  • ce condiții trebuie îndeplinite în ceea ce privește teritoriul și locația (dimensiunea zonei / orașului acoperit de franciză; locația, dimensiunea și aspectul spațiilor comerciale)
  • valoarea investiției necesare pentru a începe afacerea (taxa de intrare, costurile de amenajare a spațiului, achiziționarea de echipamente și bunuri)
  • valoarea și structura costurilor de funcționare,
  • rentabilitatea așteptată a investiției,
  • pachetul de asistență pentru donatori înainte de deschidere,
  • pachetul de sprijin continuu al francizorului,
  • obligațiile francizatului,
  • profil și exemple de francizați de succes.

Website-ul

Aceasta este una dintre sursele principale de informații despre franciza voastră și se recomandă să aveți o secțiune specială dedicată dezvoltării francizei pe site-ul oficial al companiei, unde candidatul ar putea găsi suficiente informații generale despre condițiile de cooperare. Pe baza informațiilor disponibile, candidatul ar putea evalua dacă îndeplinește criteriile pentru a lua o franciză sau nu.

Prezentarea

Acesta este instrumentul de bază pentru prezentarea conceptului și este de obicei utilizat la prima întâlnire cu candidatul. Prezentarea ar trebui să conțină informații specifice despre cooperarea în franciză, cu siguranță mai multe decât sunt disponibile pe site. Se recomandă să existe o prezentare care poate fi trimisă candidatului prin email.

Broşura

Este un instrument util, dar nu absolut necesar, mai ales dacă sunteți la începutul dezvoltării francizei. Trebuie să știți că acesta este mai degrabă un instrument de marketing decât unul de informare. Dacă, pe de altă parte, decideți să tipăriți o broșură, asigurați-vă că aceasta este conformă grafic și textual cu alte materiale de marketing ale companiei. Cu toate acestea, rețineți că o broșură de franciză nu este un catalog al produselor sau serviciilor pe care le oferiți. Nu este destinat clienților sau clienților finali, ci antreprenorilor interesați să „cumpere” modelul vostru de afaceri. Prin urmare, broșura ar trebui făcută pentru un anumit grup țintă.

Fotografii

Probabil aveți deja fotografii bune ale produselor voastre. Și cum arată fotografiile prin care doriți să ilustrați afacerea? Este adevărat, francizele nu sunt cumpărate cu ochiul liber, dar asta nu înseamnă că afacerea nu poate fi bine prezentată vizual. Rețineți că viitorul francizat ar dori să vadă cum ar trebui să arate sucursala pe care o va deschide. Credeți că este suficient să îi arătați un obiect gol sau o fotografie care a fost făcută rapid prin telefon?

Cum să faceți publicitate unei francize?

Să repetăm ​​încă o dată: una este să faceți publicitate unui produs sau serviciu și altceva să faceți publicitate unei francize. O franciză nu se vinde pe măsură ce se vinde un produs, atrăgând clienții cu promoții sau reduceri. Când o companie face public că vinde o franciză, anunțul ar trebui să atragă atenția asupra aspectelor bune ale conceptului dat: cât profit generează, care este rentabilitatea așteptată a investiției; este într-o industrie promițătoare sau pe o nișă profitabilă; oferă beneficia; destinatarul se poate baza pe sprijinul constant al francizorului. Toate acestea ar trebui să intereseze un antreprenor care dorește să înceapă o afacere sub o marcă de franciză. Dacă, pe de altă parte, marca nu este încă bine cunoscută publicului larg, anunțul ar trebui să conțină și o scurtă descriere a ceea ce face compania. 

Franciza PR

Aveți un concept de franciză dovedit și profitabil? Grozav ! Și oamenii știu asta? O franciză nu este un produs care să atragă destinatari cu ambalaje sau publicitate bine proiectate la televizor. Cercetările companiei de consultanță PROFIT system arată că trec câteva luni de la prima „întâlnire” și de la cunoașterea mărcii și până la decizia de a semna un acord de franciză. În acest timp, candidatul citește, cercetează, verifică, compară și se gândește la decizie. De aceea, este important ca francizorii să lucreze în permanență la promovarea ofertei de franciză și la construirea unei reputații care să arate că este o „familie” de franciză viabilă și stabilă. Și acest lucru poate fi realizat numai printr-o comunicare sistematică cu mass-media.

Cu toate acestea, franciza PR nu este sinonimă cu publicitatea, deoarece francizorul este obligat să monitorizeze și să sublinieze toate specificitățile, numerele și faptele care vor descrie și prezenta cel mai bine un anumit sistem de franciză. Aceasta include, dar nu se limitează la informarea despre dezvoltarea rețelei, schimbările de sistem, rezultatele companiei sau succesul francizaților existenți, în special cei care conduc mai multe sucursale. Ar trebui adăugat că francizații existenți sunt un element important al francizei PR. În ochii noilor candidați, un destinatar care face deja parte din sistem este o sursă de informații mai fiabilă decât un reprezentant al companiei sau chiar proprietarul sistemului. De fapt, candidatul găsește mai ușor să se identifice cu cineva care a fost în aceeași situație, care a parcurs același drum - de la alegerea unui concept, angajare, demararea unei afaceri. Includeți, prin urmare,

Frumusețea propriei afaceri

Indiferent de dimensiunea bugetului sau de strategiile de marketing, nu vă neglijați organizarea în rețea. Puteți publica cu ușurință informații despre franciză la punctele de vânzare existente, dar și pe rețelele sociale. În ciuda faptului că sunt folosite în fiecare zi pentru a comunica cu clienții, din când în când, oamenilor ar trebui să le reamintim că marca voastră este și o franciză: „Îți plac magazinele noastre? Visezi să-ți conduci propria afacere? Deveniți francizatul nostru! ” - poate fi doar unul dintre mesajele cheie, care cu siguranță își va găsi beneficiarul ideal, la un moment dat.

 


Ștefan Pricop
Business Development Manager