Despre afaceri și căței

Cine ar fi crezut că un absolvent de jurnalism care trăia în orașul cel mai grav afectat de criza economică din Slovenia, în 2013, va reuși să își rezolve problema financiară – și încă foarte bine – prin producerea și distribuția de gustări cu aromă de carne, mentă sau unt de arahide. Nu pentru oameni, ci pentru prietenii noștri blănoși, cățeii, se arată într-un articol difuzat de Agence France-Presse (AFP).
Inițiatoarea afacerii se numește Nastja Verdink. „Obișnuiam să fac biscuiți pentru câinele meu, dar nu am visat niciodată să fac din asta o carieră”, a declarat Verdnik în timp ce se afla în micul ei magazin din orașul Maribor, unde vinde biscuiți, brioșe și prăjituri de casă, inclusiv pentru câini cu alergii.
După ce a absolvit Universitatea din Ljubljana, căutarea unui loc de muncă în jurnalism nu a dus nicăieri. În acea perioadă, ea făcea deja biscuiți pentru câinii prietenilor săi și chiar vândse cantități mici unui magazin local de animale de companie. „La biroul de ocupare a forței de muncă am văzut un program de promovare a antreprenoriatului în rândul tinerilor”, a spus ea. Imediat că le-a prezentat celor de aici ideea unei brutării pentru câini și a primit imediat sprijin. Așa s-a născut „Hov Hov”.
„Sunt mai mulți câini înregistrați în Slovenia decât copii sub nouă ani. Și proprietarii, înainte de a obține un câine, știu că vor avea resursele financiare pentru a-i păstra”, a precizat Verdnik. Ea a adăugat că a avut și mai multă încredere că face ce trebuie văzând rezultatele unor cercetări că proprietarii unui animal de companie pot cheltui, pe perioada existenței acestuia, echivalentul prețului unei mașini.
De când a deschis magazinul - situat strategic la intrarea în parcul principal din Maribor, un loc de joacă preferat pentru câini – afacerea nu a încetat să crească.
„Voi deschide un nou magazin în capitală, Ljubljana, și poate voi duce afacerea în străinătate, în statele vecine, Croația sau Austria”, mai spunea Nastja.
Bunătățile “Hov Hov” variază de la produsele clasice cu carne de vită, miel, căprioară, curcan sau ton, până la banane, unt de arahide și chiar biscuiți cu aromă de mentă, ultimul pentru a combate respirația urât mirositoare.
Gustările costă trei până la 4 euro pentru un pachet de 150 de grame. Produsele sunt disponibile și în versiuni fără gluten și fără ouă și au diferite dimensiuni și forme, cele care arată ca niște oase fiind preferate. Sunt și preparate făcute special pentru zilele de naștere.
„Folosesc doar ingrediente sănătoase, așa cum le-aș face pentru propriile mele animale de companie”, a spus Verdnik, care nu adaugă în produse ingredient artificiale și se consultă mereu cu un prieten veterinar.
Și nu doar câinii mănâncă biscuiții ”Hov Hov”. Așa cum unii dintre stăpânii lor mărturisesc, “ciugulesc” și ei din produse.
Nastja nu exclude nici acum posibilitatea să fie și jurnalist. Însă, dacă și-ar găsi vreodată un loc de muncă, și-ar folosi abilitățile doar pentru a scrie despre animalele de companie, despre hrana lor și alte probleme conexe.
Până atunci, afacerea ei cu bunătăți sănătoase pentru căței crește și lucrează deja în franciză. Ultimul partener al sistemului este din Serbia.
Articole citite

Cea mai mare comunitate de antreprenori independenți din România, respectiv franciza LaDoiPași, cu peste 2600 de magazine, își dorește alți noi parteneri în toată țara.
Calitatea produselor celebrului lanț international Leonidas și profitabilitatea acestuia încurajează permanent extinderea numărului de francizați în România.
Dnipro-M este un lanț dinamic de magazine specializate în unelte electrice, extinzându-se prin modelul de franciză. Ce îl diferențiază de concurență?
Cea mai mare comunitate de antreprenori independenți din România, respectiv franciza LaDoiPași, care a depășit două mii de magazine, își dorește să aibă noi parteneri în toată țara.
Dacă vrei să ai un partener puternic care este, de fapt, cea mai mare rețea de magazine independente din România, alătură-te francizei LaDoiPași.
Cele mai citite

Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Au trecut 17 ani de când McDonald’s deschidea prima unitate în franciză din România.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Rețeaua de drogherii a fost adaptată la nevoile fiecărui client. Care este strategia?
Subiecte populare in Forum
Panda iubeşte Asia
Timpul a inceput sa devina usor usor un dusman..n am timp....e o expresie atat de uzuala...Timpul nu mai are rabdare...
Un nou concept echilibrat
Mereu imi doresc un stil de viata echilibrat si sanatos si mereu imi spun ..de maine...
Un nou concept echilibrat
Ne-am neglijat produsele autohtone si ne-am aruncat pe euri...cine rezista traieste cine nu unde-i nu-i durere si suspin
Panda iubeşte Asia
Ceva se intampla cu timpul,ar trebui umblat la calendar sau mai degraba la incalzirea globala...ei daca o sa zburam pe Marte chiar daca numai dus un mic numar dintre...
Panda iubeşte Asia
Indiferent de varsta auzim expresiile :ce repede trece timpul...mai am nevoie de timp...nu pot sa-mi impart timpul in functie de obligatii...si totusi viteza miscarii...
Un nou concept echilibrat
Incepem sa alegem ce este bun pentru sanatatea noastra si nimic nu se compara cu alimentele sanatoase,eu le-as spune alimentele noastre romanesti
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar
Bine ca tot maghiarii...fac ...Romanii stau si asteapta...pacat...
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar
Fiind vorba de un brand maghiar ar trebui s-o lase mai moale cu extinderea prin Transilvania...maine,poimane spun ca Suceava este a lor si vin cu steagul lor.