Susținere puternică a sistemelor de franciză
De-a lungul anilor, Regatul Arabiei Saudite a primit pe piețele sale sute de mărci globale, acordând francize în multe regiuni, acestea extinzându-se în mod constant.
De fapt, Arabia Saudită reprezintă aproape 60% din piața francizelor din Orientul Mijlociu. Țara – a cărei economie se numără printre cele mai mari din lume, în special după lansarea „Saudi Vision 2030” – a devenit un puternic catalizator pentru proiecte mari de investiții.
Industria globală masivă a francizelor permite companiilor internaționale majore să aibă acces la piețele locale și să creeze noi oportunități pentru ca antreprenorii și micii investitori să-și dezvolte afacerile.
În 2020, au intrat în vigoare reglementările executive ale dreptului francizei , care fuseseră aprobate de Consiliul de Miniștri la sfârșitul anului precedent. Legea francizei din Arabia Saudită încurajează activitățile de franciză în Regat, prin stabilirea unui cadru legal pentru relația dintre francizor și franciză, bazat pe pe o bază promoțională transparentă și oferă protecția necesară întregului proces.
Consultantul în franciză Ahmed Al-Arfaj spune că Legea francizei include 16 articole care reglementează relația dintre francizor și francizat în toate aspectele activității și păstrează drepturile tuturor părților. Legea include, de asemenea, un apendice care îl susține pe potențialul francizat în încheierea contractului de franciză.
Ahmed Al-Arfaj, care a ajutat la lansarea și extinderea a numeroase mărci locale prin francizarea acestora în multe regiuni ale Regatului, a evidențiat eforturile depuse de guvernul saudit pentru a încuraja investițiile directe, inclusiv dezvoltarea unei strategii privind drepturile de proprietate intelectuală, care oferă protecție deplină mărcilor comerciale. În plus, strategia ajută la facilitarea înregistrării și protecției mărcilor, lucru care poate fi făcut ușor, prin portaluri online. El s-a referit, de asemenea, la planul guvernului de a încuraja mărcile saudite prin lansarea „Programului Made in Saudi” care vizează crearea de noi mărci saudite și oferirea de oportunități promițătoare pentru companii, extinzându-și afacerile și promovând produsele sale la nivel local și global.
Programul este o oportunitate de a recunoaște inovațiile tehnice și talentele creative, reflectând strategia „Saudi Vision 2030” privind economia națională și contribuie la consolidarea cooperării dintre investitorii și antreprenorii locali cu omologii lor din străinătate. Promovarea postăroo siglei „Made in Saudi” pe mărcile locale va contribui, totodată, la îmbunătățirea imaginii Arabiei Saudite în întreaga lume.
Autoritatea Generală pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii (Monsha'at) a confirmat că garanțiile financiare oferite de programul „Kafalah” au ajuns la 71,3 miliarde de riali până la sfârșitul trimestrului III al anului 2022.
Centrul de francize
Centrul de franciză sprijină sistemul de franciză din Arabia Saudită, oferind multe servicii și oferind oportunități pentru mărci. Acesta acționează ca o legătură între aceste mărci și antreprenori și investitori, în scopul creșterii contribuției sectorului IMM-urilor la PIB, în conformitate cu „Saudi Vision 2030”.
Centrul a lansat, recent, programul Tomoh care își propune să sprijine mărcile cu creștere rapidă care sunt eligibile pentru franciză, promovând creșterea lor, calificându-le să se extindă prin sistemul de franciză și construind un sistem operațional pentru mărcile saudite.
Suport & Consultanță
Multe instituții și companii specializate promovează franciza în Arabia Saudită. Aceasta include Arab Franchise Marketing Corporation (AFMC), cu filiale în Orientul Mijlociu și Africa de Nord. Aceștia sunt responsabili de oferirea și comercializarea oportunităților de franciză, precum și de furnizarea de servicii administrative și juridice de calitate celor care doresc să obțină drepturi de franciză.
AFMC oferă o platformă media pentru comercializarea mărcilor distinctive locale, precum și a unor mărci străine și oferă un serviciu ușor și fără probleme pentru proprietarii de mărci și francizați, înregistrându-se pe platformă și bucurându-se de nenumărate avantaje și caracteristici. AFMC lucrează cu compania internațională de consultanță în franciză PROFIT System pentru a genera și descoperi soluții practice și provocatoare pentru dezvoltarea industriei francizelor în regiunea MENA în general și în Arabia Saudită în special.

Articole citite

În loc să transmită cunoștințe lexicale învechite, compania poloneză Edukido i-ar pregăti pe tineri pentru provocările noii generații folosind o soluție ludică.
Descoperirea abilităților pentru un viitor mai bun al copilului este dorința fiecărui părinte. Centrele Verbatoria, prin franciza care funcționează în peste 20 de țări, face tocmai acest lucru.
Sezonul cald care se apropie este cel mai propice moment pentru începerea unei afaceri cu înghețată, iar oferta Ice and Roll și Cake and Roll face toți banii.
Japanos, un brand modern care folosește autenticitatea gastronomiei japoneze și o transpune într-o poveste de succes, se dezvoltă prin intermediul sistemului de franciză.
După trei ani de criză, 2023 poate fi momentul potrivit pentru cei care vor să se alăture unui sistem de franciză, apreciază Marek Halfar, director al companiei PROFIT system.
Cele mai citite

Franciza 5 to go crează partenerilor săi o nouă posibilitate de dezvoltare a afacerii, printr-o colaborare inedita cu Red Bull.
Un studiu publicat de o școală de afaceri din SUA a constatat că francizele sunt vândute cu sume mai mari decât firmele care funcționează în sistem comercial clasic.
Franciza Nomasvello, numărul 1 mondial în centre de epilare definitivă cu Laser & IPL, deschide un nou salon în orașul Otopeni.
Iată că precedentul a fost creat pentru franciza Bella Italia Pizza Express! Ce mai rămâne de făcut? Nimic mai simplu ...
Lansată la sfârșitul anului trecut în România, franciza SmartyKids a avut un ritm impresionant de expansiune.
Subiecte populare in Forum
Reputația francizei, un aspect esențial
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacere pusă la cale într-o cafenea
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Starbucks vine în biroul companiilor
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
KFC preferă mall-urile
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacerile Safety Broker au crescut în timpul crizei
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Profi ia locul Rapidului din Brașov
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Franciza de provincie: un business cu suflet
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Va vinde McDonald’s cafea în supermarket?
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...