Susținere puternică a sistemelor de franciză
De-a lungul anilor, Regatul Arabiei Saudite a primit pe piețele sale sute de mărci globale, acordând francize în multe regiuni, acestea extinzându-se în mod constant.
De fapt, Arabia Saudită reprezintă aproape 60% din piața francizelor din Orientul Mijlociu. Țara – a cărei economie se numără printre cele mai mari din lume, în special după lansarea „Saudi Vision 2030” – a devenit un puternic catalizator pentru proiecte mari de investiții.
Industria globală masivă a francizelor permite companiilor internaționale majore să aibă acces la piețele locale și să creeze noi oportunități pentru ca antreprenorii și micii investitori să-și dezvolte afacerile.
În 2020, au intrat în vigoare reglementările executive ale dreptului francizei , care fuseseră aprobate de Consiliul de Miniștri la sfârșitul anului precedent. Legea francizei din Arabia Saudită încurajează activitățile de franciză în Regat, prin stabilirea unui cadru legal pentru relația dintre francizor și franciză, bazat pe pe o bază promoțională transparentă și oferă protecția necesară întregului proces.
Consultantul în franciză Ahmed Al-Arfaj spune că Legea francizei include 16 articole care reglementează relația dintre francizor și francizat în toate aspectele activității și păstrează drepturile tuturor părților. Legea include, de asemenea, un apendice care îl susține pe potențialul francizat în încheierea contractului de franciză.
Ahmed Al-Arfaj, care a ajutat la lansarea și extinderea a numeroase mărci locale prin francizarea acestora în multe regiuni ale Regatului, a evidențiat eforturile depuse de guvernul saudit pentru a încuraja investițiile directe, inclusiv dezvoltarea unei strategii privind drepturile de proprietate intelectuală, care oferă protecție deplină mărcilor comerciale. În plus, strategia ajută la facilitarea înregistrării și protecției mărcilor, lucru care poate fi făcut ușor, prin portaluri online. El s-a referit, de asemenea, la planul guvernului de a încuraja mărcile saudite prin lansarea „Programului Made in Saudi” care vizează crearea de noi mărci saudite și oferirea de oportunități promițătoare pentru companii, extinzându-și afacerile și promovând produsele sale la nivel local și global.
Programul este o oportunitate de a recunoaște inovațiile tehnice și talentele creative, reflectând strategia „Saudi Vision 2030” privind economia națională și contribuie la consolidarea cooperării dintre investitorii și antreprenorii locali cu omologii lor din străinătate. Promovarea postăroo siglei „Made in Saudi” pe mărcile locale va contribui, totodată, la îmbunătățirea imaginii Arabiei Saudite în întreaga lume.
Autoritatea Generală pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii (Monsha'at) a confirmat că garanțiile financiare oferite de programul „Kafalah” au ajuns la 71,3 miliarde de riali până la sfârșitul trimestrului III al anului 2022.
Centrul de francize
Centrul de franciză sprijină sistemul de franciză din Arabia Saudită, oferind multe servicii și oferind oportunități pentru mărci. Acesta acționează ca o legătură între aceste mărci și antreprenori și investitori, în scopul creșterii contribuției sectorului IMM-urilor la PIB, în conformitate cu „Saudi Vision 2030”.
Centrul a lansat, recent, programul Tomoh care își propune să sprijine mărcile cu creștere rapidă care sunt eligibile pentru franciză, promovând creșterea lor, calificându-le să se extindă prin sistemul de franciză și construind un sistem operațional pentru mărcile saudite.
Suport & Consultanță
Multe instituții și companii specializate promovează franciza în Arabia Saudită. Aceasta include Arab Franchise Marketing Corporation (AFMC), cu filiale în Orientul Mijlociu și Africa de Nord. Aceștia sunt responsabili de oferirea și comercializarea oportunităților de franciză, precum și de furnizarea de servicii administrative și juridice de calitate celor care doresc să obțină drepturi de franciză.
AFMC oferă o platformă media pentru comercializarea mărcilor distinctive locale, precum și a unor mărci străine și oferă un serviciu ușor și fără probleme pentru proprietarii de mărci și francizați, înregistrându-se pe platformă și bucurându-se de nenumărate avantaje și caracteristici. AFMC lucrează cu compania internațională de consultanță în franciză PROFIT System pentru a genera și descoperi soluții practice și provocatoare pentru dezvoltarea industriei francizelor în regiunea MENA în general și în Arabia Saudită în special.

Articole citite

Franciza islandeză Hopp Mobility, care folosește un sistem inteligent de partajare și promovează micromobilitatea urbană ecologică cu trotinete electrice robuste, vrea să se extindă și în România.
Cum se calculează valoarea reală a unei investiții într-o franciză? Câteva sfaturi despre cum să verificați costurile inițiale și cele de pe parcursul derulării unei afaceri de acest fel.
Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.
Cererea de alimente ecologice este în creștere în toată Europa, creând oportunități pentru inițierea de afaceri agricole durabile, prin intermediul francizei.
În doar câțiva ani, TikTok a reușit să dea lumea peste cap. De neconceput cu un deceniu în urmă, a intrat în forță în lumea reală și a devenit chiar o rampă de lansare pentru francize de succes.
Cele mai citite

Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Michał Wiśniewski, director consultanță PROFIT system, își împărtășește experiența din afacerile în franciză din Europa Centrală și de Est.
Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.
Radu Tănase, fondator al Calif și Condimental, a anunțat în cadrul evenimentului Fast Forward Business Summit, care a avut loc in 27 septembrie a.c., că va lansa business-ul de franciză pentru brandul Condimental de Calif.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start