Cele mai importante momente din viață, marcate cu flori
Marius Dosinescu s-a alăturat mediului antreprenorial din România în anul 2001, când a deschis o agenție de web. După o perioadă de 2 ani a observat potențialul dezvoltării unei afaceri în zona de e-commerce și a vrut să experimenteze acest aspect. Experimentul a devenit un proiect care s-a transformat în anul 2005 într-o afacere independentă, nerelaționată cu agenția de web: florăria online FlorideLux.ro. ”Am ales domeniul floral deoarece piața florăriilor era o piață încă neexploatată. Oferitul florilor este un comportament de consum al românilor. Avem destul de multe sărbători legale, iar momentele cele mai importante din viața noastră sunt marcate cu flori, de la cele mai fericite, până la cele mai triste”, a declarat Marius care spune că nu și-a făcut o pasiune din a dărui flori. ”Nu mi-am făcut obiceiul de a dărui flori zilnic, însă ca orice bărbat, ofer flori la ocazii.”
De ce ați ales să vă extindeți afacerea prin franciză?
Franciza face parte din strategia noastră de dezvoltare și este o soluție extrem de bună pentru că în momentul când ai un om implicat 100% în afacere, o poți controla mult mai bine de la distanță. Nu sunt adeptul antreprenoriatului part-time și de aceea nu îl susțin ca atare. Am creat o franciză pe care nu și-o poate permite oricine, care necesită o investiție de 50.000-55.000 de euro. În condițiile actuale de piață, taxa de franciză i-a speriat puțin pe antreprenorii cu care am discutat, însă majoritatea au fost dispuși să ia un credit pentru a iniția această afacere. Vom lucra activ cu fiecare francizat pentru ca el să-și poată recupera cât mai repede investiția. Noi preconizăm că-și vor recupera banii într-o perioadă de 8-18 luni. Evident, recuperarea investiției depinde și de perioada în care este inițiată afacerea. Este o afacere cu o puternică sezonalitate, lucru care atrage după sine vânzări mai mici în perioada concediilor și a weekend-urilor.
Cum a influențat criza financiară activitatea florăriei FlorideLux.ro?
Criza financiară ne-a ajutat și ne ajută în continuare pentru că a determinat o orientare a comportamentului consumatorilor către online, către comparații de prețuri, spre eficiență. Omul nu mai este dispus să piardă timp. În același timp vrea să beneficieze de produse de calitate, pe principiul ”sunt prea sărac ca să cumpăr ceva ieftin”. Criza financiară este promovată agresiv de presă. Dacă n-ar fi așa promovată probabil că am uita de ea. Țin să precizez că noi avem creștere an de an de cel puțin 30%. Presa urlă că e criză însă comenzile noastre de flori cresc continuu. Se întâmplă și lucruri bune chiar dacă presa promovează ce e rău. Lumea se orientează și spre lucrurile frumoase. Criza deja a devenit un laitmotiv. Sunt mulți care spun: ”Nu-mi merge afacerea pentru că e criză”. Nu e adevărat. Nu-ți merge afacerea pentru că nu ai marketing bun, nu ai locație, nu știi să vinzi, nu-ți respecți clienții. În ziua de azi trebuie să faci marketing. Trebuie să faci un pic mai mult decât ceilalți. Criza poate i-a făcut pe oameni să nu mai cumpere flori, însă nu și pe cei din mediul online.
Ce planuri de dezvoltare aveți pe termen lung?
În următorii 5-6 ani ne propunem să deschidem 47 de locații, nu toate francize deoarece în București vom opera și propriile florării offline. Ne dorim ca în mintea românilor atunci când se gândesc la o florărie, indiferent că este online sau offline, FlorideLux să devină sinonim.Vrem în următorii 3 ani de zile să atingem o cifră de afaceri de cel puțin 1,5 milioane euro pe magazinul online și de 3.500.000-4.000.000 euro pe magazinele clasice. Vorbim în al cincilea an de activitate de o cifră de afaceri de 5 milioane de euro. Vrem să devenim lideri de piață și cu cosuridelux.ro. Până în acest moment am atins 30% din cifra de afaceri estimată pentru acest an. Ceea ce ne bucură, mai ales că mediul economic, social şi politic instabil afectează și dorința oamenilor de a face cadouri. Ca strategie pe online vrem să devenim numărul 1 în motoarele de căutare pe segmentele de flori şi cadouri online. Viitorul acestei afaceri îl vom construi alături de parteneri de încredere, care să îi vadă potenţialul pe termen mediu.
Articole citite
Franciza Used Product este un concept care, cu siguranță, va fi din ce în ce mai mult implementat în viitorii ani.
Titlul reprezintă motto-ul Papírny Moudrý, fabrica cehă care a devenit unul dintre cei mai importanți producători de „capcane de muște”, mizând pe globalizare.
Franciza Used Products este în plin proces de expansiune și caută parteneri strategici pentru creșterea numărului de magazine.
Franciza Used Products este o afacere sustenabilă, care încurajează conceptul de reciclare și reintroducere a produselor electronice și electrocasnice noi și pre-utilizate în ciclul comercial.
Sistemul de franciză DIEGO, un model de comerț cu amănuntul la cheie care funcționează cu succes de trei decenii, caută noi parteneri în România.
Cele mai citite
Dacă vrei să ai o afacere la cheie, cu un istoric bazat pe realitatea economică românească și cu rezultate demonstrate, franciza Wash Shoes este soluția optimă.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Un joc de culoare, arome și texturi - preparatele culinare japoneze oferite de Wasabi Running Sushi ne încântă simțurile de 5 ani.
Lanțurile de restaurante în franciză KFC și Pizza Hut au angajat 70 de tineri pentru noile locații pe care le vor deschide la 1 septembrie.
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Subiecte populare in Forum
philips respironics millennium m10 php in chemistry buy nembutal pentobarbital sodium online
Oprindelse: Holland Renhed i %: 98 Te1eghrmm ⛽️ @DUBZMNY 📦🍁💯🔞 https://alphamegachem.com/product/buy-3-fpm-online-store/ Top queries buy peruvian pink...
Franciza iubitorilor de animale
M-ar interesa detalii pentru județul Gorj. Mulțumesc!
Grupul Floria atacă piața B2B
Bună. Ma numesc Emilia. Am 44 de ani. Ma interesează o franciza ptr o florărie. Am avut o florărie deschisa în Rm Vilcea. Pe care am închis-o temporar... Vreau sa...
IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin
Sunt inebunita dupa produsele IKEA.... sunt utile si oricat de carcotas ai fi nu poti gasi subiect de discutii in privinta calitatii
IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin
Produsele celor de la IKEA sunt accesibile ca pret si nu mai vorbim de calitate care este superioara
Diverta merge la ASE
Cand nu uitam de cultura mai traim pe aceste meleaguri inca romanesti, M A I V R E M A R T I C O L E....
Petale de viaţă în afaceri
Am vazut un domn nins de ani cu haine la fel de venerabile si bine intretinute si cu un buchet mic cumparat de la o doamna venerabila si AM STIUT CUI II ESTE DESTINAT...
Diverta merge la ASE
Un izvor de intelepciune,patriotism,talent ...un izvor :DAN PURIC