Cele mai importante momente din viață, marcate cu flori

Marius Dosinescu s-a alăturat mediului antreprenorial din România în anul 2001, când a deschis o agenție de web. După o perioadă de 2 ani a observat potențialul dezvoltării unei afaceri în zona de e-commerce și a vrut să experimenteze acest aspect. Experimentul a devenit un proiect care s-a transformat în anul 2005 într-o afacere independentă, nerelaționată cu agenția de web: florăria online FlorideLux.ro. ”Am ales domeniul floral deoarece piața florăriilor era o piață încă neexploatată. Oferitul florilor este un comportament de consum al românilor. Avem destul de multe sărbători legale, iar momentele cele mai importante din viața noastră sunt marcate cu flori, de la cele mai fericite, până la cele mai triste”, a declarat Marius care spune că nu și-a făcut o pasiune din a dărui flori. ”Nu mi-am făcut obiceiul de a dărui flori zilnic, însă ca orice bărbat, ofer flori la ocazii.”
De ce ați ales să vă extindeți afacerea prin franciză?
Franciza face parte din strategia noastră de dezvoltare și este o soluție extrem de bună pentru că în momentul când ai un om implicat 100% în afacere, o poți controla mult mai bine de la distanță. Nu sunt adeptul antreprenoriatului part-time și de aceea nu îl susțin ca atare. Am creat o franciză pe care nu și-o poate permite oricine, care necesită o investiție de 50.000-55.000 de euro. În condițiile actuale de piață, taxa de franciză i-a speriat puțin pe antreprenorii cu care am discutat, însă majoritatea au fost dispuși să ia un credit pentru a iniția această afacere. Vom lucra activ cu fiecare francizat pentru ca el să-și poată recupera cât mai repede investiția. Noi preconizăm că-și vor recupera banii într-o perioadă de 8-18 luni. Evident, recuperarea investiției depinde și de perioada în care este inițiată afacerea. Este o afacere cu o puternică sezonalitate, lucru care atrage după sine vânzări mai mici în perioada concediilor și a weekend-urilor.
Cum a influențat criza financiară activitatea florăriei FlorideLux.ro?
Criza financiară ne-a ajutat și ne ajută în continuare pentru că a determinat o orientare a comportamentului consumatorilor către online, către comparații de prețuri, spre eficiență. Omul nu mai este dispus să piardă timp. În același timp vrea să beneficieze de produse de calitate, pe principiul ”sunt prea sărac ca să cumpăr ceva ieftin”. Criza financiară este promovată agresiv de presă. Dacă n-ar fi așa promovată probabil că am uita de ea. Țin să precizez că noi avem creștere an de an de cel puțin 30%. Presa urlă că e criză însă comenzile noastre de flori cresc continuu. Se întâmplă și lucruri bune chiar dacă presa promovează ce e rău. Lumea se orientează și spre lucrurile frumoase. Criza deja a devenit un laitmotiv. Sunt mulți care spun: ”Nu-mi merge afacerea pentru că e criză”. Nu e adevărat. Nu-ți merge afacerea pentru că nu ai marketing bun, nu ai locație, nu știi să vinzi, nu-ți respecți clienții. În ziua de azi trebuie să faci marketing. Trebuie să faci un pic mai mult decât ceilalți. Criza poate i-a făcut pe oameni să nu mai cumpere flori, însă nu și pe cei din mediul online.
Ce planuri de dezvoltare aveți pe termen lung?
În următorii 5-6 ani ne propunem să deschidem 47 de locații, nu toate francize deoarece în București vom opera și propriile florării offline. Ne dorim ca în mintea românilor atunci când se gândesc la o florărie, indiferent că este online sau offline, FlorideLux să devină sinonim.Vrem în următorii 3 ani de zile să atingem o cifră de afaceri de cel puțin 1,5 milioane euro pe magazinul online și de 3.500.000-4.000.000 euro pe magazinele clasice. Vorbim în al cincilea an de activitate de o cifră de afaceri de 5 milioane de euro. Vrem să devenim lideri de piață și cu cosuridelux.ro. Până în acest moment am atins 30% din cifra de afaceri estimată pentru acest an. Ceea ce ne bucură, mai ales că mediul economic, social şi politic instabil afectează și dorința oamenilor de a face cadouri. Ca strategie pe online vrem să devenim numărul 1 în motoarele de căutare pe segmentele de flori şi cadouri online. Viitorul acestei afaceri îl vom construi alături de parteneri de încredere, care să îi vadă potenţialul pe termen mediu.
Articole citite

Franciza Used Product este un concept care, cu siguranță, va fi din ce în ce mai mult implementat în viitorii ani.
Titlul reprezintă motto-ul Papírny Moudrý, fabrica cehă care a devenit unul dintre cei mai importanți producători de „capcane de muște”, mizând pe globalizare.
Franciza Used Products este în plin proces de expansiune și caută parteneri strategici pentru creșterea numărului de magazine.
Franciza Used Products este o afacere sustenabilă, care încurajează conceptul de reciclare și reintroducere a produselor electronice și electrocasnice noi și pre-utilizate în ciclul comercial.
Sistemul de franciză DIEGO, un model de comerț cu amănuntul la cheie care funcționează cu succes de trei decenii, caută noi parteneri în România.
Cele mai citite

Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Noul McCafé este cel de-al de-al nouălea din România. Primul McCafé din ţară a fost deschis în decembrie 2010, în restaurantul McDonald’s din magazinul Unirea.
Inter Cars, liderul european în distribuția de piese de schimb auto are în vedere extinderea ariei de distribuție locală în țările în care are filiale
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Subiecte populare in Forum
Franciza care te face fericit
Ma bucur sa aud ca o companie bio romaneasca...vrea sa-si extinda portile peste hotare..E de bine
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Mă bucur că drumul celor de la Ikea este ascendent...Înseamnă ca produsele lor sunt bune...
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Parcurg zilnic articolele din prezentul site si norii negri care imi dau destul de des tarcoale dispar pentru ca ceva ii imprastie...
Franciza care te face fericit
Fericire in fiecare zi...numai in basme dar si acolo apar zmei.vrajitoare ...se vede tineretea autorului articolului
Franciza care te face fericit
Roata fericirii cu ariile ei interesante,toti avem nevoie de asa ceva dar cand auzi din mai multe surse chiar o doresti cu toata fiinta
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Din discutiile purtate produsele Ikea se bucura de calitate si diversitate superioara si atunci este normal ca desfacerile sa creasca
1 milion de euro pentru o benzinărie
Se vor afla si dedesubturile ,de ce s-a urmarit distrugerea a tot ce insemna productie,si cui a folosit
Babo, o afacere cu suflet
Foarte putini opameni se pot lauda ca au realizat tot ce au visat in copilarie ,perseverenta ar fi unul din secrete dar sustinerea vine de pe aceleasi meleaguri ?