Moda, întotdeauna la zi

Piața europeană a francizelor de îmbrăcăminte este într-o creștere rapidă, în ciuda impedimentelor din ultima vreme – fie ele de natură pandemică sau care țin de contracții provocate de tulburări geoplitice, etc – oferind antreprenorilor șansa de a intra în industria modei sub steagul unor mărci cunoscute, unele tradiționale, altele mai noi.
Francizații au acces la modele de afaceri consacrate, recunoașterea mărcii și sprijinul necesar pentru a prospera pe o piață competitivă. Branduri europene de top precum Zara, H&M, Mango și Primark, dar și Loft, Diverse sau Brutale operează în mai multe state sau își doresc să își extindă afacerile în rețele de franciză. Este adevărat că, pentru a intra în acest sector în plină expansiune, este necesară o investiție semnificativă, cu costuri care să acopere taxele de franciză, amenajarea magazinului și primele produse, precum și plățile generate de redevențe. Totuși, investiția în astfel de sisteme de franciză s-a dovedit a fi rentabilă.
Investițiile inițiale
Taxa de franciză inițială este foarte importantă, oferind francizaților acces la numele mărcii, asistență și formare. De exemplu, pentru Mango, francizații trebuie să aibă un minim de 300.000 de euro, cu investiții totale pentru amenajarea magazinului cuprinse între 400.000 și 800.000 de euro, în funcție de locația și dimensiunea magazinului. Benetton, o altă alegere populară de franciză, estimează costurile inițiale de configurare la aproximativ 150.000 de euro, în timp ce Primark, deși este în principal deținută de corporații, necesită mai mult de un milion de euro pentru operațiunile de franciză. Pentru Loft ai nevoie de minimum 100.000 de euro, din care 60.000-70.000 de euro pentru o suprafață de aproximativ 250 de metri pătrați. La fel și pentru Diverse, franciză pentru care investiția minima este de 100.000 de euro. În același timp, franciza Brutale, care este dedicată costumelor și cămășilor bărbătești, pleacă de la aproximativ 20.000-25.000 de euro.
Dincolo de taxa de franciză, există costuri asociate cu proiectarea interiorului magazinului, achiziționarea decorului și inventarul și amenajarea magazinului pentru a îndeplini standardele mărcii. Redevențele lunare, care variază de obicei între 5 și 10 la sută, sunt, de asemenea, comune. Mulți francizori solicită, de asemenea, un mic procent din venitul lunar pentru a contribui la eforturile comune de marketing, ceea ce sporește vizibilitatea mărcii la nivel național și internațional.
Pași pentru a deveni francizat de îmbrăcăminte
A deveni francizat al unei firme de îmbrăcăminte este un proces structurat cu pași clari. În primul rând, potențialii francizați trebuie să cerceteze mărcile de care sunt interesați, deoarece fiecare are cerințe unice, niveluri de asistență și costuri de intrare. Odată selectată o marcă potrivită, următorul pas este să contactați francizorul pentru a discuta cerințele specifice, inclusiv calificările financiare și orice oportunități curente în locația țintă. După îndeplinirea acestor criterii inițiale, francizații revizuiesc și semnează de obicei un contract care descrie termenii relației de franciză, inclusiv taxele, drepturile teritoriale și liniile directoare operaționale. Găsirea unei locații “cu vad” este esențială pentru succes, iar mulți francizori ajută francizații să aleagă un spațiu care atrage un număr mare de clienți, cum ar fi centrele comerciale și cele din centrul orașului.
Ce oferă francizorii pentru a ajuta francizații
Asistența este o parte esențială a oricărei francize de succes. Francizorii oferă în mod obișnuit programe extinse de instruire care acoperă domenii esențiale, cum ar fi managementul magazinului, serviciul pentru clienți și comercializarea. Mango, de exemplu, oferă instruire înainte de deschidere și, ulterior, periodic pentru a ajuta francizații să țină pasul cu tendințele pieței. De asemenea, mulți francizori inițiază campanii de marketing, francizații contribuind la un fond comun, care sprijină eforturile naționale de publicitate, asigurându-se că brandul rămâne în topul consumatorilor.
Articole citite

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.
Cererea de alimente ecologice este în creștere în toată Europa, creând oportunități pentru inițierea de afaceri agricole durabile, prin intermediul francizei.
În doar câțiva ani, TikTok a reușit să dea lumea peste cap. De neconceput cu un deceniu în urmă, a intrat în forță în lumea reală și a devenit chiar o rampă de lansare pentru francize de succes.
Franciza Helen Doron, un reper global în predarea limbii engleze ca limbă străină, celebrează patru decenii de excelență în educația alternativă timpurie, fundamentată pe o abordare unică și inovatoare.
Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Cele mai citite

Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Franciza românească Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este tot mai căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici.
Au trecut 17 ani de când McDonald’s deschidea prima unitate în franciză din România.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start