Moda, întotdeauna la zi

Moda, mereu în actualitate
Moda, mereu în actualitate / Branduri de top operează în întreaga Europă, iar rețelele lor de franciză sunt peste tot eficiente
Marţi
12.11.2024
Europa a fost întotdeauna un etalon în privința modei, iar astăzi sunt multe francize de îmbrăcăminte care oferă creativitate, calitate și o afacere de succes.
 

Piața europeană a francizelor de îmbrăcăminte este într-o creștere rapidă, în ciuda impedimentelor din ultima vreme – fie ele de natură pandemică sau care țin de contracții provocate de tulburări geoplitice, etc – oferind antreprenorilor șansa de a intra în industria modei sub steagul unor mărci cunoscute, unele tradiționale, altele mai noi.

Francizații au acces la modele de afaceri consacrate, recunoașterea mărcii și sprijinul necesar pentru a prospera pe o piață competitivă. Branduri europene de top precum Zara, H&M, Mango și Primark, dar și Loft, Diverse sau  Brutale operează în mai multe state sau își doresc să își extindă afacerile în rețele de franciză. Este adevărat că, pentru a intra în acest sector în plină expansiune, este necesară o investiție semnificativă, cu costuri care să acopere taxele de franciză, amenajarea magazinului și primele produse, precum și plățile generate de redevențe. Totuși, investiția în astfel de sisteme de franciză s-a dovedit a fi rentabilă.

Investițiile inițiale

Taxa de franciză inițială este foarte importantă, oferind francizaților acces la numele mărcii, asistență și formare. De exemplu, pentru Mango, francizații trebuie să aibă un minim de 300.000 de euro, cu investiții totale pentru amenajarea magazinului cuprinse între 400.000 și 800.000 de euro, în funcție de locația și dimensiunea magazinului. Benetton, o altă alegere populară de franciză, estimează costurile inițiale de configurare la aproximativ 150.000 de euro, în timp ce Primark, deși este în principal deținută de corporații, necesită mai mult de un milion de euro pentru operațiunile de franciză. Pentru Loft ai nevoie de minimum 100.000 de euro, din care 60.000-70.000 de euro pentru o suprafață de aproximativ 250 de metri pătrați. La fel și pentru Diverse, franciză pentru care investiția minima este de 100.000 de euro. În același timp, franciza Brutale, care este dedicată costumelor și cămășilor bărbătești, pleacă de la aproximativ 20.000-25.000 de euro.

Dincolo de taxa de franciză, există costuri asociate cu proiectarea interiorului magazinului, achiziționarea decorului și inventarul și amenajarea magazinului pentru a îndeplini standardele mărcii. Redevențele lunare, care variază de obicei între 5 și 10 la sută, sunt, de asemenea, comune. Mulți francizori solicită, de asemenea, un mic procent din venitul lunar pentru a contribui la eforturile comune de marketing, ceea ce sporește vizibilitatea mărcii la nivel național și internațional.

Pași pentru a deveni francizat de îmbrăcăminte

A deveni francizat al unei firme de îmbrăcăminte este un proces structurat cu pași clari. În primul rând, potențialii francizați trebuie să cerceteze mărcile de care sunt interesați, deoarece fiecare are cerințe unice, niveluri de asistență și costuri de intrare. Odată selectată o marcă potrivită, următorul pas este să contactați francizorul pentru a discuta cerințele specifice, inclusiv calificările financiare și orice oportunități curente în locația țintă. După îndeplinirea acestor criterii inițiale, francizații revizuiesc și semnează de obicei un contract care descrie termenii relației de franciză, inclusiv taxele, drepturile teritoriale și liniile directoare operaționale. Găsirea unei locații “cu vad” este esențială pentru succes, iar mulți francizori ajută francizații să aleagă un spațiu care atrage un număr mare de clienți, cum ar fi centrele comerciale și cele din centrul orașului.

Ce oferă francizorii pentru a ajuta francizații

Asistența este o parte esențială a oricărei francize de succes. Francizorii oferă în mod obișnuit programe extinse de instruire care acoperă domenii esențiale, cum ar fi managementul magazinului, serviciul pentru clienți și comercializarea. Mango, de exemplu, oferă instruire înainte de deschidere și, ulterior, periodic pentru a ajuta francizații să țină pasul cu tendințele pieței. De asemenea, mulți francizori inițiază campanii de marketing, francizații contribuind la un fond comun, care sprijină eforturile naționale de publicitate, asigurându-se că brandul rămâne în topul consumatorilor.


Ștefan Pricop
Business Development Manager