Supermarketurile au standarde de mediu slabe

Supermarketurile din România şi din Bulgaria nu se ridică la nivelul aşteptărilor în ceea ce priveşte politica de mediu, potrivit unui studiu privind sustenabilitatea verde, realizat de filiala bulgară a organizaţiei World Wide Fund for Nature (WWF), citat de Agerpres. Studiul a urmărit performanţa a câte 10 retaileri din fiecare ţară prin prisma a 6 domenii cheie: produse pescăreşti, produse lactate, produse din hârtie, legume şi fructe, detergenţi şi politici de mediu.
Ioana Buşilă, reprezentant WWF în România, spune că retailerii din țară au o performanţă medie în ceea ce priveşte produsele lactate şi ouăle, însă au un punctaj slab în cadrul celorlalte domenii analizate. Nici una dintre companiile analizate nu vinde fructe şi legume organice produse în România şi doar 26,95% dintre toate fructele şi legumele oferite sunt produse în ţară.
În Bulgaria, ouăle organice şi produsele din hârtie reciclată sunt disponibile în aproape toate magazinele, dar produsele provenite din pescuitul sustenabil şi fructele şi legumele produse în ţară sunt greu de găsit.
Marii retaileri din România au început să vândă mai multe produse fabricate în ţară noastră. Carrefour şi Metro au lansat programe speciale de promovare a produselor autohtone.
Carrefour a lansat un catalog dedicat produselor fabricate în țara noastră și anunță pentru perioada următoare o nouă campanie de semnalizare a produselor la raft. Astfel, produsele fabricate în țara noastră vor fi marcate cu steagul României. Majoritatea mărcilor proprii Carrefour provin de la producători români.
Metro Cash&Carry a lansat în luna mai programul „De-ale noastre”, un program de susţinere a micilor producători de legume. Producătorii din bazinul legumicol Poiana Mare au devenit furnizorii companiei pentru 4 tipuri de produse: roşii, ardei gras/capia/gogoşar, castraveţi şi venite. Legumele rezultate din program sunt comercializate în reţeaua de magazine METRO Cash & Carry din toată ţara, sub marca “De-ale noastre”.
În cursa pentru promovarea produselor autohtone vor intra şi alte lanţuri mari de magazine. Cei mai cunoscuţi retaileri de pe piaţa românească sunt: Carrefour, Kaufland, Auchan, Cora, Metro, Real, Lidl, Penny Market, Billa, Profi şi Mega Image.
World Wide Fund for Nature (WWF) este o organizație non-guvernamentală pentru conservarea naturii și restaurarea ecologică a mediului natural care activează în peste 100 de țări din întreaga lume.
(E.C.)
Articole citite

În ultimii ani, românii au descoperit o afacere profitabilă: plantațiile de afin. Cererea este în creștere, iar condițiile pedoclimatice favorabile determină o recoltare a fructelor cu aproximativ două săptămâni înaintea competitorilor europeni.
Cea mai mare comunitate de antreprenori independenți din România, respectiv franciza LaDoiPași, cu peste 2600 de magazine, își dorește alți noi parteneri în toată țara.
Calitatea produselor celebrului lanț international Leonidas și profitabilitatea acestuia încurajează permanent extinderea numărului de francizați în România.
Dnipro-M este un lanț dinamic de magazine specializate în unelte electrice, extinzându-se prin modelul de franciză. Ce îl diferențiază de concurență?
Cea mai mare comunitate de antreprenori independenți din România, respectiv franciza LaDoiPași, care a depășit două mii de magazine, își dorește să aibă noi parteneri în toată țara.
Cele mai citite

Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Franciza RomBeer a lansat un concept de rulotă dotată cu cameră frigorifică, singura din România adaptată pentru vânzarea de bere artizanală în spații deschise.
Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.
Subiecte populare in Forum
Panda iubeşte Asia
Timpul a inceput sa devina usor usor un dusman..n am timp....e o expresie atat de uzuala...Timpul nu mai are rabdare...
Un nou concept echilibrat
Mereu imi doresc un stil de viata echilibrat si sanatos si mereu imi spun ..de maine...
Un nou concept echilibrat
Ne-am neglijat produsele autohtone si ne-am aruncat pe euri...cine rezista traieste cine nu unde-i nu-i durere si suspin
Panda iubeşte Asia
Ceva se intampla cu timpul,ar trebui umblat la calendar sau mai degraba la incalzirea globala...ei daca o sa zburam pe Marte chiar daca numai dus un mic numar dintre...
Panda iubeşte Asia
Indiferent de varsta auzim expresiile :ce repede trece timpul...mai am nevoie de timp...nu pot sa-mi impart timpul in functie de obligatii...si totusi viteza miscarii...
Un nou concept echilibrat
Incepem sa alegem ce este bun pentru sanatatea noastra si nimic nu se compara cu alimentele sanatoase,eu le-as spune alimentele noastre romanesti
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar
Bine ca tot maghiarii...fac ...Romanii stau si asteapta...pacat...
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar
Fiind vorba de un brand maghiar ar trebui s-o lase mai moale cu extinderea prin Transilvania...maine,poimane spun ca Suceava este a lor si vin cu steagul lor.