Supermarketurile au standarde de mediu slabe

Marii retaileri din România au început să vândă mai multe produse fabricate în ţară noastră. Carrefour şi Metro au lansat programe speciale de promovare a produselor autohtone.
Miercuri
22.08.2012
Retailerii prezenți pe piața autohtonă nu vând fructe şi legume organice produse în România.
 

Supermarketurile din România şi din Bulgaria nu se ridică la nivelul aşteptărilor în ceea ce priveşte politica de mediu, potrivit unui studiu privind sustenabilitatea verde, realizat de filiala bulgară a organizaţiei World Wide Fund for Nature (WWF), citat de Agerpres. Studiul a urmărit performanţa a câte 10 retaileri din fiecare ţară prin prisma a 6 domenii cheie: produse pescăreşti, produse lactate, produse din hârtie, legume şi fructe, detergenţi şi politici de mediu.

Ioana Buşilă, reprezentant WWF în România, spune că retailerii din țară au o performanţă medie în ceea ce priveşte produsele lactate şi ouăle, însă au un punctaj slab în cadrul celorlalte domenii analizate. Nici una dintre companiile analizate nu vinde fructe şi legume organice produse în România şi doar 26,95% dintre toate fructele şi legumele oferite sunt produse în ţară.

În Bulgaria, ouăle organice şi produsele din hârtie reciclată sunt disponibile în aproape toate magazinele, dar produsele provenite din pescuitul sustenabil şi fructele şi legumele produse în ţară sunt greu de găsit.

Marii retaileri din România au început să vândă mai multe produse fabricate în ţară noastră. Carrefour şi Metro au lansat programe speciale de promovare a produselor autohtone.

Carrefour a lansat un catalog dedicat produselor fabricate în țara noastră și anunță pentru perioada următoare o nouă campanie de semnalizare a produselor la raft. Astfel, produsele fabricate în țara noastră vor fi marcate cu steagul României. Majoritatea mărcilor proprii Carrefour provin de la producători români.

Metro Cash&Carry a lansat în luna mai programul „De-ale noastre”, un program de susţinere a micilor producători de legume. Producătorii din bazinul legumicol Poiana Mare au devenit furnizorii companiei pentru 4 tipuri de produse: roşii, ardei gras/capia/gogoşar, castraveţi şi venite. Legumele rezultate din program sunt comercializate în reţeaua de magazine METRO Cash & Carry din toată ţara, sub marca “De-ale noastre”.

În cursa pentru promovarea produselor autohtone vor intra şi alte lanţuri mari de magazine. Cei mai cunoscuţi retaileri de pe piaţa românească sunt: Carrefour, Kaufland, Auchan, Cora, Metro, Real, Lidl, Penny Market, Billa, Profi şi Mega Image.

World Wide Fund for Nature (WWF) este o organizație non-guvernamentală pentru conservarea naturii și restaurarea ecologică a mediului natural care activează în peste 100 de țări din întreaga lume.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Subiecte populare in Forum

Panda iubeşte Asia

Timpul a inceput sa devina usor usor un dusman..n am timp....e o expresie atat de uzuala...Timpul nu mai are rabdare... 

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Mereu imi doresc un stil de viata echilibrat si sanatos si mereu imi spun ..de maine...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Ne-am neglijat produsele autohtone si ne-am aruncat pe euri...cine rezista traieste cine nu   unde-i nu-i durere si suspin

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Panda iubeşte Asia

Ceva se intampla cu timpul,ar trebui umblat la calendar sau mai degraba la incalzirea globala...ei daca o sa zburam pe Marte chiar  daca numai dus un mic numar dintre...

3 Declaratii
Final 19.02.2015
Panda iubeşte Asia

Indiferent de varsta auzim expresiile :ce repede trece timpul...mai am nevoie de timp...nu pot sa-mi impart timpul in functie de obligatii...si totusi viteza miscarii...

3 Declaratii
Final 12.02.2015
Un nou concept echilibrat

Incepem sa alegem ce este bun pentru sanatatea noastra si nimic nu se compara cu alimentele sanatoase,eu le-as spune alimentele noastre romanesti

3 Declaratii
Final 03.02.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Bine ca tot maghiarii...fac ...Romanii stau si asteapta...pacat...

2 Declaratii
Final 25.01.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Fiind vorba de un brand maghiar ar trebui s-o lase mai moale cu extinderea prin Transilvania...maine,poimane spun ca Suceava este a lor si vin cu steagul lor.

2 Declaratii
Final 14.01.2015