Produse românești în toate supermarketurile

Marii retaileri din România au început să vândă mai multe produse fabricate în ţară noastră. Carrefour şi Metro au lansat programe speciale de promovare a produselor autohtone.
Vineri
31.08.2012
Hipermarketurile din România ar putea avea un spațiu dedicat produselor românești.
 

Propunerea a fost formulată de Daniel Constantin, ministrul Agriculturii, în cadrul unei întâlniri cu producătorii români, la Sibiu. Acesta consideră că produsele autohtone vor fi promovate mai bine dacă vor avea un spațiu dedicat în fiecare hipermarket. "Avem nevoie ca produsele româneşti să ajungă pe rafturile supermarketurilor şi hipermarketurilor din România. (...) Dar putem să îi obligăm ca în fiecare hipermarket să avem un colţ cu produse româneşti", a spus Daniel Constantin, citat de Agerpres.

Ministrul ar fi vrut să impună hipermarketurilor să achiziționeze 20% din marfa produsă în România, însă legislația europeană nu permite acest lucru. În anul 2012, Guvernul României va pune bazele pentru constituirea de depozite de legume şi fructe în parteneriat public-privat din fonduri europene, potrivit ministrului Agriculturii.

Un raport realizat de organizația World Wide Fund (WWF) România arată că mai puțin de 30% din legumele și fructele din cele mai mari magazine din România provin din ținuturile autohtone. În supermarketurile şi hypermarketurile incluse în studiu, ouăle provin în proporţie de peste 99% din România, iar procentul de lapte de provenienţă românească vândut în magazine ajunge la 68%.

Marii retaileri din România au început să vândă mai multe produse fabricate în ţară noastră, iar Carrefour şi Metro au lansat programe speciale de promovare a produselor autohtone.

În cursa pentru promovarea produselor autohtone vor intra şi alte lanţuri mari de magazine. Cei mai cunoscuţi retaileri de pe piaţa românească sunt: Carrefour, Kaufland, Auchan, Cora, Metro, Real, Lidl, Penny Market, Billa, Profi şi Mega Image.

(L.N.)
Elena Cărăușu
ziarist

Subiecte populare in Forum

Panda iubeşte Asia

Timpul a inceput sa devina usor usor un dusman..n am timp....e o expresie atat de uzuala...Timpul nu mai are rabdare... 

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Mereu imi doresc un stil de viata echilibrat si sanatos si mereu imi spun ..de maine...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Ne-am neglijat produsele autohtone si ne-am aruncat pe euri...cine rezista traieste cine nu   unde-i nu-i durere si suspin

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Panda iubeşte Asia

Ceva se intampla cu timpul,ar trebui umblat la calendar sau mai degraba la incalzirea globala...ei daca o sa zburam pe Marte chiar  daca numai dus un mic numar dintre...

3 Declaratii
Final 19.02.2015
Panda iubeşte Asia

Indiferent de varsta auzim expresiile :ce repede trece timpul...mai am nevoie de timp...nu pot sa-mi impart timpul in functie de obligatii...si totusi viteza miscarii...

3 Declaratii
Final 12.02.2015
Un nou concept echilibrat

Incepem sa alegem ce este bun pentru sanatatea noastra si nimic nu se compara cu alimentele sanatoase,eu le-as spune alimentele noastre romanesti

3 Declaratii
Final 03.02.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Bine ca tot maghiarii...fac ...Romanii stau si asteapta...pacat...

2 Declaratii
Final 25.01.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Fiind vorba de un brand maghiar ar trebui s-o lase mai moale cu extinderea prin Transilvania...maine,poimane spun ca Suceava este a lor si vin cu steagul lor.

2 Declaratii
Final 14.01.2015