O nouă experiență în domeniul cafelei
Radu C. Marinescu, Manager General Gourmet Products Servicii S.A., Master Francizat Gloria Jean`s Coffees (GJC) România, a hotărât să achiziționeze licența de master franciză în anul 2004, într-o perioadă în care piața cafenelelor din țara noastră era foarte puțin dezvoltată. ”A fost prima cafenea care a introdus în România conceptul self service take away. S-a dovedit greu, dar nu imposibil să educi clienții în spiritul acestui concept. La început am fost priviți cu scepticism, românii nefiind obișnuiți să-și comande singuri cafeaua, să aștepte să fie preparată și apoi să și-o ducă la masă. Lucrurile s-au schimbat mult de atunci, odată cu apariția altor branduri care funcționează în același sistem și odată cu înmulțirea călătoriilor în străinătate, unde astfel de concepte sunt foarte răspândite. ”, spune Radu Marinescu.
De ce ați ales să vă dezvoltați o afacere în franciză și ce condiții a trebuit să îndepliniți pentru a deveni Master Francizat GJC?
Francizatul, în cadrul unei organizații de franciză, are oportunitatea de a utiliza produse, servicii dovedite, metode de operare de succes, promovări viabile, mărci recunoscute și asistență continuă. În general, aceste avantaje nu sunt disponibile managerului unei afaceri mici, independente care adesea poate vinde același produs sau serviciu. În general pentru a deveni Master Francizat trebuie să dovedești că ai surse financiare suficiente pentru a asigura o gestiune eficientă a francizei, pentru a dezvolta rețeaua de franciză, capacități de a menține reputația și identitatea brandului respectiv, de a respecta confidențialitatea și corectitudinea în relația de afaceri.
Câte locații Gloria Jean`s Coffees există în România și care este valoarea investiției necesare pentru deschiderea unei cafenele?
În Romania funcționează în prezent 10 cafenele din care 6 sunt în franciză. În luna octombrie se va deschide a șaptea cafenea în franciză. Una din cele mai mari realizări din ultima vreme a fost deschiderea în luna iulie a unei cafenele GJC în Aeroportul Henri Coandă, în terminalul plecări după check-in. În momentul de față ne trec pragul, la nivel de lanț, peste 65.000 de oaspeți lunar. Investiția într-o cafenea GJC este cuprinsă între 80.000 euro și 130.000 euro, în funcție de mărimea spațiului și de dotările necesare funcționării.
Cum caracterizați relația dvs. în calitate de Master Francizat Gloria Jean`s Coffees cu francizorul Gloria Jean`s Coffees?
Relația dintre francizor si Master Francizat, în cazul nostru, este o relație bazată pe încredere și respect, existând o colaborare aproape perfectă în ceea ce privește respectarea regulilor francizei. De altfel, cu toate că francizorul este australian, distanța dintre noi sunt mult reduse datorită internetului și a structurii organizatorice a acestuia în toate regiunile unde există cafenele GJC.
Ce obiective aveți pentru următorii 3 ani?
Ne dorim să continuăm cu pasiune și dedicație să oferim oaspeților noștri cafea de cea mai bună calitate, să reușim dezvoltarea lanțului la nivel național și să devenim cea mai iubită și respectată companie de cafea.
Articole citite
Franciza Used Product este un concept care, cu siguranță, va fi din ce în ce mai mult implementat în viitorii ani.
Titlul reprezintă motto-ul Papírny Moudrý, fabrica cehă care a devenit unul dintre cei mai importanți producători de „capcane de muște”, mizând pe globalizare.
Franciza Used Products este în plin proces de expansiune și caută parteneri strategici pentru creșterea numărului de magazine.
Franciza Used Products este o afacere sustenabilă, care încurajează conceptul de reciclare și reintroducere a produselor electronice și electrocasnice noi și pre-utilizate în ciclul comercial.
Sistemul de franciză DIEGO, un model de comerț cu amănuntul la cheie care funcționează cu succes de trei decenii, caută noi parteneri în România.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Un concept foarte cunoscut de americani, care se extinde în Vestul Europei dar care a început să stârnească interesul și în regiunea noastră, este cel de franciză care se ocupă cu închirierea de rochii și costume.
Subiecte populare in Forum
Franciza care te face fericit
Ma bucur sa aud ca o companie bio romaneasca...vrea sa-si extinda portile peste hotare..E de bine
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Mă bucur că drumul celor de la Ikea este ascendent...Înseamnă ca produsele lor sunt bune...
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Parcurg zilnic articolele din prezentul site si norii negri care imi dau destul de des tarcoale dispar pentru ca ceva ii imprastie...
Franciza care te face fericit
Fericire in fiecare zi...numai in basme dar si acolo apar zmei.vrajitoare ...se vede tineretea autorului articolului
Franciza care te face fericit
Roata fericirii cu ariile ei interesante,toti avem nevoie de asa ceva dar cand auzi din mai multe surse chiar o doresti cu toata fiinta
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Din discutiile purtate produsele Ikea se bucura de calitate si diversitate superioara si atunci este normal ca desfacerile sa creasca
1 milion de euro pentru o benzinărie
Se vor afla si dedesubturile ,de ce s-a urmarit distrugerea a tot ce insemna productie,si cui a folosit
Babo, o afacere cu suflet
Foarte putini opameni se pot lauda ca au realizat tot ce au visat in copilarie ,perseverenta ar fi unul din secrete dar sustinerea vine de pe aceleasi meleaguri ?