Săptămâna supermarketurilor

Expansiunea agresivă a retailerilor prezenți pe piața locală a crescut gradul de acces al consumaorului român la comerțul modern, care a ajuns să reprezinte în prezent aproape jumătate din totalul cheltuielilor gospodăriilor din România pentru produsele de larg consum, potrivit unui studiu al companiei de cercetare Gfk România, realizat pe primul semestru al anului 2012. Lidl, Mega Image, Profi și Billa au deschis cele mai multe unități pe parcursul acestui an. Săptămâna aceasta marchează magazine noi pentru Lidl, Profi, Mega Image și Kaufland, retailerul numărul unu pe piața comerțului modern.
Lidl, unul dintre primii zece comercianți de produse alimentare la nivel mondial, deschide astăzi două noi magazine în București și Oradea. Săptămâna viitoare retailerul va inaugura o unitate și la Iași. Nemții dețin în prezent 148 de magazine pe piața locală și vor să ajungă la 160 de unități până în februarie 2013. "Lidl va continua investiţiile în România în paralel cu crearea de noi locuri de muncă la nivel naţional. Lidl are în prezent mai mult de 3.000 de angajaţi în reţeaua de magazine, centrele regionale de distribuţie şi în sediul central", potrivit unui comunicat al companiei.
Profi, retailerul care s-a redenumit la începutul acestui an magazin de proximitate, a deschis ieri prima unitate din localitatea Aleșd, județul Bihor. Retailerul a creat astfel 26 de locuri noi de muncă într-un oraș cu o populație de aproximativ 10.000 de locuitori. Până la sfârșitul acestui an, retailerul intenționează să mai deschidă și alte magazine. “Ne respectăm planurile și [...] este foarte posibil să și depășim numărul de magazine pe care ne-am propus să le deschidem în acest an”, a declarat Pawel Musial, directorul general Profi Rom Food.
Mega Image, cel mai mare lanț de supermarketuri din România, a deschis ieri un magazin pe bulevardul 1 Mai din București, ajungând astfel la 156 de unități la nivel național. Până la sfârșitul lunii octombrie, retailerul belgian va deschide alte cinci magazine. În ultimii doi ani, Mega Image s-a axat pe dezoltarea segmentului de proximitate. Retailerul a intrat pe piața locațiilor de dimensiuni mai mici, de conveniență, sub un nou concept: Shop&Go.
Și Kaufland, retailerul care ocupă prima poziție în topul retailerilor moderni din România, deschide astăzi un nou supermarket, în cadrul complexului comercial dezvoltat de InterCora în cartierul bucureștean Vitan. Prin deschiderea acestei unități, Kaufland va intra în competiție directă cu Metro Group, care operează în zonă un supermarket Real și Carrefour, care deține o unitate în centrul comercial Vitantis.
Magazinul din cartierul Vitan este a patra unitate pe care Kaufland o deschide în acest an, după Medgidia, Bistrița și Alexandria. Nemții au mizat puternic pe deschiderea de noi magazine în ultimii trei ani când consumul a scăzut cumulat cu aproape 20%. Kaufland a reuşit între 2009 şi 2011 aproape să îşi dubleze reţeaua de magazine, până la 71 de unităţi.
Pe termen lung, perspectivele sectorului de retail din România sunt favorabile, retailul modern aflându-se pe un traseu ascendent, în dauna celui tradițional. Potrivit studiilor specialiștilor, aproximativ 55% din piața locală de retail este reprezentată de lanțurile moderne de retail.
(E.C.)
Articole citite

Franciza Used Product este un concept care, cu siguranță, va fi din ce în ce mai mult implementat în viitorii ani.
Titlul reprezintă motto-ul Papírny Moudrý, fabrica cehă care a devenit unul dintre cei mai importanți producători de „capcane de muște”, mizând pe globalizare.
Franciza Used Products este în plin proces de expansiune și caută parteneri strategici pentru creșterea numărului de magazine.
Franciza Used Products este o afacere sustenabilă, care încurajează conceptul de reciclare și reintroducere a produselor electronice și electrocasnice noi și pre-utilizate în ciclul comercial.
Sistemul de franciză DIEGO, un model de comerț cu amănuntul la cheie care funcționează cu succes de trei decenii, caută noi parteneri în România.
Cele mai citite

Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Ce face un tânăr care a decis să-şi croiască singur un drum în viaţă? Achiziţionează o franciză „5 to go” şi se apucă serios de treabă!
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Subiecte populare in Forum
Franciza care te face fericit
Ma bucur sa aud ca o companie bio romaneasca...vrea sa-si extinda portile peste hotare..E de bine
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Mă bucur că drumul celor de la Ikea este ascendent...Înseamnă ca produsele lor sunt bune...
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Parcurg zilnic articolele din prezentul site si norii negri care imi dau destul de des tarcoale dispar pentru ca ceva ii imprastie...
Franciza care te face fericit
Fericire in fiecare zi...numai in basme dar si acolo apar zmei.vrajitoare ...se vede tineretea autorului articolului
Franciza care te face fericit
Roata fericirii cu ariile ei interesante,toti avem nevoie de asa ceva dar cand auzi din mai multe surse chiar o doresti cu toata fiinta
Creşteri pe toată linia pentru Ikea
Din discutiile purtate produsele Ikea se bucura de calitate si diversitate superioara si atunci este normal ca desfacerile sa creasca
1 milion de euro pentru o benzinărie
Se vor afla si dedesubturile ,de ce s-a urmarit distrugerea a tot ce insemna productie,si cui a folosit
Babo, o afacere cu suflet
Foarte putini opameni se pot lauda ca au realizat tot ce au visat in copilarie ,perseverenta ar fi unul din secrete dar sustinerea vine de pe aceleasi meleaguri ?