Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România susţine că marile hipermarketuri din ţară au anunţat deja creşteri ale preţului produselor.
Miercuri
07.11.2012
Triplarea costului muzicii ambientale se resimte în preţul produselor de la raft.
 

În ultimele luni uleiul, ouăle şi zahărul s-au scumpit considerabil, iar apropierea sărbătorilor de iarnă a anunţat scumpiri ale preţului cărnii de porc. Pe piaţa de retail intervine o nouă scumpire a produselor după ce Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România a triplat redevenţele încasate de la utilizatorii de muzică ambientală, anunţă Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România.

Mulţi dintre comercianţii prezenţi pe piaţa românească folosesc marketingul muzical pentru a crea o anumită atmosferă în magazin şi pentru a-şi mări numărul de clienţi. Folosirea muzicii în spațiile publice necesită licență de utilizare. Crearea unei identităţi sonore pentru o afacere implică plata drepturilor de autor pentru utilizarea operelor muzicale prin comunicare publică și drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale.

Toţi utilizatorii de muzică ambientală au fost afectaţi de triplarea redevenţelor încasate de Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România. Tarifele pentru taxa de muzică ambientală variază în funcție de metrul pătrat. Dacă până în anul 2011 un magazin de 15.000 de metri pătraţi (suprafaţa medie a unui hipermarket) plătea 1.270 de lei pe lună, acum plăteşte 3.600 de lei, adică 43.200 de lei pe an.

"Înmulţiţi 3.600 de lei cu 12 luni şi apoi cu numărul de magazine de suprafaţă mare construiţi în ultimii 10 ani, iar apoi întrebaţi-vă unde se duc banii respectivi", spune Alexandru Vlad, vicepreşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, citat de Mediafax. Asociaţia susţine că marile hipermarketuri din ţară au anunţat deja creşteri ale preţului produselor „pentru a compensa recenta triplare a sumelor pe care le plătesc pentru muzica ambientală din magazine.”

Banii încasaţi pentru muzica ambientală din magazine se duc către autori, iar taxele se plătesc atât pentru muzica autohtonă, cât şi pentru cea străină, potrivit lui Adrian Iorgulescu, preşedintele Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România.

Cele 130 de hipermarketuri care funcţionau la sfârşitul anului trecut pe piaţa locală plătesc în prezent pentru muzică suma de 1,3 milioane de euro. Unele magazine au renunţat la difuzarea muzicii ambientale, printre acestea numărându-se şi retailerul Profi.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Subiecte populare in Forum

Panda iubeşte Asia

Timpul a inceput sa devina usor usor un dusman..n am timp....e o expresie atat de uzuala...Timpul nu mai are rabdare... 

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Mereu imi doresc un stil de viata echilibrat si sanatos si mereu imi spun ..de maine...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Ne-am neglijat produsele autohtone si ne-am aruncat pe euri...cine rezista traieste cine nu   unde-i nu-i durere si suspin

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Panda iubeşte Asia

Ceva se intampla cu timpul,ar trebui umblat la calendar sau mai degraba la incalzirea globala...ei daca o sa zburam pe Marte chiar  daca numai dus un mic numar dintre...

3 Declaratii
Final 19.02.2015
Panda iubeşte Asia

Indiferent de varsta auzim expresiile :ce repede trece timpul...mai am nevoie de timp...nu pot sa-mi impart timpul in functie de obligatii...si totusi viteza miscarii...

3 Declaratii
Final 12.02.2015
Un nou concept echilibrat

Incepem sa alegem ce este bun pentru sanatatea noastra si nimic nu se compara cu alimentele sanatoase,eu le-as spune alimentele noastre romanesti

3 Declaratii
Final 03.02.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Bine ca tot maghiarii...fac ...Romanii stau si asteapta...pacat...

2 Declaratii
Final 25.01.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Fiind vorba de un brand maghiar ar trebui s-o lase mai moale cu extinderea prin Transilvania...maine,poimane spun ca Suceava este a lor si vin cu steagul lor.

2 Declaratii
Final 14.01.2015