Iubesc ciocolata în fiecare zi tot mai mult
Ofițer în rezervă și șapte ani de experiență într-o companie multinațională producătoare de țigarete. Poate nu par elemente din CV-ul unui mare pasionat de dulciuri însă fac parte din trecutul profesional al lui Ion Codreanu, unul dintre cei 2 reprezentanți ai ciocolateriilor Leonidas în România. Acesta s-a alăturat rețelei brand-ului belgian în calitate de francizat la începutul anului 2009, când a deschis magazinul situat în zona Piata Dorobanti (Beller) din Capitală. Șase luni mai târziu Leonidas l-a desemnat pe Ion Codreanu drept al doilea reprezentant oficial al brand-ului în România, acesta având în prezent proprii săi doi parteneri francizați, în Pipera și în Brașov. Antreprenorul conduce acest business împreună cu soția sa și speră ca, în viitor, afacerea să fie preluată de unul dintre cei doi copii ai săi.
De ce ați ales să vă deschideți o afacere în franciză și nu ați încercat să porniți un business independent?
Din punctul meu de vedere este mai bine să intri într-o franciză deoarece rețeta este deja verificată și poți s-o aplici și s-o administrezi mai ușor. Când m-am alăturat acestei afaceri, franciza nu mai era un domeniu necunoscut în România. O franciză îți oferă nu neapărat un confort, dar un know-how pe care poți să-l asimilezi într-un timp foarte scurt și care te ajută să eviți multe piedici și obstacole. Cei de la Leonidas au un secol de tradiție, iar în cei 100 de ani de când sunt prezenți pe piață au învățat cum să facă acest business și ne-au transmis și nouă acest lucru.
Care este investiția într-o franciză Leonidas și ce perioadă estimați pentru recuperarea acesteia?
În funcție de spațiul viitorului magazin, avem mai multe concepte cu investiții diferite: magazin dedicat (cum este cel din Beller), shop in the shop (de tip insulă în mall) și Leonidas Coffee&Chocolate, un concept pe care sperăm să-l aducem și în România. Acesta integrează atât o ciocolaterie, cât și o parte de patiserie, iar clienții pot servi și băuturi preparate după rețetele maestrului ciocolatier Leonidas. Nu avem taxă de franciză, nici redevențe. În funcție de fiecare concept în parte investiția variază între 25.000-35.000 de euro. Estimăm pentru recuperarea acesteia o perioadă de doi ani.
Cum ați caracteriza piața ciocolatei din România?
În România suntem la început la multe capitole, dar mai ales la ciocolată deoarece cred că ultimul lucru la care s-ar gândi românul, un om care are multe probleme este ”Hai să trec pe o ciocolată mai bună”. Consider că noi suntem vârf de lance în România, iar în fiecare an descoperim elemente noi. Observ chiar un trend ascendent pentru piața ciocolatei deoarece lumea se cizelează și de la an la an optează tot mai mult pe lucrurile premium, funcționând pe principiul ”suntem prea săraci ca să ne permitem lucruri ieftine”.
Care este pralina Dvs. preferată dintre cele comercializate de ciocolateria Leonidas??
La început aveam câteva sortimente preferate, însă acum le ador pe toate, deoarece pralinele Leonidas le descoperi în fiecare zi. Mai mulți clienți ne-au întrebat: ”Domnule, nu v-ați săturat de atâta ciocolată?” Nu ne săturăm, iubim ciocolata în fiecare zi din ce în ce mai mult, pentru că atât noi, cât și consumatorii, descoperim zilnic ceva nou la pralinele Leonidas.
Articole citite
Dnipro-M este un lanț dinamic de magazine specializate în unelte electrice, extinzându-se prin modelul de franciză. Ce îl diferențiază de concurență?
Cea mai mare comunitate de antreprenori independenți din România, respectiv franciza LaDoiPași, care a depășit două mii de magazine, își dorește să aibă noi parteneri în toată țara.
Dacă vrei să ai un partener puternic care este, de fapt, cea mai mare rețea de magazine independente din România, alătură-te francizei LaDoiPași.
Franciza Leonidas, cu o prezență internațională remarcabilă și două decenii de existență în România, continuă expansiunea la nivel național.
O franciză mai puțin obișnuită, creată de un jurnalist din Slovenia, a început să se extindă la nivel european.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Europa a fost întotdeauna un etalon în privința modei, iar astăzi sunt multe francize de îmbrăcăminte care oferă creativitate, calitate și o afacere de succes.
Subiecte populare in Forum
KFC și Pizza Hut merg la munte
O sa le meagra bine sigur. Multa bafta!_________________________________Steve WorksPizzeria Napoli
Franciza Express se extinde și în afara Bucureștiului
Provincia a ramas de izbeliste...umblam ca bezmeticii dupa un loc de munca si cu sanse minime
Retailerii cu cele mai multe reclame în perioada Paştelui
Nu ma asteptam ca Metro sa fie cap de lista la reclame...
Premieră pe piața de retail din România
Ce bine ar fi daca romanii s-ar intoarce acasa.Toti si-ar dori dar aici ce sa faca?
Prăjiturile la mare căutare
Numai cand privesti fotagrafia atasata si papilele gustative o iau razna...Cui nu i plac dulciurile?
Prăjiturile la mare căutare
Inutil sa adaug ploaia torentiala din cavitatea bucala...minunat ca apar si alte produse pentru ca numarul celor "dulci" (medical) din pacate este in crestere
Prăjiturile la mare căutare
Romanii stiu sa sarbatoreasca si fara dulciuri nu ar mai fi sarbatoare...fara cozonac este imposibil sa sarbatoresti Sfintele sarbatori pascale
Premieră pe piața de retail din România
Ce bine ar fi daca pe langa piata de desfacere am fi si producatori de orice...ceva care sa ne dea un raspuns la intrebarea:ce lasam in urma noastra ?