Metro scade în România, dar crește în Turcia

Un proiect de succes al retailerului este rețeaua de franciză ”La Doi Pași”, care totalizează peste 500 de magazine.
Joi
21.03.2013
Metro Cash & Carry România, deținătorul francizei ”La Doi Pași”, a publicat rezultatele financiare pe anul 2012.
 

Anul trecut, vânzările Metro Cash & Carry România au scăzut cu 4%, la 1,018 miliarde euro. 2012 este al cincilea an consecutiv în care retailerul înregistrează scădere. “În 2012 ne-am definit clar prioritățile strategice esențiale, pentru a poziționa compania noastră mai aproape de clienți. Am pus în aplicare cu succes o serie de măsuri adaptate la dorințele de afaceri ale clienților, pentru a continua să consolidăm valoarea clientului, precum şi competitivitatea companiei noastre. Desigur, vom continua aceste strategii, vizând o creștere pe termen lung”, a declarat într-un comunicat remis redacției, Dusan Wilms, Director General Metro Cash & Carry România.

Pe piața locală, Metro Cash & Carry operează o rețea de 32 magazine, cu un număr de 5.440 angajați. Retailerul a pus în stand by extinderea rețelei de magazine proprii și s-a axat pe dezvoltarea francizei ”La Doi Pași”. Conceptul s-a dovedit a fi un adevărat succes, în numai un an de la lansarea programului, rețeaua de magazine ”La Doi Pași” totalizând peste 500 de unități. „La Doi Paşi” este un concept de franciză menit să susţină micii comercianţi independenţi din comerţul tradiţional, care deţin magazine cu suprafeţe între 40 mp şi 200 mp. Până la finalul acestui an, retailerul intenționează să ajungă la un număr de 1.000 de magazine ”La Doi Pași”.

Vânzările Metro Cash&Carry la nivel internațional
În 2012, vânzările grupului Metro Cash&Carry au crescut cu 1,7%, ajungând până la 31,6 miliarde Euro, la această tendință pozitivă contribuind Rusia, China și mai ales Turcia. Vânzările Like-for-like au crescut cu 0,2%. Ajustate în urma închiderii celor 30 de magazine Makro UK (Marea Britanie), veniturile au crescut cu 3,2%. După închiderea unităților Makro UK, METRO Cash & Carry avea funcționale, la sfârșitul anului 2012, un număr de 743 de magazine în 29 de țări.

“Mediul de consum în continuă schimbare din multe țări europene, determinat de criza datoriei suverane, a influențat din nou dezvoltarea afacerii Metro Group în 2012”, a afirmat dl. Olaf Koch, Chairman al Management Board Metro AG.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Subiecte populare in Forum

Franciza care te face fericit

Ma bucur sa aud ca o companie bio romaneasca...vrea sa-si extinda portile peste hotare..E de bine

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Creşteri pe toată linia pentru Ikea

Mă bucur că drumul celor de la Ikea este ascendent...Înseamnă ca produsele lor sunt bune...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Creşteri pe toată linia pentru Ikea

Parcurg zilnic articolele din prezentul site si norii negri care imi dau destul de des tarcoale dispar pentru ca ceva ii imprastie...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Franciza care te face fericit

Fericire in fiecare zi...numai in basme dar si acolo apar zmei.vrajitoare ...se vede tineretea autorului articolului

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Franciza care te face fericit

Roata fericirii cu ariile ei interesante,toti avem nevoie de asa ceva dar cand auzi din mai multe surse chiar o doresti cu toata fiinta

3 Declaratii
Final 19.02.2015
Creşteri pe toată linia pentru Ikea

Din discutiile purtate produsele Ikea se bucura de calitate si diversitate superioara si atunci este normal ca desfacerile sa creasca

3 Declaratii
Final 16.02.2015
1 milion de euro pentru o benzinărie

Se vor afla si dedesubturile ,de ce s-a urmarit distrugerea a tot ce insemna productie,si cui a folosit

2 Declaratii
Final 09.02.2015
Babo, o afacere cu suflet

Foarte putini opameni se pot lauda ca au realizat tot ce au visat in copilarie ,perseverenta ar fi unul din secrete dar sustinerea vine de pe aceleasi meleaguri ?

2 Declaratii
Final 09.02.2015