Să nu te atașezi prea tare de un brand

"La fostul loc de muncă am avut un șef foarte stresant, însă din frustrări se pot naște și lucruri frumoase" - Mihaela Toma, reprezentant al brand-ului de ceai Tea Forte în România.

În fotografie: Mihaela împreună cu băiețelul ei

Marţi
30.04.2013
Este sfatul pe care l-a primit și îl transmite mai departe Mihaela Toma, reprezentant al brand-ului de ceai Tea Forte în România și retailer al ciocolateriei Leonidas.
 

Un sfat pe care îți dai repede seama că Mihaela nu l-a urmat când începe să-ți povestească despre business-urile pe care le administrează: Tea Forte din anul 2011 și Leonidas din 2007. ”Nu sunt mare consumatoare nici de ceai nici de ciocolată, numai să nu te iei de brand-urile mele”, spune Mihaela. ”Mai demult, un domn mi-a zis : ”Niciodată să nu te atașezi prea tare de un brand”. Este un sfat pe care nu l-am urmat însă mi-l amintesc din când în când și îmi dau seama că așa e. Nu trebuie să fii prea atașat pentru că până la urmă este vorba despre un business. E un sfat foarte cuminte, inteligent. Brand-urile astea au viața lor. Tu ești un simplu importator. Sistemele se schimbă, iar tu poți rămâne fără brand. Cu cât te implici mai tare, cu atât și dezamăgirea va fi pe măsură. În teorie sună bine, însă în practică nu mi-a ieșit. Sunt foarte atașată de business-urile mele, în mod special de Tea Forte.”

Cum ai aflat despre brand-ul Tea Forte?
A fost dragoste la prima vedere. Am aflat despre ei de pe un site de produse Gourmet. Am văzut o cutiuță de ceai și nu-mi venea să cred. Dumnezeule, ceai care arată așa! Este extraordinar! Îl vreau! Le-am scris celor de la Tea Forte, în Statele Unite ale Americii și le-am zis că vreau să fiu distribuitorul lor. Ei au fost foarte diplomați. Le-am trimis propunerea de site și de atunci s-a transformat toată relația. Pentru că le-a plăcut atât de mult, mi-au zis direct: ”Ia ce vrei: poze, acces la baza de date. Cu ce putem să te ajutăm?” . Tipa de la marketing de la Tea Forte, îmi povestea că Peter, fondatorul companiei, se plimba cu iPad-ul prin birouri și le arăta angajaților site-ul nostru- ”Uitați ce au făcut cei din România- așa se face!”.

Cum au întâmpinat românii acest concept?
Am fost surprinsă de cât succes a avut Tea Forte în România, nu doar din punct de vedere al design-ului, cât și al ceaiului în sine. Nu mi s-a întâmplat până acum să-mi zică cineva ceva de rău despre el, în afară de faptul că e scump. Ei și în SUA sunt poziționați ca un ceai premium – un produs excelent pentru locații excelente.

Ai vorbit într-o emisiune TV despre faptul că statul pune bețe în roate antreprenorilor. Susții în continuare această idee?
Da, bineînțeles. Deja nu mai am surprize din partea statului. Chiar îi spuneam zilele trecute unui angajat că toate aceste controale sunt ca anotimpurile. Poți fi sigur că vor veni în control înainte de 1-8 martie, Crăciun, Paște. Așa funcționează lucrurile. Însă nu controalele sunt problema ci faptul că statul trăiește de pe urma unor oameni care vor să facă ceva și în loc să-i ajute și să-i stimuleze, nu știe cum să le pună bețe în roate. Statul ca structură este neperformant, necompetitiv și profită de ceilalți. Deci da, statul poate fi considerat un dușman al antreprenorilor.

Care sunt calitățile pe care consideri că trebuie să le aibă un antreprenor ca să aibă succes pe piața românească?
Trebuie să ai mult curaj. Să nu te lași demotivat. Nu zic să fii irațional și inconștient, dar să nu pleci urechea la toate răutățile. Dacă ai și un pic de experiență în domeniul în care îți pornești afacerea, este și mai bine. Pe mine niște experiență în retail m-ar fi ajutat enorm. M-a ajutat experiența din publicitate și relațiile pe care le aveam, dar nu știam nimic despre retail. Am reușit însă să nu am șefi și consider că asta e cea mai mare realizare. La fostul loc de muncă am avut un șef foarte stresant, însă din frustrări se pot naște și lucruri frumoase. Toți oamenii care au plecat din compania fostului șef și-au făcut firme.

Ca unic distribuitor al Tea Forte pe piața locală, ce planuri de dezvoltare ai pentru următorii ani?
Vreau să mă profilez mai mult pe HORECA și retail datorită potențialului fantastic pe care îl au aceste domenii. Am participat recent la un târg unde am avut un feedback excelent. Cei de la Tea Forte au construit niște seturi extraordinare pentru HORECA. Colaborez deja cu Hotel Epoque de lângă Cișmigiu și vreau să intru în locuri care sunt interesate și de design, nu doar de prețuri.

(E.C.)

Subiecte populare in Forum

Franciza care te face fericit

Ma bucur sa aud ca o companie bio romaneasca...vrea sa-si extinda portile peste hotare..E de bine

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Creşteri pe toată linia pentru Ikea

Mă bucur că drumul celor de la Ikea este ascendent...Înseamnă ca produsele lor sunt bune...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Creşteri pe toată linia pentru Ikea

Parcurg zilnic articolele din prezentul site si norii negri care imi dau destul de des tarcoale dispar pentru ca ceva ii imprastie...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Franciza care te face fericit

Fericire in fiecare zi...numai in basme dar si acolo apar zmei.vrajitoare ...se vede tineretea autorului articolului

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Franciza care te face fericit

Roata fericirii cu ariile ei interesante,toti avem nevoie de asa ceva dar cand auzi din mai multe surse chiar o doresti cu toata fiinta

3 Declaratii
Final 19.02.2015
Creşteri pe toată linia pentru Ikea

Din discutiile purtate produsele Ikea se bucura de calitate si diversitate superioara si atunci este normal ca desfacerile sa creasca

3 Declaratii
Final 16.02.2015
1 milion de euro pentru o benzinărie

Se vor afla si dedesubturile ,de ce s-a urmarit distrugerea a tot ce insemna productie,si cui a folosit

2 Declaratii
Final 09.02.2015
Babo, o afacere cu suflet

Foarte putini opameni se pot lauda ca au realizat tot ce au visat in copilarie ,perseverenta ar fi unul din secrete dar sustinerea vine de pe aceleasi meleaguri ?

2 Declaratii
Final 09.02.2015