Carrefour scoate micii comercianți din criză

În toamna anului 2011, Carrefour a început dezvoltarea pe segmentul de proximitate, prin încheierea unui parteneriat de tip franciză cu rețeaua locală Angst, controlată de Sorin Minea. Ziarul Financiar scrie că, recent, retailerul francez a semnat un contract de franciză cu lanțul autohton Gulliver. Astfel, cele nouă magazine Gulliver din București vor fi transformate în CarrefourExpress, rețeaua de proximitate a retailerului urmând să ajungă la peste 30 de unități.
George Florin Brotoiu, unul dintre acționarii Gulliver, nu oferă informații despre parteneriatul cu grupul francez. Acesta menționează însă impactul pe care criza financiară l-a avut asupra micilor comercianți : ”Criza a afectat pe toată lumea. Mai mult, nu cred că mai există zonă în București unde să nu existe concurență puternică.”
Criza financiară i-a afectat puternic pe micii comercianţi. Potrivit ZF, circa 35.000 de micro- întreprinderi din comerţ au fost închise în ultimii ani sub presiunea crizei şi a expansiunii agresive a retailerilor internaţionali.
Carrefour operează în prezent în România trei formate de magazine, cu un total de 116 unități: 24 hipermarketuri Carrefour, 68 supermarketuri Market și 24 magazine de proximitate Express. Cel mai noi magazin de proximitate, Express Orizont, a fost deschis în luna mai în cartierul bucureștean Drumul Taberei și funcționează non-stop.
Segmentul de proximitate a fost atacat și de retaileri ca Profi, Mega Image și Metro. Pe 29 mai, Profi a deschis un nou magazin în Roșiorii de Vede, ajungând la o rețea de 166 de unități. Mega Image, cea mai extinsă rețea de supermarketuri din România, a deschis în luna mai 10 unități, dintre care opt Shop&Go și 2 Mega Image. Retailerul german Metro se extinde pe segmentul de proximitate prin intermediul francizei ”La Doi Pași”, prin care intenționează să ajungă la un 1.000 de magazine.

Articole citite

Dnipro-M este un lanț dinamic de magazine specializate în unelte electrice, extinzându-se prin modelul de franciză. Ce îl diferențiază de concurență?
Cea mai mare comunitate de antreprenori independenți din România, respectiv franciza LaDoiPași, care a depășit două mii de magazine, își dorește să aibă noi parteneri în toată țara.
Dacă vrei să ai un partener puternic care este, de fapt, cea mai mare rețea de magazine independente din România, alătură-te francizei LaDoiPași.
Franciza Leonidas, cu o prezență internațională remarcabilă și două decenii de existență în România, continuă expansiunea la nivel național.
O franciză mai puțin obișnuită, creată de un jurnalist din Slovenia, a început să se extindă la nivel european.
Cele mai citite

Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Subiecte populare in Forum
Panda iubeşte Asia
Timpul a inceput sa devina usor usor un dusman..n am timp....e o expresie atat de uzuala...Timpul nu mai are rabdare...
Un nou concept echilibrat
Mereu imi doresc un stil de viata echilibrat si sanatos si mereu imi spun ..de maine...
Un nou concept echilibrat
Ne-am neglijat produsele autohtone si ne-am aruncat pe euri...cine rezista traieste cine nu unde-i nu-i durere si suspin
Panda iubeşte Asia
Ceva se intampla cu timpul,ar trebui umblat la calendar sau mai degraba la incalzirea globala...ei daca o sa zburam pe Marte chiar daca numai dus un mic numar dintre...
Panda iubeşte Asia
Indiferent de varsta auzim expresiile :ce repede trece timpul...mai am nevoie de timp...nu pot sa-mi impart timpul in functie de obligatii...si totusi viteza miscarii...
Un nou concept echilibrat
Incepem sa alegem ce este bun pentru sanatatea noastra si nimic nu se compara cu alimentele sanatoase,eu le-as spune alimentele noastre romanesti
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar
Bine ca tot maghiarii...fac ...Romanii stau si asteapta...pacat...
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar
Fiind vorba de un brand maghiar ar trebui s-o lase mai moale cu extinderea prin Transilvania...maine,poimane spun ca Suceava este a lor si vin cu steagul lor.