Carrefour scoate micii comercianți din criză

Produsele marcă proprie ale Carrefour România, precum telemeaua, cozonacul, zacusca sau mierea, vor ajunge pe rafturile hipermarketurilor deținute în Italia de grupul francez, datorită numărului mare de români stabiliți în această țară. Aceeași politică ar putea fi aplicată și în Spania.
Vineri
31.05.2013
Rețeaua de franciză a grupului francez se mărește cu nouă magazine aparținând unui brand autohton.
 

În toamna anului 2011, Carrefour a început dezvoltarea pe segmentul de proximitate, prin încheierea unui parteneriat de tip franciză cu rețeaua locală Angst, controlată de Sorin Minea. Ziarul Financiar scrie că, recent, retailerul francez a semnat un contract de franciză cu lanțul autohton Gulliver. Astfel, cele nouă magazine Gulliver din București vor fi transformate în CarrefourExpress, rețeaua de proximitate a retailerului urmând să ajungă la peste 30 de unități.

George Florin Brotoiu, unul dintre acționarii Gulliver, nu oferă informații despre parteneriatul cu grupul francez. Acesta menționează însă impactul pe care criza financiară l-a avut asupra micilor comercianți : ”Criza a afectat pe toată lumea. Mai mult, nu cred că mai există zonă în București unde să nu existe concurență puternică.”

Criza financiară i-a afectat puternic pe micii comercianţi. Potrivit ZF, circa 35.000 de micro- întreprinderi din comerţ au fost închise în ultimii ani sub presiunea crizei şi a expansiunii agresive a retailerilor internaţionali.

Carrefour operează în prezent în România trei formate de magazine, cu un total de 116 unități: 24 hipermarketuri Carrefour, 68 supermarketuri Market și 24 magazine de proximitate Express. Cel mai noi magazin de proximitate, Express Orizont, a fost deschis în luna mai în cartierul bucureștean Drumul Taberei și funcționează non-stop.

Segmentul de proximitate a fost atacat și de retaileri ca Profi, Mega Image și Metro. Pe 29 mai, Profi a deschis un nou magazin în Roșiorii de Vede, ajungând la o rețea de 166 de unități. Mega Image, cea mai extinsă rețea de supermarketuri din România, a deschis în luna mai 10 unități, dintre care opt Shop&Go și 2 Mega Image. Retailerul german Metro se extinde pe segmentul de proximitate prin intermediul francizei ”La Doi Pași”, prin care intenționează să ajungă la un 1.000 de magazine.


Elena Cărăușu
ziarist

Subiecte populare in Forum

Panda iubeşte Asia

Timpul a inceput sa devina usor usor un dusman..n am timp....e o expresie atat de uzuala...Timpul nu mai are rabdare... 

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Mereu imi doresc un stil de viata echilibrat si sanatos si mereu imi spun ..de maine...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Ne-am neglijat produsele autohtone si ne-am aruncat pe euri...cine rezista traieste cine nu   unde-i nu-i durere si suspin

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Panda iubeşte Asia

Ceva se intampla cu timpul,ar trebui umblat la calendar sau mai degraba la incalzirea globala...ei daca o sa zburam pe Marte chiar  daca numai dus un mic numar dintre...

3 Declaratii
Final 19.02.2015
Panda iubeşte Asia

Indiferent de varsta auzim expresiile :ce repede trece timpul...mai am nevoie de timp...nu pot sa-mi impart timpul in functie de obligatii...si totusi viteza miscarii...

3 Declaratii
Final 12.02.2015
Un nou concept echilibrat

Incepem sa alegem ce este bun pentru sanatatea noastra si nimic nu se compara cu alimentele sanatoase,eu le-as spune alimentele noastre romanesti

3 Declaratii
Final 03.02.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Bine ca tot maghiarii...fac ...Romanii stau si asteapta...pacat...

2 Declaratii
Final 25.01.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Fiind vorba de un brand maghiar ar trebui s-o lase mai moale cu extinderea prin Transilvania...maine,poimane spun ca Suceava este a lor si vin cu steagul lor.

2 Declaratii
Final 14.01.2015