Franciza CEFF a fost lansată oficial în România

Un sondaj realizat de CEFF în România arată că aproximativ 80% dintre români citesc cu atenție eticheta produselor alimentare și conținutul de E-uri. Procentul crește la 84% în cazul părinților cu copii minori, însă pentru 9 din 10 respondenți lista este greu de înțeles.
Miercuri
12.02.2014
Primele produse cu logo-ul CEFF (Certified E-Friendly Food) ar putea să apară la rafturile magazinelor până la finalul primului trimestru al acestui an.
 

CEFF România a lansat astăzi pe piața locală marca CEFF Certified E-Friendly Food. Ștampila CEFF de pe ambalajul produselor certifică faptul că acestea nu conțin niciun aditiv dintr-o listă de 70 de substanțe grupate în conservanți, coloranți artificiali, îndulcitori și glutamați, care fac obiectul unor controverse la nivelul experților, deși sunt acceptați în Uniunea Europeană. Alimentația sănătoasă a fost subiectul de top discutat de experții și de ceilalți participanți la conferință.

La evenimentul de lansare a mărcii CEFF în România au participat și reprezentantele CEFF din Republica Cehă, Jitka Palátová și Ivana Bednarova. ”România este cea de-a patra țară în care este lansată marca CEFF, după Cehia, Slovacia și Polonia. Atât în România, cât și în Polonia, primele produse certificate CEFF ar putea să apară pe rafturile magazinelor până la finalul primului trimestru al acestui an. Până în 2017, intenționăm să extindem marca în alte 10 țări”, a declarat în cadrul conferinței de lansare Ivana Bednarova.

”Oferta de pe raft influențează absolut fiecare român, fie că își cumpără o pâine, produse lactate, mezeluri, produse semi-preparate sau băuturi. În contextul actual, sunt foarte atentă la ce pun în coșul de cumpărături și îmi dau seama cât de dificil este să îți găsești instrumentele pentru o alimentație sănătoasă și chiar să întreprinzi ceva benefic pentru sănătatea ta și a familiei. CEFF Certified E-Friendly Food sau Alimente fără chimicale inutile, vine în România tocmai ca un astfel de ghid de filtrare care ajută consumatorul să aleagă produsele care nu conțin aditivi controversați sau cu un potențial periculos, fără a mai citi eticheta”, a declarat Daniela Niculescu, Director General CEFF România.

Primele produse certificate CEFF au putut fi degustate în cadrul evenimentului de lansare a mărcii în România. La finalul primului trimestru din 2014 este posibil să găsim logo-ul CEFF și pe produsele din rafturile magazinelor.

Pentru a obține ștampila CEFF, producătorii trec printr-un flux strict de evaluare ce include verificarea ingredientelor listate și conținutul de aditivi, documentele de conformitate, fișe tehnologice și altele. Testările sunt coordonate și supervizate cu sprijinul Institutului de Cercetare și Dezvoltare pentru Bio-Resurse Alimentare. Produsele certificate pot imprima pe ambalaj ștampila CEFF timp de un an, însă testele sunt efectuate trimestrial.

În Republica Cehă sistemul CEFF a pus accent pe alimentația copiilor și a fost introdus și în cadrul școlilor și al cantinelor. Și reprezentanții CEFF România au în plan acest proces. De altfel, Daniela Niculescu declara într-un interviu acordat portalului nostru că a atras-o foarte mult partea educațioanlă pe care o implică dezvoltarea acestui brand pe piața locală.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Subiecte populare in Forum

Panda iubeşte Asia

Timpul a inceput sa devina usor usor un dusman..n am timp....e o expresie atat de uzuala...Timpul nu mai are rabdare... 

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Mereu imi doresc un stil de viata echilibrat si sanatos si mereu imi spun ..de maine...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Ne-am neglijat produsele autohtone si ne-am aruncat pe euri...cine rezista traieste cine nu   unde-i nu-i durere si suspin

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Panda iubeşte Asia

Ceva se intampla cu timpul,ar trebui umblat la calendar sau mai degraba la incalzirea globala...ei daca o sa zburam pe Marte chiar  daca numai dus un mic numar dintre...

3 Declaratii
Final 19.02.2015
Panda iubeşte Asia

Indiferent de varsta auzim expresiile :ce repede trece timpul...mai am nevoie de timp...nu pot sa-mi impart timpul in functie de obligatii...si totusi viteza miscarii...

3 Declaratii
Final 12.02.2015
Un nou concept echilibrat

Incepem sa alegem ce este bun pentru sanatatea noastra si nimic nu se compara cu alimentele sanatoase,eu le-as spune alimentele noastre romanesti

3 Declaratii
Final 03.02.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Bine ca tot maghiarii...fac ...Romanii stau si asteapta...pacat...

2 Declaratii
Final 25.01.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Fiind vorba de un brand maghiar ar trebui s-o lase mai moale cu extinderea prin Transilvania...maine,poimane spun ca Suceava este a lor si vin cu steagul lor.

2 Declaratii
Final 14.01.2015