Diverta renunţă la expansiune în perioada următoare

Sub sloganul "Mereu ceva nou", Diverta este cel mai important retailer de entertainment și dezvoltare personală
Miercuri
09.07.2014
Diverta deține în prezent o rețea de 23 de magazine (dintre care 6 în București), cu o suprafață de retail de 7900 mp si 205 angajati.
 

Cifra de afaceri în 2013 a fost de 11 milioane de euro, principalele segmente fiind: cartea 36%, jucariile 20% și papetaria 24%, informează un comunicat de presă al companiei. Dupa ce anul trecut Diverta a redus suprafețele principalelor magazine din București, retailerul a înregistrat o creștere a vânzărilor/mp de 20% în S1 2014 comparativ cu S2 2013.

In S1 2014, cifra de afaceri a fost de 4,2 milioane de euro, în scădere cu 16% față de S1 2013, dar pe o suprafata de retail cu 30% mai mică. “La sfârșitul lui 2013, dat fiind bugetul mic alocat de români dezvoltarii personale și implicit produselor comercializate de Diverta, am fost nevoiti sa regândim inclusiv suprafețele alocate celor mai performante magazine”, povestește Amalia Buliga, CEO Diverta.

In S1 2014, compania a continuat upgrade-ul conceptului de retail pentru magazinele de top, a extins la Cluj suprafața magazinului existent cu 250 mp, (deschizand o terasă-cafenea pe perioada verii) și în prezent pregatește deschiderea unui nou magazin in țara.

Cartea a fost principalul segment al Divertei în S1 2014, deși gamele de jucării și papetarie au avut creșteri constante de la an la an. Tot în 2014 au fost introduse noi produse adresate tinerilor în zona gadgeturilor și a colecțiilor de papetarie fashion. În această perioadă Diverta pregătește intrarea în magazine a produselor școlare.

Sezonul Back to School a fost devansat de la an la an, iar clienții Diverta au preferat produsele cu licențe în detrimentul produselor basic. Ca urmare Diverta va introduce școlarele începând cu luna iulie, iar gama va conține mult mai multe licențe comparativ cu anul precedent.

Business-ul online a crescut semnificativ, ajungând în S1 2014 la 5% din total business și mai are loc de crestere. 2013 a fost primul an pe profit operațional din perioada de criză, iar rezultatul operațional în S1 2014 s-a imbunatatit cu 300 000 de euro comparativ cu S2 din anul precedent.

“Politica Diverta pentru perioda urmatoare este de consolidare a businessului, ne dorim să îmbunătățim performanța locațiilor actuale și chiar dacă cifra de afaceri este mai mică, important este ca atunci când tragem linie, rezulatul să fie pozitiv și compania să fie stabilă”, a adăugat Amalia Bulia, CEO Diverta.

Sub sloganul "Mereu ceva nou", Diverta este cel mai important retailer de entertainment și dezvoltare personală, cu magazine în cele mai importante orașe ale țării, organizate dupa un concept structurat pe trei zone de interes: "Imi place", "Ma joc si învat" și "Am succes". Diverta pune accent pe noutate și inovație si oferă o soluție de a ține pasul cu viața cotidiană. In magazinele Diverta se găsesc categorii variate de produse precum carte, film, jucării, jocuri video, papetarie.
 


Elena Cărăușu
ziarist

Subiecte populare in Forum

Franciza care te face fericit

Ma bucur sa aud ca o companie bio romaneasca...vrea sa-si extinda portile peste hotare..E de bine

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Creşteri pe toată linia pentru Ikea

Mă bucur că drumul celor de la Ikea este ascendent...Înseamnă ca produsele lor sunt bune...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Creşteri pe toată linia pentru Ikea

Parcurg zilnic articolele din prezentul site si norii negri care imi dau destul de des tarcoale dispar pentru ca ceva ii imprastie...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Franciza care te face fericit

Fericire in fiecare zi...numai in basme dar si acolo apar zmei.vrajitoare ...se vede tineretea autorului articolului

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Franciza care te face fericit

Roata fericirii cu ariile ei interesante,toti avem nevoie de asa ceva dar cand auzi din mai multe surse chiar o doresti cu toata fiinta

3 Declaratii
Final 19.02.2015
Creşteri pe toată linia pentru Ikea

Din discutiile purtate produsele Ikea se bucura de calitate si diversitate superioara si atunci este normal ca desfacerile sa creasca

3 Declaratii
Final 16.02.2015
1 milion de euro pentru o benzinărie

Se vor afla si dedesubturile ,de ce s-a urmarit distrugerea a tot ce insemna productie,si cui a folosit

2 Declaratii
Final 09.02.2015
Babo, o afacere cu suflet

Foarte putini opameni se pot lauda ca au realizat tot ce au visat in copilarie ,perseverenta ar fi unul din secrete dar sustinerea vine de pe aceleasi meleaguri ?

2 Declaratii
Final 09.02.2015